Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon G12 - G1X ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon G12 - G1X ?

    Hallo,

    Ik wil graag , naast mijn 5D II, een klein backup toestel. Momenteel schieten er nog 2 toestellen over : G12 en de G1X. Heeft iemand ervaring met beide toestellen of met 1 van beide toestellen? Ik hoor graag jullie ervaring. Ik geraak er zelf niet echt uit
    De X1 van Fuji was ook een optie maar ik heb die net eens in mijn handen gehad om te proberen en ik moet zeggen dat die niet zo lekker in mijn hand ligt als de canons.

    Bedankt voor de reactie
    Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
    www.ginodepreter.com

  • #2
    Re: Canon G12 - G1X ?

    Oorspronkelijk geplaatst door mel7 Bekijk bericht
    Hallo,

    Ik wil graag , naast mijn 5D II, een klein backup toestel. Momenteel schieten er nog 2 toestellen over : G12 en de G1X. Heeft iemand ervaring met beide toestellen of met 1 van beide toestellen? Ik hoor graag jullie ervaring. Ik geraak er zelf niet echt uit
    De X1 van Fuji was ook een optie maar ik heb die net eens in mijn handen gehad om te proberen en ik moet zeggen dat die niet zo lekker in mijn hand ligt als de canons.

    Bedankt voor de reactie
    Ik heb zelf de Canon G1X die ik gebruik naast de 5D2.
    Beeldkwaliteit is fantastich en zeker vergelijkbaar met een 7D. Als je deze camera koopt ga je zeker geen spijt hebben va de beeldkwaliteit.
    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

    Comment


    • #3
      Re: Canon G12 - G1X ?

      Hallo,

      het hangt er natuurlijk zeer sterk van af wat je klein noemt?

      Een G1X is dat zeker vergeleken met een 5D2, maar nog steeds groter dan een G12, Sony RX100, Panasonic LX5,...

      Ik heb zelf met de G12 gewerkt en een zeer goede fotokwaliteit, enkel vond ik de lens wat aan de trage kant (F2.8 bij 28mm, F4.5 bij 140mm)
      Dat zou je met de G1X moeten kunnen compenseren door de hogere iso mogelijkheden, maar de tele is echt wel trager (F2.8 bij 28mm, F5.8 bij 112mm), dus op de telestand verlies je wel één stop.

      Mijn keuze was indertijd om naar een Panasonic LX5 te gaan met een F2.0-3.3 lens die op zijn tele 1 stop won tov de G12 en 2mm had.
      Met nu de nieuwe LX7 die uitkomt met F1.4-2.3, dus 2 stops sneller dan een G12 en een G1X en 24mm zou ik terug voor Panasonic kiezen en niet voor de canons (persoonlijke mening)

      Hou er ook rekening mee dat er in september terug photokina is en er nog veel te verwachten is, dus weet niet hoe dringend jou aanschaf is?
      Anders, nog eventjes wachten zou ik zeggen....
      Nikon D300 & een beetje glas...
      Iets kleiners als carry everywhere

      Comment


      • #4
        Re: Canon G12 - G1X ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
        Ik heb zelf de Canon G1X die ik gebruik naast de 5D2.
        Beeldkwaliteit is fantastich en zeker vergelijkbaar met een 7D. Als je deze camera koopt ga je zeker geen spijt hebben va de beeldkwaliteit.
        Ik twijfel er niet aan dat de G1X zeer degelijke kwaliteit zal afleveren, maar ik weet nog niet zeker of ik bijna 700 euro ga uitgeen aan een tweede toestel
        Ik moet eerlijk zeggen dat de fuji X10 ook nog door mijn hoofd blijft spoken. Hij heeft zeker een aantal zaken die me zeer aanstaan zoals de lichtsterke lens , de manuele zoom en de retro look om maar enkele te noemen. Beslissingen beslissingen
        Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
        www.ginodepreter.com

        Comment


        • #5
          Re: Canon G12 - G1X ?

          En straks de G14...
          http://users.telenet.be/patric/

          Comment


          • #6
            Re: Canon G12 - G1X ?

            Ik vind de zoeker van de G1 x wel wat ondermaats voor zulk toestel. Verder ziet het er goed uit.

            Comment


            • #7
              Re: Canon G12 - G1X ?

              klopt wel.. eigenlijk klein.. mocht op zijn minst de grote van een X10 hebben.
              Toch bruikbaar.. bij bv. het maken van een serieopnamen om je onderwerp te volgen.. beter dan niets natuurlijk.
              Autofocus is niet zo snel.
              Zeer goede beeldkwaliteit waar het harde van de kleinere sensoren eruit is (bv. voorgaande G's). Smooth dus
              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

              Comment


              • #8
                Re: Canon G12 - G1X ?

                Oorspronkelijk geplaatst door mel7 Bekijk bericht
                Ik twijfel er niet aan dat de G1X zeer degelijke kwaliteit zal afleveren, maar ik weet nog niet zeker of ik bijna 700 euro ga uitgeen aan een tweede toestel
                Ik moet eerlijk zeggen dat de fuji X10 ook nog door mijn hoofd blijft spoken. Hij heeft zeker een aantal zaken die me zeer aanstaan zoals de lichtsterke lens , de manuele zoom en de retro look om maar enkele te noemen. Beslissingen beslissingen
                Beeldkwaliteit is gewoon superieur aan jouw 40D laat staan de Fuji X10.
                De manuele zoom van de X10 is zeker een pluspunt voor foto's maar minder interessant voor video. (als video ook je ding is)
                De retro look daar maak je natuurlijk geen betere foto's mee maar als dat voor jou van belang is... wie ben ik

                De sterke kanten van de GX1 is zeker de beeldkwaliteit... verder nog het uitklapbaar scherm, goede grip, goede bouwkwaliteit, uitstekend objectief.

                De pluspunten van de Fuji heb je zelf al genoemd.

                Een zeer goed alternatief is de Sony RX1OO waar hier al enkele gebruikers heel tevreden van zijn.
                Moest ik mijn G1X nog niet gehad hebben dan zou ik De Sony zeker in overweging genomen hebben ondanks de GX1 misschien logischer is naast mijn 5D2. (gebruik , software, lay-out enz..)

                Dus kijk zeker is naar de Sony
                Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                Comment


                • #9
                  Re: Canon G12 - G1X ?

                  Goed, beter, best. Er is altijd wat. En er zullen wel verschillen zijn. Maar die
                  zijn meestal iets minder groot dan hier vaak wordt beweerd. Vandaar dat ik
                  zonder verpinken mijn hart zou volgen en gaan voor de Fuji. Vind je die nu
                  al mooi, hij wordt er met de tijd alleen maar mooier op. In het vervolg luister
                  ik ook alleen maar naar mijn hart. Mijn verstand heeft genoeg kansen gehad.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon G12 - G1X ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                    Goed, beter, best. Er is altijd wat. En er zullen wel verschillen zijn. Maar die
                    zijn meestal iets minder groot dan hier vaak wordt beweerd. Vandaar dat ik
                    zonder verpinken mijn hart zou volgen en gaan voor de Fuji. Vind je die nu
                    al mooi, hij wordt er met de tijd alleen maar mooier op. In het vervolg luister
                    ik ook alleen maar naar mijn hart. Mijn verstand heeft genoeg kansen gehad.
                    Dacht ik ook over de G1X ...Lens-sensor is gewoon superieur. Das geen bewering maar een feit.
                    Canon heeft da hier goed gedaan... maar laat op andere dingen een steek vallen.. zoals de zoeker bv.
                    Maar het zal altijd wel iets zijn zeker
                    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                    Comment

                    Working...
                    X