Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wanneer komen de echt grote kaarten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • wanneer komen de echt grote kaarten

    een beetje kaart kost zo 200 euro

    hoe lang zal het duren voor er 3gb en hoger komt?
    want dan worden de 512mb en 1gb een stuk goedkoper.
    wel leuk he hoe ze inspelen op de markt telkens een kaart met een groter geheugen voor een bak geld meer.

    terwijl ze als ze willen nu al een 8gb xd kaart op de markt kunnen brengen. maar ja dan verdienen ze te weinig
    om de hoeveeltijd komt er een nieuwe gb kaart uit?
    weet iemand dat?

    6maanden/jaar of?
    FZ10 35-420mm leica lens met IS en een f2.8 all the way
    Canon EOS600d

  • #2
    er zijn reeds 8 gig karten te koop, maar die zijn zo duur dat niemand ze koopt

    2.2 gig kaarten schijnen nog redelijk te verkopen.

    nu, ik vindhet toch al een stuk goedkoper geworden dan een tijd geleden, bv twee jaar geleden had ik een digitale kodak die ook werkte met compact flash, en toen betaalde je een bak geld (ik zoek het nog eens ergens op hoeveel juist) voor 128 Mb.
    visit my website : http://www.freewallpapersite.com

    Comment


    • #3
      Hoe groter de kaart, hoe meer kans dat je hebt om alles tegelijk kwijt te raken als ze crasht.

      Ik persoonlijk werk liever met vele kleine kaartjes, dan met één grote kaart. Als ze stuk gaat, dan ben ik tenminste niet alles kwijt. Dit geldt niet alleen voor fototoestellen maar ook voor PC's.
      Canon EOS 5D, Canon EOS 30V Date, Chinon CE4, wat flitslicht en wat buizen met glas

      Comment


      • #4
        Originally posted by Cnature000
        Hoe groter de kaart, hoe meer kans dat je hebt om alles tegelijk kwijt te raken als ze crasht.

        Ik persoonlijk werk liever met vele kleine kaartjes, dan met één grote kaart. Als ze stuk gaat, dan ben ik tenminste niet alles kwijt. Dit geldt niet alleen voor fototoestellen maar ook voor PC's.
        zeer juist !!!
        over een week nog tegengekomen, dan sta je daar mooi he !!!
        leg uw eieren niet in één mand
        Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

        Comment


        • #5

          leg uw eieren niet in één mand

          Inderdaad gelijk op de beurs niet al uw eieren in een mand leggen.

          Comment


          • #6
            ik wil ook geen kaart groter dan 1gb

            maar als 2-3-4-5 gb normaal worden aangeboden dan kosten de 1gb en 512mb steeds minder en die kaarten wil ik.

            gr
            FZ10 35-420mm leica lens met IS en een f2.8 all the way
            Canon EOS600d

            Comment


            • #7
              Originally posted by fredericrom
              er zijn reeds 8 gig karten te koop, maar die zijn zo duur dat niemand ze koopt

              2.2 gig kaarten schijnen nog redelijk te verkopen.

              nu, ik vindhet toch al een stuk goedkoper geworden dan een tijd geleden, bv twee jaar geleden had ik een digitale kodak die ook werkte met compact flash, en toen betaalde je een bak geld (ik zoek het nog eens ergens op hoeveel juist) voor 128 Mb.
              Ik denk dat ik in die periode 100 euro betaalde voor een 128CF. Dat is nu ongeveer tot een derde gedaald maar het mag nog veel lager hoor.
              Albums
              Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

              Comment


              • #8
                Ik heb mijn eerste CF kaartje in 2000 gekocht in New York (als uitbreidingskaart bij een Psion 5mx. Toen heb ik nog $200 betaald voor..... 32 MB (dollarkoers was toen een 45 BEF, dus eigenlijk onder de koers van de Euro)

                Grote CF kaartjes zouden echter niet alleen toelaten meer foto's op een kaart te zetten, maar ook in hogere kwaliteit. Nu werk ik bijvoorbeeld altijd in compressed NEF (als ik op reis ben), met alle nadelen vandien (trage schrijfsnelheid). Met grotere kaartjes zou ik de voordelen van uncompressed NEF hebben...

                Jörg
                Nikon D100 | Nikon SB800 | Nikkor AF 24-85 f/2.8-4 D IF | HiTi PhotoShuttle

                Comment

                Working...
                X