Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke compact, als 2e toestelletje om steeds gauw bij de hand te hebben?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke compact, als 2e toestelletje om steeds gauw bij de hand te hebben?

    Hallo,

    Ik heb reeds een reflex met enkele lenzen maar ben nu op zoek naar een compact toestel om niet echt altijd met die zware en logge fototas te moeten sleuren op wandelingen en uitjes met de vrouw en kinderen of op barbeques en andere gelegenheden.
    Mijn budget zit tussen de 250 en 300 euro en uiteraard staat beeldkwaliteit bovenaan het belangrijkheidslijstje. Verder vind ik een snelle opstarttijd redelijk belangrijk alsook de compacte vorm van het toestel.
    Veel meer eisen ga ik niet stellen vermits ik besef dat mijn budget eerder beperkt is.
    Wie heeft er goeie ervaringen met zijn compactje, wat raden jullie me aan?
    Alvast heel erg bedankt,

    Mysti
    Stel je kritieken niet te scherp...
    Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

  • #2
    Re: Welke compact, als 2e toestelletje om steeds gauw bij de hand te hebben?

    Ik ben zeer tevreden over mijn Nikon P300.
    - zeer handig in gebruik
    - 24 mm breedhoek
    - f 1,8, dus lichtsterk
    - in mijn ogen nog echt compact te noemen (kan in je broekzak)
    - behoorlijk snel
    - zeer redelijk geprijsd
    - ziet er goed uit (een beetje retro)
    De opvolger (P310) past perfect in je budget.

    Comment


    • #3
      Re: Welke compact, als 2e toestelletje om steeds gauw bij de hand te hebben?

      Bedankt Nabuc. Heb intussen wat internet reviews bekeken en vergeleken en ik denk dat het voor 350€ de Samsung WB850F gaat worden.
      Toch bedankt voor je inbreng!!!
      Iemand trouwens ervaring mey die Samsung?
      Stel je kritieken niet te scherp...
      Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

      Comment


      • #4
        Re: Welke compact, als 2e toestelletje om steeds gauw bij de hand te hebben?

        Als't nog niet te laat is, denk dan eens na over de coolpix 9100 of zelfs de 9300. Gaat verbazend goed in de hoge ISO's.

        Djienbe

        Comment


        • #5
          Re: Welke compact, als 2e toestelletje om steeds gauw bij de hand te hebben?

          Ik heb nu sinds een week een S95 voor 250,89€ incl verzendingskosten, vroeger kostte dat het dubbele.
          Al een hele week ben ik aan het spelen met dat ding waardoor ik mijn 5D en 7D nog niet heb aangeraakt
          Ik kan me soms serieus ergeren aan de keuzes die Canon maakt qua ergonomie/bediening, maar dat vind ik nu eens een tof speelgoedje: RAW, snelle respons, snelle AF die soms mijn 5D te kakken zet (zegt vaneigens ook veel over AF van 5D ), opmerkelijke beeldkwaliteit, kleiner dan pakje sigaretten en toch goed te bedienen met grote handen, ...
          Wat je ook beslist, succes ermee,
          mvg

          P.S. Ik weet dat die gast vaak controverse uitlokt maar hier heeft hij gelijk, denk ik : http://www.kenrockwell.com/canon/s95.htm
          Last edited by hotmijl; 14 augustus 2012, 00:10. Reden: spelling
          I may disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it (Evelyn Beatrice Hall)

          Comment


          • #6
            Re: Welke compact, als 2e toestelletje om steeds gauw bij de hand te hebben?

            Ik gebruik nog steeds de Lumix LX5. Perfect om naast een DSLR te gebruiken.
            Klein, handig en vriendelijk. Van karakter en in het gebruik.

            Comment

            Working...
            X