Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

keuze reflexcamera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • keuze reflexcamera

    hey iedereen,
    mijn naam is joachim en ik wordt bijna 17.
    Ik ben nu toch al 2 jaar bezig met fotografie en vindt dat het tijd wordt voor een betere camera.
    Ik werk nu me een canon SX220Hs maar er zijn vuiltjes op de sensor gekomen en in de winkel zegt men dat het mij meer gaat kosten dan een nieuw toestel.
    Daarom ben ik dus op zoek naar een nieuwe camera.
    Mijn maximale budget is 600 euro. Kunnen jullie mij hier iets voor aanraden?

    Ik had al een beetje opgezocht en vermits ik lieftst bij canon zou blijven had ik dit al gevonden
    -Canon 1100D + 18-55 IS
    -tamron 75-300

    groetjes joachim
    Last edited by joachimvanho; 5 augustus 2012, 15:29.

  • #2
    Re: keuze reflexcamera

    hoi Joachim,

    de nikon d3200 body en een 35mm 1.8 bvb is een heel leuke combinatie. de kitlensjes 18-55 en 55-200 heb ik geen ervaring mee maar of je die wil hangt af van wat je graag wil fotograferen
    www.aeri-photography.be

    Comment


    • #3
      Re: keuze reflexcamera

      Nikon D5100 + 18-55 is zeer goed om te beginnen. Kost minder dan uw budget en misschien kan je er nog een 35 1.8 G bijkopen. Als je wat goedkoper wil, kan je voor de D3100.

      Comment


      • #4
        Re: keuze reflexcamera

        Oorspronkelijk geplaatst door joachimvanho Bekijk bericht
        Mijn maximale budget is 600 euro. Kunnen jullie mij hier iets voor aanraden?
        Dit lijkt me al heel stevig:


        Nikon D3100 SLR camera
        lens 18-55mm VR
        lens 55-200mm VR

        En dat 11€ lager dan je budget.

        C.

        Comment


        • #5
          Re: keuze reflexcamera

          +1 voor cra's bericht. Of je kan ook de nieuwe D3200 kopen met dezelfde lenzen, maar dan zit je weer wat duurder... En sowiezo heb je met 14 mp meeeer dan genoeg om zelfs een A2 af te drukken

          Comment


          • #6
            Re: keuze reflexcamera

            bedankt voor de commentaar iedereen maar ik had iets vergeten te vermeleden in het begin: ik zou graag bij Canon blijven (tenzij nikon reflexcameras echt beter zijn qua prijs-kwaliteit)

            groetjes joachim

            Comment


            • #7
              Re: keuze reflexcamera

              Zowel Canon als Nikon zijn een goede keuze.

              Comment


              • #8
                Re: keuze reflexcamera

                Ach, welk merk dan ook... Begin met een 18-55 en kijk later of je hiermee toe komt of niet. Zelf heb ik de 550d van canon. Puik toestel, kan je deze niet onder de 600€ kopen met een 18-55 tegenwoordig?
                Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                flickr

                Comment


                • #9
                  Re: keuze reflexcamera

                  Je hebt nog geen reflex, het merk maakt dan niet uit. Want uw canon p&s is niet compatibel met een reflex. D3100 en D3200 bieden volgens mij zeer veel voor het geld. Moest je al lenzen hebben van 2000€ en dat je dan twijfelt, ja. Maar je hebt nog niet geïnvesteerd in een systeem.
                  Persoonlijk zou ik met uw budget voor de D 3100/3200 gaan.

                  Comment


                  • #10
                    Re: keuze reflexcamera

                    Kijk eens in 'aangeboden'. Daar kun je voor je geld garantie een mooie startersset samenstellen met iets betere kwaliteit dan de instapmodellen (zowel van Canon als van Nikon als van anderen).
                    Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

                    Comment


                    • #11
                      Re: keuze reflexcamera

                      Ik ga akkoord met henri108. Als je nog niet geïnvesteerd in een systeem (lenzen, flashs, etc), dan doe je geen "verlies" bij je keuze. Nikon, Canon en andere merken hebben degelijke basis modellen waar je veel plezier aan gaat hebben. Ik stelde de D3100 voor omdat het goedkoop is (de 3200 is uit) en een prima beginnerstoestel: je hebt de vertrouwde voorkeuze programma's maar je kan ook (semi-) manueel werken. Met 14megapixel kan je al heel groot printen. Mijn hoofdstoestel is weliswaar een hoger model, maar heeft "enkel" 12 megapixel: ik denk niet eens aan upgraden.

                      Comment


                      • #12
                        Re: keuze reflexcamera

                        ik heb D3100 gehad ideaal toestel om te beginnen behalve als je gelijk ik als een zot achter de honden in stof en zand gaat kruipen
                        was op een jaar naar de bom enkel door die reden als je andere soorten fotografie doet echt waar de ideale beginner!!!
                        had verdomd veel spijt dat ie er aan was en door stof en zand verviel de garantie want ik had het moeten weten (ja eigenlijk wel ma soit)

                        Comment


                        • #13
                          Re: keuze reflexcamera

                          Als je graag bij canon blijft moet je dat doen, je gevoel volgen is belangrijk.
                          Als ik in uw plaats was zou ik gaan voor de 1100D + 18-55IS en voorlopig de tamron laten vallen.
                          Beter even doorsparen voor de nieuwe lens en een iets betere kopen. Lenzen kan je voor je leven kopen.
                          Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                          http://www.stevevandegaer.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: keuze reflexcamera

                            Er is wel al veel slechts gezegd over de 1100D en er zijn veel problemen mee...

                            Comment


                            • #15
                              Re: keuze reflexcamera

                              ik zou ook voor de 550 gaan hoor, stukken beter dan het zwarte eendje van canon (1100D)

                              Comment

                              Working...
                              X