Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

onderwaterbehuizing of onderwatercamera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • onderwaterbehuizing of onderwatercamera

    Hej allemaal,

    Ik zou graag onderwaterfoto's kunnen nemen. Echter zit ik een beetje met een dilemma, want ik weet niet of ik nu een onderwaterbehuizing voor mijn camera zou moeten kopen, of een onderwatercamera. Zijn er onder jullie die hier al ervaring mee hebben, en zo ja, wat zouden jullie dan aanbevelen?
    En vanaf welke prijs gaat het eigenlijk mee? Ik hoef geen échte professionele foto's, ik wil vooral dat mijn spullen niet beschadigd worden en ik er zo lang als gaat van kan genieten.

    alvast bedankt

  • #2
    Re: onderwaterbehuizing of onderwatercamera

    welke camera heb je? Het hangt vooral af als je een duur toestel hebt, dan heb je dure behuizingen.
    Als je geen super foto's wil maken, is een onderwatercameratje meer dan voldoende.
    Ik hen de gopro hero 2: fantastische kwaliteit, in video en foto's maar er zit geen zoom op. Al kan je wel 1080 p filmen in 3 cropmodes, zoals op de D4.

    Comment


    • #3
      Re: onderwaterbehuizing of onderwatercamera

      het hangt inderdaad af van wat je zinnens bent te gaan doen onderwater. Koop je een onderwtarehuis dan weet je dat daar vroeg of laat water in komt en dat je je toestel zal moeten vervangen tenzij het een waterproof model is maar dat bestaat momenteel bij mijn weten enkel in compact.
      Om te beginnen en te kijken of ow fotografie iets voor je si zou ik je aanraden om zo een waterproof compactje, van bv canon of olympus, te kopen dat waterproof is tot 10m. Dan kan je al vertrekken voor een drie vierhonderd euro. Voor vijfhonderd is er een onwaterhuis bij en bij die toestelletjes is het geen ramp als er eens wat water in loopt. Wat hoger gaan hangen, boven de tien meter, en na de duik het boeltje drogen enverder mee gaan.
      Four Third systemen kan je reeds voor tegen de duizend euro ow met owhuis maar weer, vroeg of laat camera vervangen wegens water in ow huis en volgens mijn gegevens zijn er momenteel nog geen watervaste toestellen die in raw kunnen werken.
      Een owhuis voor een dslr kost snel een duizend euro en veelvoud en is zo onhandig groot onderwater.


      Verder kan je eens googelen op onderwaterfotografie en zal je ook al veel info vinden.
      Albums
      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

      Comment


      • #4
        Re: onderwaterbehuizing of onderwatercamera

        hej, ik heb de canon 1100d
        vrij duur toestel, zou het niet graag kapot zien :s , ik moet wel zeggen dat ik niet van plan ben vaak fotos te trekken of écht te diep te gaan, en hoe lang zou het duren voordar er écht water instroomt? 10 meter ga ik zeker niet--

        Comment

        Working...
        X