Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

d70 stof

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • d70 stof

    vandaag eens naar de beukelaer gebeld
    met de mededeling dat ik stofdeeltjes heb op een 1 week oude d70
    in tegenstelling met wat ik hier gewoonlijk verneem, moet ik van hun toch eerst zelf proberen met een blaaspeertje (het staat uitgelegd in de manual mijnheer), alvorens langs te gaan (men kan ons deur toch niet platlopen).

    het zal er waarschijnlijk van afhangen wie je aan de lijn krijgt zeker.
    Nikon D300 + 17-55 2.8 + 70-300D
    Lidmaatschap : BD0225BE
    franky@rosscom.be

  • #2
    Heb er ook een paar kleintjes,toestel is nog niet echt gebruikt.
    Nu er heel wat D70 toestellen bijkomen zal die extra dienstverlening wel afgeschaft worden zeker? Ben benieuwd als het echt nodig is of het woord "gratis"dan ook nog zou bestaan ( heb ik ook zo mijn twijfels over)We zien wel als het zover is,en volgens JaJa,Rudy en een heleboel andere mensen met ervaring is het allemaal niet zo erg.

    Comment


    • #3
      Hallo,

      Klopt dus - dat het niet zo erg is ...
      Ik heb al 3 jaar DSLR's en steeds met succes het blaaspeertje gehanteerd.
      Enkel de eerste keer is een beetje "eng" maar daarna is het een routine.

      Jaja

      Originally posted by Juno
      Heb er ook een paar kleintjes,toestel is nog niet echt gebruikt.
      Nu er heel wat D70 toestellen bijkomen zal die extra dienstverlening wel afgeschaft worden zeker? Ben benieuwd als het echt nodig is of het woord "gratis"dan ook nog zou bestaan ( heb ik ook zo mijn twijfels over)We zien wel als het zover is,en volgens JaJa,Rudy en een heleboel andere mensen met ervaring is het allemaal niet zo erg.
      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

      Comment


      • #4
        Is er iets speciaal dat men moet weten voor men zo'n peer gebruikt ? (Zekere richting blazen, ...). Of is het zo simple als spiegel omhoog pfff pfff pfff en gedaan ?
        Een fototoestel (van zwart plastiek :D)

        Comment


        • #5
          Tip: doe zoals de duikers: spiegel omhoog, even in speken, goed wrijven en dat blazen

          Originally posted by BrunoG
          Is er iets speciaal dat men moet weten voor men zo'n peer gebruikt ? (Zekere richting blazen, ...). Of is het zo simple als spiegel omhoog pfff pfff pfff en gedaan ?

          Comment


          • #6
            Originally posted by Phille
            Tip: doe zoals de duikers: spiegel omhoog, even in speken, goed wrijven en dat blazen

            Originally posted by BrunoG
            Is er iets speciaal dat men moet weten voor men zo'n peer gebruikt ? (Zekere richting blazen, ...). Of is het zo simple als spiegel omhoog pfff pfff pfff en gedaan ?
            pas op of straks klaagt er iemand over vettige strepen op zijn foto's
            Nikon D300 + 17-55 2.8 + 70-300D
            Lidmaatschap : BD0225BE
            franky@rosscom.be

            Comment


            • #7
              Zou je me dat bij gelegenheid eens kunnen demonstreren, Phille?
              Originally posted by Phille
              Tip: doe zoals de duikers: spiegel omhoog, even in speken, goed wrijven en dat blazen

              Originally posted by BrunoG
              Is er iets speciaal dat men moet weten voor men zo'n peer gebruikt ? (Zekere richting blazen, ...). Of is het zo simple als spiegel omhoog pfff pfff pfff en gedaan ?
              “Creativity is allowing yourself to make mistakes. Art is knowing which ones to keep.”
              Scott Adams

              Comment


              • #8
                Originally posted by frankydm
                Originally posted by Phille
                Tip: doe zoals de duikers: spiegel omhoog, even in speken, goed wrijven en dat blazen

                Originally posted by BrunoG
                Is er iets speciaal dat men moet weten voor men zo'n peer gebruikt ? (Zekere richting blazen, ...). Of is het zo simple als spiegel omhoog pfff pfff pfff en gedaan ?
                pas op of straks klaagt er iemand over vettige strepen op zijn foto's
                Hiervoor moet je bij Dama zijn
                http://www.vannecke.be
                Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
                Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

                Comment


                • #9
                  Ik ben gisteren zelf ook nog langs geweest bij De beukelaar
                  men deed daar helemaal niet moeilijk, intgendeel.
                  Het stofje dat op de ccd zat van mijn 7 dagen oude camera
                  was na welgeteld 3 min. verwijderd.
                  Tot dusver ben ik zeker tevreden van hun service.
                  Ik denk dat je gewoon je stoute schoenen moet aantrekken
                  en naar ginder gaan.
                  Aan telefoon is het makkelijker om je af te wimpellen.
                  Eric Van Aerschot BD0730BE

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by EVA
                    Ik ben gisteren zelf ook nog langs geweest bij De beukelaar
                    men deed daar helemaal niet moeilijk, intgendeel.
                    Het stofje dat op de ccd zat van mijn 7 dagen oude camera
                    was na welgeteld 3 min. verwijderd.
                    Tot dusver ben ik zeker tevreden van hun service.
                    Ik denk dat je gewoon je stoute schoenen moet aantrekken
                    en naar ginder gaan.
                    Aan telefoon is het makkelijker om je af te wimpellen.
                    Wat een herrie om een stofje zeg ; vroeger hadden we ook stofjes op negatieven en reden dan ook niet naar de Beukelaar en die waren veel moeilijker weg te retoucheren

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by awacs457
                      Originally posted by EVA
                      Ik ben gisteren zelf ook nog langs geweest bij De beukelaar
                      men deed daar helemaal niet moeilijk, intgendeel.
                      Het stofje dat op de ccd zat van mijn 7 dagen oude camera
                      was na welgeteld 3 min. verwijderd.
                      Tot dusver ben ik zeker tevreden van hun service.
                      Ik denk dat je gewoon je stoute schoenen moet aantrekken
                      en naar ginder gaan.
                      Aan telefoon is het makkelijker om je af te wimpellen.
                      Wat een herrie om een stofje zeg ; vroeger hadden we ook stofjes op negatieven en reden dan ook niet naar de Beukelaar en die waren veel moeilijker weg te retoucheren
                      klopt maar over iets dat splinternieuw is denk je toch anders

                      maar allez zal het vanavond maar eens zelf proberen
                      Nikon D300 + 17-55 2.8 + 70-300D
                      Lidmaatschap : BD0225BE
                      franky@rosscom.be

                      Comment


                      • #12
                        Er zijn 2 dingen die je in het achterhoofd moet houden:

                        Er is een eerste methode van reinigen met een blaaspeertje. Dat is een contactloze methode. Als je camerahuis niet te vuil is en vol stof hangt, zodat je alles maar in een ronde blaast, dan is dat een prima manier tot... er spikkeltjes zijn die er niet meer afgaan, omdat ze zich hebben vastgezet onder invloed van vocht in de lucht, smeltpunt van iets dat er aankleefde, of andere factoren... Dan moet je swabben, en het is die methode, waarbij je contact maakt tussen een extern voorwerp en de CCD of CMOS die zeer voorzichtig moet gebeuren.

                        En voor de veiligheid: Gebruik liever een blaaspeertje dan een bus met perslucht als je niet het risico wil lopen dat je door ontspanning van lucht onder hoge druk je ccd bevriest.

                        EDIT: opletten, geen contact maken met het borsteltje dat op vele blaaspeertjes bevestigd is: ten eerste is het een contaminator, en als het toch proper is, kan het afhankelijk van het materiaal waaruit het gemaakt is, toch reeds minuscule krasjes geven... althans, dat las ik ergens op een site een paar weken geleden.

                        Comment


                        • #13
                          Ergens geef ik ze wel gelijk.
                          Mijn 6 maanden oude EOS 300D zit vol stof. Heb nog geen tijd/goesting/lef gehad om ze eruit te halen. Blijf fotograferen. En niemand die iets merkt...
                          http://www.digifotofreak.nl

                          Comment


                          • #14
                            is niet zo moeilijk hoor
                            maar ja ik heb nen goeie leermeester gehad
                            bedankt pieter G
                            er zaten er bij mij ook al enkele stofjes op
                            en die zijn nu allemaal weg dank zij pieter en ondertussen heeft hij mij het getoond hoe je het moet doen
                            er zitten hier toch wel goeie mensen op dit forum ze
                            groetjes Tweetty
                            bd0379be

                            Comment

                            Working...
                            X