Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

The lonely horse..

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • The lonely horse..

    Bij gebrek aan het vinden van een beter passend sub forum plaats ik hem hier.



    Foto die ik omwille van het paardje gewoon leuk vond!
    Scherpte,etc zitten waarschijnlijk terug niet goed.
    Maar voor mij was hij scherp genoeg..
    Ik deel ook graag gewoon foto's met jullie die technisch niet perfect zijn, want ook dan kan een foto mooi zijn!


    s: 1/100
    Iso:320
    F:5.6

    Mvg

  • #2
    Re: The lonely horse..

    Oorspronkelijk geplaatst door sven311 Bekijk bericht

    Foto die ik omwille van het paardje gewoon leuk vond!
    Scherpte,etc zitten waarschijnlijk terug niet goed.
    Maar voor mij was hij scherp genoeg..
    Ik deel ook graag gewoon foto's met jullie die technisch niet perfect zijn, want ook dan kan een foto mooi zijn!


    s: 1/100
    Iso:320
    F:5.6

    Mvg
    Oké Dan is hiermee alles geschreven en gezegd, hoeven we dus geen comments op te geven Wat u zegt ...'kan'

    Comment


    • #3
      Re: The lonely horse..

      Oorspronkelijk geplaatst door MGfoto Bekijk bericht
      Oké Dan is hiermee alles geschreven en gezegd, hoeven we dus geen comments op te geven
      Ook mijn idee.
      Als jij tevreden bent,..........
      Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

      Comment


      • #4
        Re: The lonely horse..

        Oorspronkelijk geplaatst door MGfoto Bekijk bericht
        Oké Dan is hiermee alles geschreven en gezegd, hoeven we dus geen comments op te geven Wat u zegt ...'kan'
        hoezo?
        Ik bedoelde gewoon dat ik weet dat de scherpte niet 100% is etc..
        Maar elke kritiek is welkom..

        Comment


        • #5
          Re: The lonely horse..

          Oorspronkelijk geplaatst door sven311 Bekijk bericht
          ... Scherpte,etc zitten waarschijnlijk terug niet goed.
          Maar voor mij was hij scherp genoeg..
          Ik deel ook graag gewoon foto's met jullie die technisch niet perfect zijn, want ook dan kan een foto mooi zijn!
          Zo'n uit Amerika overgewaaide manier van doen: alles maar met iedereen
          willen delen. Zit iedereen daar dan op te wachten? En gelijk ook maar een
          Engelse titel om indruk te maken.
          Technisch niet in orde? Dan ook niet goed. Hooguit de potentie van mooi
          (als-ie beter was geweest). Of goed voor een leerproces.

          Inderdaad, als je toch al tevreden bent.

          Laat eens iets zien waarop je je best hebt gedaan en dat toch net niet
          helemaal gelukt is. Vraag dan hulp (en die krijg je wel).
          Nu krijg ik het idee dat ik mij op zo'n ouderwets dia-avondje zit te vervelen.

          Hard hè? Wen er maar aan als je verder wil komen dan snel tevreden zijn.
          Van waardering geniet ik.
          Van kritiek leer ik.

          Comment


          • #6
            Re: The lonely horse..

            Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
            Zo'n uit Amerika overgewaaide manier van doen: alles maar met iedereen
            willen delen. Zit iedereen daar dan op te wachten? En gelijk ook maar een
            Engelse titel om indruk te maken.
            Technisch niet in orde? Dan ook niet goed. Hooguit de potentie van mooi
            (als-ie beter was geweest). Of goed voor een leerproces.

            Inderdaad, als je toch al tevreden bent.

            Laat eens iets zien waarop je je best hebt gedaan en dat toch net niet
            helemaal gelukt is. Vraag dan hulp (en die krijg je wel).
            Nu krijg ik het idee dat ik mij op zo'n ouderwets dia-avondje zit te vervelen.

            Hard hè? Wen er maar aan als je verder wil komen dan snel tevreden zijn.
            Eerlijk gezegd.. ga ik beginnen stoppen met posten op dit forum, zoek wel een ander.
            Wat ik ook doe of post, hoe tevreden ik ook ben. Eer je hier iets positiefs te horen krijgt moet je al "award-foto's" schieten.
            Nuja fotografie is niet mijn beroep en ik ben nog niet lang bezig.
            Ik fotografeer voor mezelf en sorry dat ik dit wil delen met julllie.
            Ik dacht dat dit een forum rond fotografie was.. gewoon leuke plaatjes delen etc, maar blijkbaar valt dat tegen .
            Jullie kritiek kan dan wel zijn om mij te 'helpen', plezierig is anders .
            En aan wennen.. nuja kan ik proberen.

            Comment


            • #7
              Re: The lonely horse..

              Oorspronkelijk geplaatst door sven311 Bekijk bericht
              Eerlijk gezegd.. ga ik beginnen stoppen met posten op dit forum, zoek wel een ander.
              Wat ik ook doe of post, hoe tevreden ik ook ben. Eer je hier iets positiefs te horen krijgt moet je al "award-foto's" schieten.
              Nuja fotografie is niet mijn beroep en ik ben nog niet lang bezig.
              Ik fotografeer voor mezelf en sorry dat ik dit wil delen met julllie.
              Ik dacht dat dit een forum rond fotografie was.. gewoon leuke plaatjes delen etc, maar blijkbaar valt dat tegen .
              Jullie kritiek kan dan wel zijn om mij te 'helpen', plezierig is anders .
              En aan wennen.. nuja kan ik proberen.
              De beste leerschool is dat ze je tegen je schenen stampen.
              Aanvaard de goede bedoelingen en probeer ze toe te passen.
              Lees ook andere topics dan die van jezelf. Je zal er veel van leren.
              Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

              Comment


              • #8
                Re: The lonely horse..

                Een leuke foto, mooi onderwerp, maar voor verbetering vatbaar.

                Wat mij meteen opvalt aan deze foto is de linkerkant.
                De staart wordt tegen de rand van het kader gedrukt. Leuker is het als er achter de staart nog 1 of 1,5 cm ruimte was geweest op de foto.
                De bloemen onderaan zijn een mooi contrast met de groene omgeving, maar ook hier kan je een kleine verbetering aanbrengen qua compositie. Door de knieën gaan,indien mogelijk, en iets meer bloem op de foto plaatsen.

                Comment


                • #9
                  Re: The lonely horse..

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk bericht
                  Een leuke foto, mooi onderwerp, maar voor verbetering vatbaar.

                  Wat mij meteen opvalt aan deze foto is de linkerkant.
                  De staart wordt tegen de rand van het kader gedrukt. Leuker is het als er achter de staart nog 1 of 1,5 cm ruimte was geweest op de foto.
                  De bloemen onderaan zijn een mooi contrast met de groene omgeving, maar ook hier kan je een kleine verbetering aanbrengen qua compositie. Door de knieën gaan,indien mogelijk, en iets meer bloem op de foto plaatsen.
                  Dit had ik ook al opgemerkt, het probleem is dat deze foto serieus gecroped is.
                  Links stond er een enorm storend element (een steunpilaar van een gebouw met regenpijp), de staart verdween een tikkeltje achter deze paal helaas.
                  Dank u voor de eerste positieve reactie (en ook hier zit opbouwende kritiek in!)
                  Bedankt.

                  Comment


                  • #10
                    Re: The lonely horse..

                    Wat ik persoonlijk zou doen mocht ik deze situatie tegenkomen (ik bedoel dan paard met zijn groene omgeving, niet deze bull**** van "je moet al pro zijn om te posten" is dat ik een detail van de kop van het paard zou trekken met een ruim open diafragma om een mooie bokeh te krijgen of op mijn rug liggen (onder de poten) om het stijgerende effect te benadrukken. Nu is de foto te druk, denk ik.

                    Keep on going
                    Running is a way of living..

                    Comment


                    • #11
                      Re: The lonely horse..

                      Oorspronkelijk geplaatst door Runnerken Bekijk bericht
                      Wat ik persoonlijk zou doen mocht ik deze situatie tegenkomen (ik bedoel dan paard met zijn groene omgeving, niet deze bull**** van "je moet al pro zijn om te posten" is dat ik een detail van de kop van het paard zou trekken met een ruim open diafragma om een mooie bokeh te krijgen of op mijn rug liggen (onder de poten) om het stijgerende effect te benadrukken. Nu is de foto te druk, denk ik.

                      Keep on going
                      Dat ha dik kunnen doen ja..Echter was het paardje onbereikbaar om onder te liggen (afgesloten terrein in pretpark).
                      Ook stonden er onder het paardje steunpilaren om het paardje recht te houden, deze had ik weg gephotoshoped, omdat het niet mooi was.

                      Comment


                      • #12
                        Re: The lonely horse..

                        Als je dan toch aan het clonen bent, cloon dan nog wat meer, en pas ook enkele andere bewerkingen toe.
                        Een goeie wordt het nooit, maar mits een paar minuten werk maakte ik er dit van.
                        Beter ? Neen. Anders ? Ja.
                        Groetjes

                        Comment


                        • #13
                          Re: The lonely horse..

                          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                          mits een paar minuten werk maakte ik er dit van.
                          Beter ? Neen. Anders ? Ja.
                          Groetjes
                          Met mooie symmetrie in de boom.
                          Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

                          Comment


                          • #14
                            Re: The lonely horse..

                            Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
                            Met mooie symmetrie in de boom.
                            Omdat je de andere er bij ziet....... anders geen kat die het opmerkt .
                            Ik heb er hier reeds geplaatst met nog afschuwelijker cloonwerk...... maar als je niets vermeld....... weeral geen kat hier die het ziet .
                            En nu ga ik rap naar de Olympische spelen zien op TV..... véééééél boeiender als hier voor het ogenblik .
                            Groetjes
                            Last edited by Guest17; 6 augustus 2012, 20:21.

                            Comment


                            • #15
                              Re: The lonely horse..

                              Doe zoals ik. Bekijk veel, heel veel foto's van anderen op verschillende site's en probeer daar uit te leren hoe deze foto 's gemaakt zijn . Bekijk de exif gegevens en probeer deze te begrijpen. Maak van een onderwerp dat de graag zie foto's van uit verschillende standpunten en wat niet goed is weg er mee. Het is niet gemakelijk om mooie foto's te maken maar de aanhouder wint en opmerkingen moet je er bij nemen als je foto's post. Opmerkingen pro of contra zijn een basis om uit te leren en verder te doen. Niet opgeven, het is anders een mooie hobby.

                              Comment

                              Working...
                              X