Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw hier en gelijk maar even mijn mooiste foto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuw hier en gelijk maar even mijn mooiste foto

    Hallo allemaal,

    Ik ben Josse, inmiddels zo'n 5 jaar actief in de fotografie.
    Sinds mei dit jaar heb ik een Nikon D300s.
    Deze camera heb ik gekozen omdat ik vind dat ik goed genoeg weet met welke instellingen ik de gewenste foto kan maken en dus liever zo veel mogelijk zelf instel.
    Als ik mijn camera bij de hand heb ben ik altijd op zoek naar mooie plaatjes.
    Ik ben erg vrij ingesteld, als ik nu zin heb om te gaan fotograferen dan pak ik nu mijn camera en ga ik een wandeling maken of rij ik naar een mooi natuurgebied om te gaan fotograferen.
    Tips over dat ik mij moet voorbereiden (heb ik op een ander forum bij praktisch iedere foto meegekregen) komen dan ook niet aan.
    Ik wil wel het beste uit de situatie halen en daarvoor kan ik best wel wat tips gebruiken.
    Ik ben hier om te leren dus kom vooral met opbouwende kritiek tips en adviezen.

    Om maar gelijk met de deur in huis te vallen zal ik maar beginnen met mijn mooiste foto:



    Deze foto is tijdens een fietstocht naar school gemaakt met Sigma's goedkoopste 70-300mm lens op een Nikon D60 maar ik vind de compositie en de kleuren erg mooi.
    De foto oogt bijna exotisch terwijl deze toch echt in het koude Nederland gemaakt is.
    Ben zo trots op deze foto dat ik deze ook maar op groot formaat aan mijn muur heb gehangen.

    Ik heb dit forum aanbevolen gekregen van een vriend en ik begreep dat een introductie hier gewenst is.
    Ik heb het forum afgezocht naar een introductie deel maar niks kunnen vinden.
    Vandaar dat ik mijn introductie hier neer gezet heb en de topic titel erop aangepast heb.
    Als er toch een introductie deel is dan hoor ik graag waar ik die kan vinden.

    Groetjes Josse
    Last edited by tweety777; 6 augustus 2012, 12:33. Reden: foto groter dan max toegelaten afmetingen
    Nikon D300s, Nikon 18-105mm, Nikon 50mm F1,8G, Sigma 70-300mm Macro, analoge Sigma 300mm F4 Macro, Nikon SB400 en SB700.

  • #2
    Re: Nieuw hier en gelijk maar even mijn mooiste foto

    je mag hier 900X900 plaatsen hoor.
    dit is wat te klein.
    en voor tips even je exif erbij plaatsen.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Nieuw hier en gelijk maar even mijn mooiste foto

      Ik upload met Picasa Webalbums, helaas heb ik nog geen mogelijkheid gevonden om de foto's hiermee groter te tonen.
      Hier is de link naar de foto voor als je deze groter wilt zien: https://lh5.googleusercontent.com/-o...2/DSC_3983.jpg

      Groetjes Josse
      Nikon D300s, Nikon 18-105mm, Nikon 50mm F1,8G, Sigma 70-300mm Macro, analoge Sigma 300mm F4 Macro, Nikon SB400 en SB700.

      Comment


      • #4
        Re: Nieuw hier en gelijk maar even mijn mooiste foto

        Hoi Josse
        Upload ze eens naar photobucket dan kan je ze op de maat uploaden die jij wil. Ook kan je BD-Sizer downloaden. Dat is een programmatje om je foto's mee te resizen. Werkt heel makkelijk en fijn!

        Tom
        Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II
        Mijn Website

        Comment


        • #5
          Re: Nieuw hier en gelijk maar even mijn mooiste foto

          Foto is opnieuw ge-upload op groter formaat.

          Is een aparte introductie hier gewenst of volstaat mijn introductie in dit topic?

          Groetjes Josse
          Nikon D300s, Nikon 18-105mm, Nikon 50mm F1,8G, Sigma 70-300mm Macro, analoge Sigma 300mm F4 Macro, Nikon SB400 en SB700.

          Comment


          • #6
            Re: Nieuw hier en gelijk maar even mijn mooiste foto

            Zeker geslaagde foto!
            Fotografie is mijn passie.

            Comment


            • #7
              Re: Nieuw hier en gelijk maar even mijn mooiste foto

              Oorspronkelijk geplaatst door tweety777 Bekijk bericht
              ......

              Is een aparte introductie hier gewenst of volstaat mijn introductie in dit topic?
              dit is voldoende hoor en welkom op BD.
              MAX 900X900.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Nieuw hier en gelijk maar even mijn mooiste foto

                welkom en een mooie plaat om mee binnen te komen

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuw hier en gelijk maar even mijn mooiste foto

                  welkom, met wat gegevens erbij kunt u redelijkerwijs wat comments krijgen
                  Last edited by Guest4; 4 augustus 2012, 20:23.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuw hier en gelijk maar even mijn mooiste foto

                    Bedoel je EXIF gegevens?
                    In dat geval:
                    ISO 400
                    F5,6
                    1/4000sec.
                    Nu ik dit zo lees had ik wellicht beter het diafragma wat verder dicht kunnen zetten.
                    Dit is trouwens met de kortste sluitertijd van de camera genomen dus ging het net goed...

                    Groetjes Josse
                    Nikon D300s, Nikon 18-105mm, Nikon 50mm F1,8G, Sigma 70-300mm Macro, analoge Sigma 300mm F4 Macro, Nikon SB400 en SB700.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuw hier en gelijk maar even mijn mooiste foto

                      Wat compositie betreft, adviseer ik een vierkant formaat van boven af.
                      Van waardering geniet ik.
                      Van kritiek leer ik.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuw hier en gelijk maar even mijn mooiste foto

                        Moderator Note: Beste,

                        Ik heb uw foto achter een linkje geplaatst.
                        Dit doordat hij de max toegelaten afmetingen ( 900 pixels langste zijde ) overschreed.
                        2.4. Maximale afmeting van een foto: 900x900 pixels

                        Zodra u de afmetingen hebt aangepast, mag u de foto terug zichtbaar maken.

                        Indien u nog verdere vragen heeft, mag u mij gerust contacteren.

                        Comment

                        Working...
                        X