Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

epson r800 of canon 990i

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • epson r800 of canon 990i

    iemand ervaring met een van deze twee printers ?
    het zal een van deze twee worden maar weet nog niet welke

    laat de pos en neg ervaringen maar horen

    adressen waar deze te koop zijn aan deftige prijzen mogen altijd vermeld worden

    mark

  • #2
    heeft hier niemand een van deze printers ? of een andere kwaliteitsdrukker ?

    Comment


    • #3
      ik werk met de R800 en kom van de i950. Ben zéér tevreden met de resultaten, geprofileerd is het een waar genoegen deze prints met pigmentinkten te aanschouwen, ze zijn waterresistant, lange levensduur en de r800 heeft nu ook een glossy finisher.

      Ik heb alleen maar lof over deze printer die zowat een benchmark is voor de kwaliteit van A4 prints. Inkt is iets duurder dan de Canons.

      Van zodra de A3 printer van deze reeks beschikbaar is, ben ik zeker kandidaat ...

      Wat mij betreft : highly recommended

      Comment


      • #4
        Epson R300: topklasse, die printer! Een absolute aanrader! Gebruik Premium Glossy papier (in 10x15 niet eens zo duur) en je hebt echte foto's in handen!
        Nikon, Apple & Epson

        Comment


        • #5
          phille

          geen schrik van verstopte inktkoppen of is deze stelling fel overdreven ?

          weet jij geen adres waar men deze printer aan schappelijke prijzen kan gaan halen

          mark

          Comment


          • #6
            check mail
            Nikon D300 + 17-55 2.8 + 70-300D
            Lidmaatschap : BD0225BE
            franky@rosscom.be

            Comment


            • #7
              ik print wel regelmatig maar neen, tot hiertoe geen enkel probleem, zelfs niet als de printer een week niet geprint heeft. In Duitsland zijn de prijzen het scherpst, hier betaal je wel een kleine 100 euro meer, ik denk dat ik 365 euro betaald heb. Je kan misschien nog iets lager, hier gaat ie rond de 435 dacht ik ...

              Originally posted by markymark
              phille

              geen schrik van verstopte inktkoppen of is deze stelling fel overdreven ?

              weet jij geen adres waar men deze printer aan schappelijke prijzen kan gaan halen

              mark

              Comment


              • #8
                Kun je bij de Epson R800 reeds alternatieve, goedkopere inkt gebruiken met dezelfde pigment eigenschappen? Zo ja, welke en is de kwaliteit dan even goed?
                Vroeger ooit gelezen dat sommige Epsonprinters weigerden verder te printen, zodra de inkt onder een bepaald niveau daalde. Is dit nog altijd zo?
                Wat kun je doen tegen verstopte spuitmondjes, indien je bijv. op voorhand weet dat je gedurende meer dan een maand de printer niet zal gebruiken?

                Thanx

                Serge
                Nikon D70 + Nikkor AF-S 18-70 DX + Speedlight SB-800 ++ Sigma 70-200/f2.8 ++ Flashtrax 20 GB

                Comment


                • #9
                  ik heb dit ook eens gelezen, er is een software tool om je chip te resetten en in te stellen, kan je doorprinten, de R800 is nog niet ondersteund.

                  Spuitmondjes geen probleem, heb van enkele gebruikers de tip gelezen de printer altijd te laten aanstaan, doe ik ook, verbruikt 4 watt.

                  Alternatieve inkten ken ik nog niet, en na een paar gesprekken met Megacom ben ik er van overtuigd dat de meeste inkt brol is, je moet een goed labo hebben om degelijke inkt te reproduceren.

                  Zolang daar geen degelijk alternatief voor bestaat, gebruik ik de originelen, heb net twee setjes extra staan + magenta en cyan die iets sneller op zijn.

                  De tankjes zijn redelijk groot, meer dan de dubbele inhoud van een canon.

                  De R800 is duidelijk nog een stapje beter dan de Canon, hij is trouwens nu even snel ... Canons zijn gekend voor hun snelheid. Epson heeft duidelijk werk gemaakt van deze zaken.

                  Comment


                  • #10
                    Vorige week bij Makro de Epson R200 gaan halen (129 euro) en meteen door naar Fnac voor Epson Premium fotopapier: wauw ! Merkelijk beter dan de verschillende proefafdrukken die ik van Canon aanvroeg (i865, i965, i990).
                    d100 - 24-85 - 50 1.8

                    Comment


                    • #11
                      Waarom zelf afdrukken? Is het omdat de fabrikanten ons ertoe verleiden?

                      injectprinter:
                      kan helemaal niet aan fotograafafdruk tippen
                      afdrukken zijn duurder
                      je moet er werk en tijd insteken
                      aankoop papier, inkt
                      voordeel: je hebt ze onmiddelijk ter beschikking (na x minuten)

                      300dpi digiprint
                      beter dan inject, maar nog steeds minder goed dan bij fotograaf
                      afdrukken zijn net iets duurde
                      printers zijn relatief duur
                      beperking in afdrukformaat
                      aankoop papier en tonor

                      Comment


                      • #12
                        waarom ik zelf afdruk:

                        - geen enkel labo biedt me de juiste kleurreproductie
                        - mijn prints zijn 'beter' dan laboprints
                        - direct klaar
                        - verschil prijs verwaarloosbaar indien juiste aanpak (inkt papier ...)
                        - proefdrukken


                        waarom ik niet laat afmaken:

                        - standaard labo's hebben geen profielen ter beschikken
                        - kleurreproductie steeds afwijkend, geen calibratie mogelijk
                        - regelmatig fouten in de post (slechte leveren, probleempjes)
                        - time is money
                        - kwaliteit labo's te verschillend.

                        @ easterbunny: ik weet niet hoe jij "thuisprinten' beoordeelt tov laboprints, maar ik streef steeds naar een perfecte kleurreproductie en flexibel en snel werk, dat ik een paar eurocent meer betaal in sommige gevallen stoort me het minst, maar mijn werk is gewoonweg beter dan wat ik tot hiertoe van een labo heb ontvangen (al velen geprobeerd). Slechts één zaak heeft me ooit kunnen helpen, maar om daar geprofileerd te kunnen laten werken, liepen de kosten ook hoger op ... bij deze deel ik je mening totaal niet, en geloof me, ik heb er vroeger uren in gestoken om dit voor mezelf te bewijzen.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Phille
                          waarom ik zelf afdruk:

                          - geen enkel labo biedt me de juiste kleurreproductie
                          - mijn prints zijn 'beter' dan laboprints
                          kleurreproductie: ok ben ik het 100% mee eens! Maar dat je print beter zijn ... Alé ik heb zelf ook een photoprinter van Epson (een 2800dpi) mooi resultaat, maar als ik dan met mijn Kruidvatafdrukken vergelijk, zijn deze laatste toch beter. Misschien is uw printer zoveel beter als de mijne, maar ik snap niet dat een printerke van <400€ betere resultaten kan geven voor kleine meerprijs. Ook moet de aankoop in de prijs verwerkt worden!

                          Het zien er wel een schitterend printerke uit, al heb ik wat tegen de vaste spuitkoppen van EPSON

                          Comment


                          • #14
                            heb dit ook steeds gelezen en daarom werkte ik eerst met Canon. Tot hiertoe nog geen verstopte spijtmondjes, als dit moest gebeuren meld ik dat zeer zeker ...

                            technologie staat natuurlijk niet stil, mijn ervaring is dat je bij labo's zo weinig controle hebt over de 'outcome' van je prints. Ze verscherpen naar believen, pasten kleurcorrecties aan naar believen, en lezen al dan niet de exif 2.2 printinfo uit ... afin een zee van onregelmatigheden, verschillend van labo tot labo.

                            er is echter wel een oplossing, dat is, als je een labo vind waarop je je kan afstemmen, dan denk ik dat een zeer goed resultaat behaalt wordt. Ik werk tot hiertoe met één enkel labo dat het meest aanleunt aan mijn verwachtingen ... want zeer grote oplages zelf printen is idd duurder al scheelt het per print niet te veel, ook de levensduur van het apparaat is er niet voor voorzien ... nog een nadeel van eigen prints ...

                            Comment

                            Working...
                            X