Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

serieus dilemma

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • serieus dilemma

    Ik zit met een serieus twijfel probleem.

    Binnenkort ga ik een budget hebben van een 4000euro TOPS dus daar ga ik niet over, en wil hiermee mijn 550D vervangen(die ik dan als backup ga gebruiken).
    Ik zou graag voor een 5d gaan maar twijfel tussen de markII en markIII.

    Als ik voor de markII ga dan koop ik er mij de Canon 70-200mm L f2.8 IS USM bij.
    Ga ik voor de markIII dan blijft het bij de markIII en koop mij nog wat strobist gear, en wacht ik een half jaar tot jaar om de de 70-200mm
    te kopen.

    Momenteel heb ik al de:
    -Canon 24-70mm f2.8 L USM.
    -Canon 100mm f2.8 L IS USM.
    -Canon 50mm f1.8 II.

    Ik doe voornamelijk, Strobist, Macro en Straatfotografie (maar daar zal de 550D dan voor dienen).

    Hopelijk kunnen jullie mijn twijfels doen vervagen.
    Ik sta alsook open voor andere setups.

    Grtz David.

  • #2
    Re: serieus dilemma

    als je de snelheid van de af niet nodig hebt, dan voldoet een MK2 zeker.

    een 7D mss ook maar das aan u
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: serieus dilemma

      waarom wil je die 70-200 2.8 mk2?

      voor te strobisten, zeker in verlaten gebouwen of dergelijke, gaat die veel te lang zijn mijn inziens.

      ik krijg zo eerder het gevoel van ik heb het geld, dus waarom maar niet.
      je haalt zelf al aan dat je vnl aan straatfotografie en strobist doet naast macro, dus lijkt me de keuze vrij logisch
      ook zie ik het nut niet in van een 5d voor hetgene dat je doet. maar dat is natuurlijk mijn mening.
      Website: http://www.svisimaging.be

      Comment


      • #4
        Re: serieus dilemma

        Topic is eigenlijk niet volledig en fout opgesteld.
        Normaal zal ik eind dit jaar in bijberoep gaan en zal de setup pas dan aangekocht worden.
        Ik heb namelijk enkele huwelijken en comunniekanten te schieten, ik ben teveel gevraagd om alles gratis te doen en zou er graag een centje aan verdienen.
        Daarmee dat de 70-200 in mijn arsenaal zal moeten komen...

        Op gebied van hobby:

        Ik wil minder ruis op hogere iso.
        Meer snelheid.
        Betere AF en meer punten om te kiezen.
        Ik wil het maximum uit mijn objectieven.

        Grtz David

        Comment


        • #5
          Re: serieus dilemma

          Oorspronkelijk geplaatst door TrsH Bekijk bericht
          Topic is eigenlijk niet volledig en fout opgesteld.
          Normaal zal ik eind dit jaar in bijberoep gaan en zal de setup pas dan aangekocht worden.
          Ik heb namelijk enkele huwelijken en comunniekanten te schieten, ik ben teveel gevraagd om alles gratis te doen en zou er graag een centje aan verdienen.
          Daarmee dat de 70-200 in mijn arsenaal zal moeten komen...

          Op gebied van hobby:

          Ik wil minder ruis op hogere iso.
          Meer snelheid.
          Betere AF en meer punten om te kiezen.
          Ik wil het maximum uit mijn objectieven.

          Grtz David
          Dan is het overduidelijk de 5D MKIII voor mij.
          Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

          Comment


          • #6
            Re: serieus dilemma

            Ik vind voor huwelijken en dergelijke 100mm toch meestal lang genoeg?
            Sony en Olympus
            Fotoseries

            Comment


            • #7
              Re: serieus dilemma

              Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
              Dan is het overduidelijk de 5D MKIII voor mij.
              voor de huwelijken volg ik op vlak van iso's en AF-punten, omdat de mark 2 hier toch net in de minderheid is, vnl qua AF-punten

              Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
              Ik vind voor huwelijken en dergelijke 100mm toch meestal lang genoeg?
              veel langer heb je volgens mij ook niet nodig, een telezoom kan leuk zijn voor buiten eventueel maar voor binnen zie ik er geen enkele noodzaak aan, je zit beperkt in ruimte in stadhuizen enz dus
              en denk je nu echt dat die schepenen / priesters / burgemeesters dat niet gewoon zijn dat daar een fotograaf rondloopt / tussenkomt soms?
              Website: http://www.svisimaging.be

              Comment


              • #8
                Re: serieus dilemma

                Oorspronkelijk geplaatst door TrsH Bekijk bericht
                Ik zit met een serieus twijfel probleem.

                Binnenkort ga ik een budget hebben van een 4000euro

                Grtz David.
                Zal je PM sturen met m'n rekening nummer.
                Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

                Comment


                • #9
                  Re: serieus dilemma

                  Mijn langste lens was tot voor kort een 135L, op een 5D & 5DII. Hier heb ik op diverse bruiloften mee geschoten. Bij de laatste bruiloft die ik heb gedaan heb ik mijn 70-200 f2.8 II gebruikt. Ondanks dat ik mij op zich prima redde met de 135L ben ik nu toch wel blij met de extra mm's voor bruiloften. Dus ja je zult je mijns inziens wel redden met de 100L (is ook mijn back-up "lange" lens, mocht mijn 70-200 tijdens een dergelijke shoot onbruikbaar raken) maar de 70-200 is wel erg fijn om bij je te hebben hoor.

                  Maar goed, je keuze tussen de 5DII en III. Ik gebruik in alle gevallen (dus ook tijdens bruidsshoots e.d.) een 5D en 5DII. Ik red mij hier prima mee ondanks de minder geweldige AF. Ik vind wel dat ik mij met deze camera's moet beperken tot gebruik van het center focuspunt en da's wel een PITA. Het center focuspunt is naar mijn smaak overigens weinig tot niks mis mee maar aangezien ik graag gebruik maak van grote diafragma's (veelal tussen f1.4 en f2.8) zou ik toch zeer graag gebruik maken van betrouwbare focuspunten buiten het midden zodat ik geen "focus and recompose" meer hoef toe te passen. Want dit leidt toch wel tot teveel missers. Persoonlijk zou ik mij dus ook geen 5DII meer kopen maar zou ik zéker kiezen voor een 5DIII. Helemaal gezien je zelf al aangeeft dat je anders tóch wel binnen een half jaar budget hebt om alsnog die 70-200 aan te schaffen...

                  my 2 cents
                  www.indetailfotografie.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: serieus dilemma

                    als ik in bijberoep zou starten zou ik meteen de mark III kopen en later de telezoom. Moest ik die ondertussen echt nodig hebben dan ging ik die voorlopig wel huren. Zijn uiteindelijk aftrekbare kosten.
                    Albums
                    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                    Comment


                    • #11
                      Re: serieus dilemma

                      Ik zou ook voor de MK III gaan.
                      Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

                      Comment


                      • #12
                        Re: serieus dilemma

                        Zou ook voor de 5D III gaan en de 70-200, van die combinatie dromen waarschijnlijk veel mensen.
                        Het verschil tussen de II en III is zijn geld waard.
                        En btw, een 70-200 is helemaal niet te lang op een FF voor strobisten werk.


                        Grtz, RF
                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment


                        • #13
                          Re: serieus dilemma

                          Ik gebruik de Mark III als de II. Ben over beide erg tevreden, maar moet toch wel eerlijk bekennen dat voor mij de III een behoorlijke vooruitgang is. Ben erg gecharmeerd van het AF systeem en 100% zoeker, grid view etc.

                          5D II blijft goed, maar ben toch erg blij dat de III er nu is. Ik zou zelf in jou situatie gaan voor de III en de 70-200 II wat later kopen, ondanks dat de 70-200 II echt een topper is

                          Comment


                          • #14
                            Re: serieus dilemma

                            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                            En btw, een 70-200 is helemaal niet te lang op een FF voor strobisten werk.
                            Grtz, RF
                            op FF zal dit idd beter meevallen vermoedelijk, afhankelijk ook van de locatie waar je zit
                            als je aant strobisten bent op urbex locaties zal die in vele gevallen wel te lang zijn voor full body's tenzij je grote hangars hebt natuurlijk
                            Website: http://www.svisimaging.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: serieus dilemma

                              Kan je niet gaan voor de 5DIII en een 2de hands 70-200 2.8? Voor wat je wil doen is dit inderdaad de ideale opzet, voor ik de 85 1.2 had kwam de 70-200 bijna niet van mijn toestel af. Een 100mm op een FF body vind ik toch wat te weinig voor in een kerk.
                              Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                              http://www.stevevandegaer.be

                              Comment

                              Working...
                              X