Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kopen in de verenigde staten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kopen in de verenigde staten

    Hallo,
    Ik vertrek volgende week voor een week naar de States (helaas voor werk) en heb hier een D70 kit in bestelling (besteld voor ik wist dat ik ging moeten gaan ).
    Zijn er mensen die ervaringen willen delen ivm kopen van materiaal in de VS?
    Wat zijn de voor/nadelen betreffende 110Volt lader, garantie, prijs, risico aan de douane etc. ?

    Alvast bedankt.
    A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
    Nikon stuff

  • #2
    Als je er ginder een kan meebrengen, waarom niet, gewoon uitpakken, lens erop, en in je handbagage of om je nek, en stuur de verpakking eventueel als 'sample' of 'gift' naar je eigen adres. Dan heb je geen zever met de douane.

    wat garantie betreft, normaliter mag dit geen probleem vormen, maar je zal je lader inderdaad niet op dit lichtnet kunnen gebruiken, houdt daar rekening mee, denkelijk zal ie enkel op 110 VAC werken.

    Comment


    • #3
      Nikon laders zijn geschikt voor voltages van 110-240 (automatisch).

      Enkel de plug voor de contactdoos zal niet passen, maar daar bestaan verloopstukjes voor.

      Mijn D100 is US-import, lader werkt hier zonder problemen.
      De verloopstekker gebruik is niet, ik had nog een oude kabel liggen (genre draagbare radio) die perfect in de lader past.

      edit : garantie zal enkel via nikon USA lopen vrees ik, is ook zo in mijn geval (wel via www.cameranu.nl)

      Comment


      • #4

        Originally posted by jover
        Nikon laders zijn geschikt voor voltages van 110-240 (automatisch).
        Was juist tot de zelfde conclusie gekomen door de foldertjes te lezen.
        Damnit, nu doe ik het zelf al. Vragen stellen alvorens de doc gelezen te hebben. Ik heb er zelf een hekel aan als ze dat bij mij doen. Sorry.

        (wel via www.cameranu.nl)
        Kun je wat meer uitleg geven?

        Bedankt voor de reactie. (ook aan Phille natuurlijk)
        A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
        Nikon stuff

        Comment


        • #5
          Cameranu is de internetshop waar ik mijn camera gekocht heb.
          Zij doen zogenaamde grijze import (USA modellen verkopen in NL)

          Correcte service, afhalen is mogelijk (in Urk ; een leuk vissershavenstadje dik 2 uur ten noorden van Antwerpen)

          Ivm de garantie ; vermits zij USA-import toestellen verkopen kan de garantie enkel door Nikon USA gegeven worden. Cameranu neemt deze afhandeling op zich. Als je iets voorhebt moet je toestel dus naar Cameranu en zij sturen het naar de USA.

          Comment


          • #6
            Bedankt.
            Ik had de site gezien. Maar ze zijn (voor de D70 kit althans) duurder dan Camshop waar ik uiteindelijk besteld heb, voor ik wist dat ik naar de vs ging. Het zal er vanaf hangen hoe groot het verschil in prijs uiteindelijk is.


            Originally posted by jover
            Cameranu is de internetshop waar ik mijn camera gekocht heb.
            Zij doen zogenaamde grijze import (USA modellen verkopen in NL)

            Correcte service, afhalen is mogelijk (in Urk ; een leuk vissershavenstadje dik 2 uur ten noorden van Antwerpen)

            Ivm de garantie ; vermits zij USA-import toestellen verkopen kan de garantie enkel door Nikon USA gegeven worden. Cameranu neemt deze afhandeling op zich. Als je iets voorhebt moet je toestel dus naar Cameranu en zij sturen het naar de USA.
            A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
            Nikon stuff

            Comment


            • #7
              Ik kom net van New York en alle toestellen die ginder te vinden zijn, zijn ook beschikbaar voor 220V (110-240V) daar ze meestal aan toeristen verkopen en de meeste fabrikanten geen groot verschil meer maken buiten funktieverschillen.
              Als je zonder de verpakking terugkomt als Belg heb je geen enkel probleem aan de douane, ze bezien het zelfs niet (buiten een bomtest aan de andere controleposten).
              Garantie kan echter een probleem vormen voor sommige merken die hier enkel Europese garanties aanvaarden. Dus even navragen alvorens te vertrekken of het betrokken toestel hieronder valt.
              Mvg,
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment

              Working...
              X