Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Chateau Pierrefonds

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Chateau Pierrefonds

    genomen in het kasteel van Pierrefonds, vond het licht en de warme kleurtinten in deze zaal mooi.


    origineel:





    update:





    zwartwit omzetting



    exif: f5.6 , iso1600 , 1/160 , 20mm
    (uit de hand genomen)

    Last edited by Stoffograaf; 5 augustus 2012, 08:13. Reden: bijplaatsen update
    groeten, Kristof
    Canon EOS 5D mkII

  • #2
    Re: Chateau Pierrefonds

    niemand die dit kan pruimen?
    groeten, Kristof
    Canon EOS 5D mkII

    Comment


    • #3
      Re: Chateau Pierrefonds

      Jawel hoor, heel mooi, zou een postkaart kunnen zijn.

      Comment


      • #4
        Re: Chateau Pierrefonds

        Op zich een mooie foto maar ik vind de kleuren eentonig. Persoonlijk zou ik de foto omzetten naar zwart-wit waar je met de lichtnuances mooie effecten kunt bekomen.

        Comment


        • #5
          Re: Chateau Pierrefonds

          bedankt voor de reacties.

          heb er een link naar de zwartwit omzetting bijgeplaatst, is het zoiets wat je bedoelt?
          Last edited by Stoffograaf; 4 augustus 2012, 20:17.
          groeten, Kristof
          Canon EOS 5D mkII

          Comment


          • #6
            Re: Chateau Pierrefonds

            Iets meer symmetrie in de foto zou deze al een stuk aangenamer om te kijken maken.
            Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

            Comment


            • #7
              Re: Chateau Pierrefonds

              Vind hem in zwart wit veel beter uit de verf komen, knappe foto.

              In kleur lijkt het ook of die wat detail mist door de ruis en onderdrukking, nu zou ISO 1600 voor een 5DII toch geen probleem mogen zijn.
              Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
              MIJN WEBSITE

              Comment


              • #8
                Re: Chateau Pierrefonds

                Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk bericht
                Vind hem in zwart wit veel beter uit de verf komen, knappe foto.

                In kleur lijkt het ook of die wat detail mist door de ruis en onderdrukking, nu zou ISO 1600 voor een 5DII toch geen probleem mogen zijn.
                bedankt jos82.

                het ietwat korrelig overkomen in de foto komt door de bewerking die ik heb toegepast, de originele heeft geen ruis maar is wel een pak vlakker.

                ik heb er een update bijgeplaatst die vlakker is en mss wat aangenamer kijkt?
                groeten, Kristof
                Canon EOS 5D mkII

                Comment


                • #9
                  Re: Chateau Pierrefonds

                  Sta mij even deze afwijking toe: maar ik had liever een foto gezien van degene die deze foto nam...

                  Cheers,
                  F.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Chateau Pierrefonds

                    Oorspronkelijk geplaatst door Stoffograaf Bekijk bericht
                    bedankt jos82.

                    het ietwat korrelig overkomen in de foto komt door de bewerking die ik heb toegepast, de originele heeft geen ruis maar is wel een pak vlakker.

                    ik heb er een update bijgeplaatst die vlakker is en mss wat aangenamer kijkt?
                    Ja , je hebt gelijk kwa kleur en contrast, is het origineel inderdaad beter.
                    Oorspronkelijk geplaatst door Fibonacci Bekijk bericht
                    Sta mij even deze afwijking toe: maar ik had liever een foto gezien van degene die deze foto nam...
                    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                    MIJN WEBSITE

                    Comment

                    Working...
                    X