Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beginner: op zoek naar de juiste camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beginner: op zoek naar de juiste camera

    (eerste postje, ik hoop dat dezelfde vraag al niet te vaak eerder is gesteld).

    Ik ben dus van plan mijn eerste digitale camera te kopen. Ik ben absoluut geen topfotograaf (ik trek graag fotos maar nu nie om te zeggen hele speciale, het enige waar ik in het verleden al echt mee gespeeld heb is focusing). Mijn budget all-in ligt ergens rond de 500 euro dat ik eraan wil spenderen. Tot nog toe heb ik eigenlijk nog geen "deftig" fototoestel gebruikt (kwestie van mijn ervaring aan te duiden), maar ik denk wel dat het nie lang gaat duren voor ik de kriebel te pakken heb.

    Qua vereisten, ik vind het voorlopig nogal moeilijk, als ik op sites naar specificaties en zo kijk, weet ik eigenlijk niet zo goed waar ik op moet letten. Ik heb me laten wijsmaken dat als ik A3 wil printen, ik dan iets van 5megapixel nodig heb. Verder heb ik me door een paar kameraden Canon laten aanpraten voor de kwaliteit van de lenzen (al kan ik me voorstellen dat niet iedereen daarmee akkoord gaat).

    De bedoeling is dat ik het zowat overal kan meepakken zonder dat het in de weg zit (overal = op reis en zo). Verder zou het tof zijn als ik goeie "action pictures" kan nemen (heb hier een aantal mensen foto's van voetbalmatchen zien posten). Heb ik het goed begrepen dat dat afhangt van de shuttertijd? En ne kameraad van mij was ontevreden over de snelheid waarmee hij 2 fotos na elkaar kon nemen maar ik zie da nie direct in die specificaties staan. Als ik het goed heb begrepen scoort Canon hier nie zo geweldig op (zal wel afweging zijn tegen andere dingen, gok ik).