Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

veld in tegenlicht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • veld in tegenlicht

    Na de post van Danny (Dama) van het prachtige rozenveld , schreef Danny dat je geen exotische bestemmingen nodig hebt om een mooie foto te maken.
    Dit inspireerde mij om even dit eenvoudig veld op te zoeken.
    Het wegwerken van de flair was mij iets te moeilijk.


  • #2
    Re: veld in tegenlicht

    Knap resultaat Je moet lensflare niet verwijderen...maar proberen te voorkomen.
    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

    Comment


    • #3
      Re: veld in tegenlicht

      Mooi licht zo op de bladeren, vind de flare bij deze niet echt storend.
      Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
      MIJN WEBSITE

      Comment


      • #4
        Re: veld in tegenlicht

        Je ziet duidelijk dat deze foto "Dama"-geïnspireerd is. Maar wat geeft dat? Wat is daar mis mee?

        Heb wel zo'n aanvoelen dat de foto op z'n geheel een tikje donkerder mag, komt nogal vrij helder over, die voorgrond, waarbij de de blend toch meer kan onderscheiden.
        Het uitlopen van de zonnestralen lijkt ook heel plots te stoppen.
        Persoonlijk vind ik flares in zo'n type beeld niet storen, je verwacht ze zelfs een beetje.
        www.brunodyserinck.be
        https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

        Comment


        • #5
          Re: veld in tegenlicht

          ziet er goed uit hé
          zou em ook es wa 'natuurlijker' willen zien, dus iets donkerder
          Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
          Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

          Comment


          • #6
            Re: veld in tegenlicht

            goeie opname, valt idd wel meer uit te halen, maar je bent op de goeie weg
            groeten, Kristof
            Canon EOS 5D mkII

            Comment


            • #7
              Re: veld in tegenlicht

              Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
              Knap resultaat Je moet lensflare niet verwijderen...maar proberen te voorkomen.
              Bedankt iedereen voor de commentaren.
              Die tip van u Peter, heb ik in deze foto ook werkelijk toegepast , ik was enkel erg slordig en ik heb mijn volledig hand voor de zon gehouden en ook een stuk er onder , want de flare liep een stuk verder, zoals opgemerkt door "vinnydizzy".
              Ik kon daardoor in mijn laagmasker niet ver genoeg gaan om alles weg te krijgen.
              zonder deze tip van u was er nu geen deftige foto te zien.

              De helderheid in de voorgrond komt naar mijn gevoel werkelijk overeen met wat ik toen zag, de helderheid in de hemel was echter lichter.

              Comment

              Working...
              X