Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kan niet kiezen tussen de Nikon D3200 en de Nikon D5100

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kan niet kiezen tussen de Nikon D3200 en de Nikon D5100

    Hallo iedereen,

    Ben een beginnend fotograaf en weet niets af van fotografie. Tot op heden mooie foto's getrokken met een Canon G7 toestel maar ik mis zoomcpaciteit, vooral tijdens de voetbalwedstrijden van mijn zoon. Daarnaast heb ik een JVC Everio Hard Disc camcorder AVCHD 1920 Full HD.
    Ik twijfel tussen de D3200, omwille van zijn 24,2 pixels en de D5100, heeft minder pixels 16,2 maar wel een flexibel scherm die handig is voor filmopnames + een Tipa award 2012.
    Kan de D5100 mijn Canon G7 fototoestel en JVC Everio camcorder vervangen in kwaliteit ?
    Heb een denk ik interessante aanbieding gezien op digitalstreet.nl : http://www.digitalstreet.nl/product_...ducts_id=21617
    Wat denken jullie hiervan ?
    Kan ik met de lens 55-300 VR goed inzoomen en is ze geschikt voor sportfotografie zoals voetbal ?
    Iemand ervaring met digitalstreet.nl ?
    Wie helpt mij de knoop doorhakken ?


    Alvast bedankt voor jullie mening,

    Guy69

  • #2
    Re: Kan niet kizen tussen de Nikon D3200 en de Nikon D5100

    De D5100 met de genoemde lenzen lijkt me prima! Zeker bij filmen is het scherm fijner. De 55-300 lens is op zich prima, maar zal bij snelle sporten natuurlijk niet zo snel focussen als pro lenzen die 20x zo duur zijn. Dat is ook niet te verwachten, maar je moet het je wel realiseren.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: Kan niet kizen tussen de Nikon D3200 en de Nikon D5100

      Misschien de D5100 met lens 18-105 om te beginnen en later een lens voor sportfotografie aanschaffen

      Comment


      • #4
        Re: Kan niet kizen tussen de Nikon D3200 en de Nikon D5100

        Ik heb zelf de D5100 in combinatie met de 18-55 en 55-300 lens en ik ben hier toch heel blij mee. Heel af en toe betrap ik er mij wel op dat ik toch liever een 18-200 zou hebben gehad, omdat ik nu een keuze moet maken als ik aan het wandelen ben. Ofwel plaats ik de 18-55 voor landschappen, ofwel de 55-300 als ik diertjes wil fotograferen. Maar voor de rest ben ik wel heel tevreden met deze combinatie... voorlopig.

        Trouwens, ik heb met de 55-300 op Zolder al gaan fotograferen en dat ging heel goed. Met en zonder panning. Ik moet zeggen dat die 55-300 toch redelijk snel is met zijn Auto Focus, enkel in donkere situaties is het soms wat moeilijker, maar dat wist ik op voorhand. Over voetbal fotografie kan ik nog niets zeggen, maar dat ga ik in de komende weken toch ook eens proberen. Denk dat de voetbalploeg waar mijn vader helpt dit wel leuk zullen vinden voor hun website wat op te vrolijken. Althans, als mijn foto's gelukt zijn.

        De volgende lens die ik mij ga aanschaffen is een prime lens, waarschijnlijk de 35mm. En dan ga ik ofwel heel lang sparen voor de 2.8 lenzen die ik wil hebben, ofwel nog eerst voor de 18-200 gaan. Die lens lijkt mij wel handig als ik eens minder bepakt op stap wil gaan. Maar ja, dat is nog allemaal toekomst muziek, voor dit jaar zal het waarschijnlijk met de twee lenzen blijven die ik nu heb. De komende maanden komen er weer veel vaste kosten aan, zoals vadertje staat sponsoren.
        Mvg,
        Rudy Mas
        Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

        Comment


        • #5
          Re: Kan niet kizen tussen de Nikon D3200 en de Nikon D5100

          Rudy,

          Bedankt voor uw advies.
          Laat je me via het forum iets weten over uw ervaringen met uw lens 55-300 tijdens de geplande veotbalshoots ?

          Thx,

          Guy

          Comment


          • #6
            Re: Kan niet kizen tussen de Nikon D3200 en de Nikon D5100

            Wil jullie toch laten weten dat mijn keuze gemaakt is.
            Heb een Nikon D5100 met 18-105 mm lens besteld bij bol.com

            Comment

            Working...
            X