Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ebay

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ebay

    Heeft er iemand al ervaring met een digitale camera kopen via Ebay.
    Hierzie je supergoedkope prijzen voor een canon 300D met kit.
    Hoeveel moet je eigenlijk voor de invoerrechten betalen en wijn de handelaars te vertrouwen?

    Dank je voor info....

  • #2
    Hangt ervan af waar de verkoper zich bevindt; de feedback die hij heeft, is meestal al een teken aan de wand.
    Eén tip: als er gevraagd wordt per Western Union te betalen, vergeet het dan maar: 9 kansen op 10 dat je je geld kwijt bent en niks ontvangt.

    En eerlijk gezegd: als je een nieuwe camera wil kopen, lijkt e-bay mij persoonlijk niet de beste plaats (tenzij de verkoper zich in België bevindt en je het toestel ter plaatse kan testen, en dan nog ...)
    EOS 80D

    Comment


    • #3
      Wij hebben al meermaals dingen via Ebay gekocht, maar dan steeds van particulieren en bijna altijd met afhaling bij de persoon ter plaatse. Kopen via Ebay is een kwestie van vertrouwen.
      Ik heb nog nooit bij een Ebayshop iets gekocht, 'k vertrouw het zo niet echt. Als ik iets nieuws wil kopen, dan rij ik wel naar een winkel of zo.

      Koop je een nieuw toestel, neem dan tenminste een winkel die toch ergens nog in je buurt ligt, anders komt er naderhand toch miserie met de garantie (toestel moet daar raken, ...)

      Bij tweedehands, kijk naar de stemmen en het commentaar die een bepaalde verkoper kreeg, zo kan je je een beeld vormen van de betrouwhaarheid van die verkoper.

      Comment


      • #4
        Ik vind zo online veiligsites E-bay en Yezz alleen goed als je de waar zelf kan gaan afhalen en je ziet wat je koopt.
        Ik zal nooit iets kopen of laten opsturen van een Chinees in Kudaloempur die Duits spreekt en zijn adres in Schakamakka heeft.

        Comment


        • #5
          Originally posted by mic
          Ik vind zo online veiligsites E-bay en Yezz alleen goed als je de waar zelf kan gaan afhalen en je ziet wat je koopt.
          Ik zal nooit iets kopen of laten opsturen van een Chinees in Kudaloempur die Duits spreekt en zijn adres in Schakamakka heeft.
          Da's helemaal waar maar een Amerikaan die engels spreekt en in de VS woont met 3090 feedback waarvan 98,7% positief daarvan kan je gerust en soms ook voordelig dingen kopen, om nog maar niet te spreken van de Duits sprekende Duitser uit Beieren met vergelijkbare feedback.

          Als je een beetje goed nadenkt kan je sommige dingen heel voordeling en veilig via ebay kopen

          groeten

          Comment


          • #6
            Jamaar heb je effectief al iets gekocht via Ebay in Amerika?

            wat waren je ervaringen?

            Comment


            • #7
              Ik koop regelmatig artikelen via ebay zowel in de VS als in Duitsland. Tot nu toe zijn de ervaringen allemaal positief.

              Waar je op moet letten zijn de volgende zaken:

              1)feedback: het aantal en het percentage positief

              2) is de prijs reeel bv. een Canon EOS 1D mark II voor 1200$ is niet reeel dus dat riekt naar oplichting.

              3) wat heeft iemand tot nu toe verkocht (namelijk iemand verkoopt niet eerst keurig 100 camera's om jou bij de 101ste op te lichten)

              4) hoe kan je betalen overmaken via de bank op betalen via paypal is veilig. Western Union daarentegen nooit vertrouwen (ligt niet aan Western Union maar aan het feit dat de ontvanger absoluut niet te traceren is en de transactie niet te herropen)

              5)vraag de verkoper voor het afsluiten een vraag. Wordt deze vraag vlot en netjes beantwoord prima, wordt deze vraag voor de koop al niet netjes beantwoord dan zal het na het beatlen alleen nog maar erger worden dus verwacht dan een moeizame communicatie met verkoper.

              6)Vergeet niet dat bij inkopen van buiten de EU nog invoerrechten en BTW verschuldigd is.


              Met deze dingen in gedachte kun je op Ebay een eind komen zonder opgelicht te worden.


              groeten


              Comment


              • #8
                Wel wat ik mij nu afvraag, hoeveel bedragen de invoerrechten uit Amerika.
                En wat mag ik geloven als er gesteld wordt dat die firma die via ebay verkoopt de invoerrechten en btw tot een minimum kunnen maken?

                Als ik dit allemaal zou optellen is het nog beter om hier in Belgie iets te kopen?

                Comment


                • #9
                  Originally posted by joli24
                  Wel wat ik mij nu afvraag, hoeveel bedragen de invoerrechten uit Amerika.
                  Op het totaalbedrag + verzending: 6,7% invoer op lenzen - 4,5% camera's - 3,2% andere toebehoren + 21% BTW + 8 a 10 euro inklaringskosten van de transporteur.

                  Camera van 950$ en 50$ verzending kost dan 1000$= 825€+37€+181€+9€ = 1052€.

                  En wat mag ik geloven als er gesteld wordt dat die firma die via ebay verkoopt de invoerrechten en btw tot een minimum kunnen maken?
                  Afhankelijk van de grootte van het pakket en land van herkomst zeer twijfelachtig: Een doos uit de states die als "gift" opgestuurd wordt is zo goed als zeker onderhevig aan controle van de douane. Om maar te zwijgen over het risico als het pakket verloren gaat - dan ben je verzekerd voor een bedrag van 22€ (de maximum waarde die een 'gift' mag zijn)

                  Als ik dit allemaal zou optellen is het nog beter om hier in Belgie iets te kopen?
                  Nee, maar wel beter af in Duitsland en daar heb je geen extra kosten.
                  Enkel lenzen blijven interessant om in de states te kopen.

                  Oli.

                  Comment

                  Working...
                  X