Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

flitslampje kapot?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • flitslampje kapot?

    Hallo ik heb een nikon D40.
    Als ik op de stand auto een foto wil nemen, dan gaat de flitser onhoog maar de flitser gaat niet (in donkere ruimtes).
    Kan het zijn dat het flitslampje stuk is?
    En hoe is dit te vervangen?
    Mvg.

  • #2
    Re: flitslampje kapot?

    Opgelet, het is niet zomaar een lampje, zo'n flitsbuisje werkt op een heel hoge spanning.
    Als het de bedoeling was dat je het zelf gemakkelijk kon vervangen, dan zou het in de gebruiksaanwijzing uitgelegd zijn.
    Omdat dat zeker niet zo is gaan ze ervan uit dat dit een reparatie is die door iemand moet gebeuren die er wat van kent.

    Je kan de camera laten repareren (vraag eerst een bestek, want dat kan soms flink tegenvallen) of een externe flitser aanschaffen.
    Een D40 zal tweedehands ook niet meer zoveel kosten, waarschijnlijk is het goedkoper om een okkasie te kopen dan die te laten repareren.
    Als de reparatiekost hoger is dan de gemiddelde tweedehandsprijs, dan zou ik die in ieder geval niet meer laten repareren.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: flitslampje kapot?

      Een tweedehands externe flitser kopen is ook een goede oplossing. Of een nieuwe yong... Dinges. Zoiets laten repareren is meestal zeer kostelijk en een tweedehands D40 kan je al hebben rond de 100 €.

      Comment


      • #4
        Re: flitslampje kapot?

        iemand toevalig een 2 de hands externe flitser te koop?
        anderes laat het weten è.

        Comment


        • #5
          Re: flitslampje kapot?

          Oorspronkelijk geplaatst door dafkeD40 Bekijk bericht
          iemand toevalig een 2 de hands externe flitser te koop?
          anderes laat het weten è.
          Zou die dan niet in de rubriek "te koop" staan?
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: flitslampje kapot?

            mss ...

            Comment


            • #7
              Re: flitslampje kapot?

              Nikon heeft zo een klein flitserke dat eigenlijk niet sterker dan de ingebouwde flits en dat is niet zo duur dacht ik.

              Comment


              • #8
                Re: flitslampje kapot?

                Oorspronkelijk geplaatst door kawaracer Bekijk bericht
                Nikon heeft zo een klein flitserke dat eigenlijk niet sterker dan de ingebouwde flits en dat is niet zo duur dacht ik.
                jep sb400
                nikon stuff

                Comment

                Working...
                X