Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Walimex Octagon 140 cm op Elinchrom D-Lite

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Walimex Octagon 140 cm op Elinchrom D-Lite

    Iemand ervaring met de Walimex Octagon 140 cm op een Elinchrom D-Lite 400w flash? Is de Walimex Octagon Pro 150 cm een beter alternatief?

    Wat is het verschil met een deep octa van Elinchrom?
    Last edited by Tim76; 1 augustus 2012, 11:49.
    Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

  • #2
    Re: Walimex Octagon 140 cm op Elinchrom D-Lite

    Welk verschil in ouput gaat er zijn met een deep octa van Elinchrom. Is deze het 230 euro prijsverschil waard?
    Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

    Comment


    • #3
      Re: Walimex Octagon 140 cm op Elinchrom D-Lite

      Ik heb de Walimex Pro octa 120 met grid op een oude Visatec solo 400 flitser.
      Deze heeft maar één enkele licht opbrengst dus da's wat beperkt maar de octa doet het prima.
      Ik heb met de lichtmeter eens gekeken wat het verschil in lichtsterkte is op zo'n 10cm van de octa.
      Dat geeft over het gehele oppervlak van midden tot aan de buitenkant minder dan 1/3 stop verschil
      dat leek mij binnen de norm te blijven, van een hotspot dus geen sprake.

      Wat deze op een D-lite gaat geven weet ik natuurlijk niet. de Pro versie is in ieder geval ok.
      Fuji XH-1 / en een stel fijne glazen.

      Comment


      • #4
        Re: Walimex Octagon 140 cm op Elinchrom D-Lite

        Ik heb uiteindelijk de 140 gekocht omdat ik de 150 niet zou vol krijgen met 400 w zei men in de winkel, daarvoor had ik een 600 w nodig was het advies.

        Na wat opzoekwerk kwam ik er ook achter dat de output sterk verschillend zou zijn tussen de Walimex en deep octa van Elinchrom, de Walimex gaat heel zacht licht geven en de deep octa meer harder, voorlopig heb ik voor het zachte licht gekozen.
        Wanneer ik het harde wil dan twijfel ik weer tussen een deep octa en een beauty dish. Dacht een test gelezen te hebben waarin de beauty dish net iets beter was dan de deep octa.
        Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

        Comment


        • #5
          Re: Walimex Octagon 140 cm op Elinchrom D-Lite

          Oorspronkelijk geplaatst door Tim76 Bekijk bericht
          Ik heb uiteindelijk de 140 gekocht omdat ik de 150 niet zou vol krijgen met 400 w zei men in de winkel, daarvoor had ik een 600 w nodig was het advies.

          Na wat opzoekwerk kwam ik er ook achter dat de output sterk verschillend zou zijn tussen de Walimex en deep octa van Elinchrom, de Walimex gaat heel zacht licht geven en de deep octa meer harder, voorlopig heb ik voor het zachte licht gekozen.
          Wanneer ik het harde wil dan twijfel ik weer tussen een deep octa en een beauty dish. Dacht een test gelezen te hebben waarin de beauty dish net iets beter was dan de deep octa.
          Ze maken je toch maar wat wijs hoor in die winkel... Zacht licht heeft te maken met de grote van de lichtbron ten overstaan van het onderwerp... NIET met het type modifier... Een deep octa is eigenlijk een soort parabolic light modfier, die stuurt het licht verder, zonder veel fall off... Trouwens waarom zou een 400W een octa van 150 niet "vol" krijgen? Het lukt mij zelf met een reportage flits!
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

          Comment


          • #6
            Re: Walimex Octagon 140 cm op Elinchrom D-Lite

            Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
            Ze maken je toch maar wat wijs hoor in die winkel... Zacht licht heeft te maken met de grote van de lichtbron ten overstaan van het onderwerp... NIET met het type modifier... Een deep octa is eigenlijk een soort parabolic light modfier, die stuurt het licht verder, zonder veel fall off... Trouwens waarom zou een 400W een octa van 150 niet "vol" krijgen? Het lukt mij zelf met een reportage flits!
            dacht ik ook hoor . ik heb een 1,4m octa en met mijn SB-900 gaat dat perfect (al ziet het er overkill uit)
            Nu zet ik er mijn D-lite 400W in zonder probleem.
            Ok... met de lichtmeter gemeten was er wel een belichtingsval te merken in de hoeken met die SB-900 , maar het was toch verwaarloosbaar .

            Comment


            • #7
              Re: Walimex Octagon 140 cm op Elinchrom D-Lite

              Ik heb deze ook met dezelfde set , en ben er uiterst tevreden van .
              Voor mij een aanrader
              Groeten , VDSDigit@l

              Comment

              Working...
              X