Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie helpt mij bij de keuze van aankoop reflexcamera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wie helpt mij bij de keuze van aankoop reflexcamera

    Hallo iedereen,
    Momenteel maak ik foto's met een Canon G7 toestel waar ik best wel tevreden over ben. Deze gebruik ik voornamelijk om de typische gezinsfoto's te maken tijdens uitstappen of vakanties maar ook om foto's te maken van de zoon die voetbalt. Dan merk ik dat ik wat te kort kom (inzoomen, snelheid,...) en denk ik aan de aanschaf van een spiegelreflex. Ben al wat gaan zoeken op het internet en heb via de site van pixmania wel wat gezien. Alleen kan ik geen keuze maken omdat ik er niets van afweet. Is er iemand die mij kan verder helpen ?
    Ik vind de volgende aanbiedingen niet mis :
    Keuze 1 : Nikon D5100 + objectief AF-S VR DX 18-55 + objectief AF-S VR DX 55-200 voor de prijs van 729 €


    Keuze 2 : Nikon D5100 + objectief AF-S VR DX 18-105 mm voor de prijs van 670,00 €


    Keuze 3 : De Nikon D3100 + objectief AF-S VR DX 18-55 voor de prijs van 439,00 euro

    of de Nikon D3200 + objectief AF-S VR DX 18-55 voor de prijs van 609,00 euro

    maar dan één van deze toestellen in combinatie met de sigma 70-300 mm F-4-5,6 DG gemotoriseerde macro lens voor de prijs van 133,00 euro.


    Het zou ook handig zijn dat je met de spiegelreflexcamera ook kan filmen.
    Kan iemand zijn mening geven over de eventueel te maken keuze/combinatie ?
    Naar welke lens moet ik uitkijken ? Welke zijn de voor- en nadelen ?
    Andere voorstellen of combinaties zijn eveneens welkom !

    Alvast bedankt voor jullie hulp,

    Guy
    Last edited by Guy69; 1 augustus 2012, 07:46.

  • #2
    Re: Wie helpt mij bij de keuzen van aankoop reflexcamera

    Keuze 1/2 is ideaal als je ook video wil doen ( kantelbaar scherm). Met 2 lenzen heb je meer zoom in totaal, maar dan moet je wel regelmatig lenzen wisselen. Keuze1 heeft wat minder zoom, maar je hoeft niet te wisselen. Ik zou voor 2 gaan als een beginner.

    Comment


    • #3
      Re: Wie helpt mij bij de keuzen van aankoop reflexcamera

      Dag Henri108,

      Bedankt voor uw reactie.
      Heb een vraagje : heb ik met de keuze 1 waarbij 2 lenzen zitteen (18-55 en 55-200) niet meer inzoomcapaciteit dan keuze 2 met 1 lens (18-105) ?
      De Nikon D 5100 heeft 16,2 megapixels, de D 3200 heeft 24,2 pixels.
      Is de D3200 dan geen betere keuze in combintie met een andere lens waarbij men deftig kan inzoomen voor sportopnames zoals bvb. bij voetbal ?
      Of is de keuze 2 met lens 18-105 voldoende om vanop afstand deftige foto's te kunnen maken tijdens voetbalwedstrijden ?
      Ik ben er dus nog niet uit voor welke lens ik moet gaan. Zou graag foto's kunnen nemen van mijn zoon die voetbalt, een lens met deftige zoom dus.
      Alvast bedankt,
      Guy

      Comment


      • #4
        Re: Wie helpt mij bij de keuzen van aankoop reflexcamera

        Wat betreft de body kan ik je geen advies geven in wat je moet kopen, persoonlijk hé dat gevoel met zo'n body.
        Kwaliteit zal zo ie zo wel goed zijn, wat betreft de lens is 200mm toch echt wel niet overdreven.
        Met 105mm ga je het niet redden, ik heb ook die kitlens 18-105 (overigens een goeie lens) maar heb toch een zoom bijgekocht die tot 200 gaat.

        Ruud
        Met de vriendelijke groeten, Ruud.

        Comment


        • #5
          Re: Wie helpt mij bij de keuzen van aankoop reflexcamera

          Lees daarnet goede reacties over de volgende lens : Nikkor AF-S 70-300 mm 4.5 - 5.6 G IF-ED VR
          Is deze geschikt voor sportfotografie zoals voetbal ?

          Comment


          • #6
            Re: Wie helpt mij bij de keuzen van aankoop reflexcamera

            Henri 108,

            Ik begrijp uw uitleg niet helemaal.
            In mijn opgegeven keuzes zaten er bij keuze 1 twee lenzen waaronder de 55-200.
            Bij keuze 2 zat de lens 18-105 en dan zeg je met twee lenzen meer zoom (= keuze 1 dus) en wat later zeg je keuze 1 heeft wat minder zoom. Je bedoelt hier dus wellicht keuze 2 die wat minder zoom heeft, namelijk de 18-105 die eveneens uw voorkeur geniet, of zie ik dit verkeerd ? Uw zou dus voor de D5100 gaan met de lens 18-105.

            Comment


            • #7
              Re: Wie helpt mij bij de keuzen van aankoop reflexcamera

              Ik zou voor 18-105 en een zoom tot 300mm of misschien wel 400mm gaan, met een 200mm zal je nog te kort schieten als je iets aan de andere kant van het veld in beeld wil krijgen en dan ook voor een monopod of statief om op die zoomafstand scherpe beelden te schieten.

              Comment


              • #8
                Re: Wie helpt mij bij de keuzen van aankoop reflexcamera

                Sorry guy, ik bedoelde wel degelijk dat keuze 2 minder zoom heeft. Als je idd ook veel sport zal doen, is het beter om een lens te nemen die tot 300 gaat, dit samen met een 18-105 lijkt mij een sterke beginnerscombo. Keuze 2 dus + iets tot 300. Ik denk dat de 70-300 het beste is. Nikon of Tamron, beide krijgen goede reviews.

                Comment


                • #9
                  Re: Wie helpt mij bij de keuzen van aankoop reflexcamera

                  Oorspronkelijk geplaatst door henri108 Bekijk bericht
                  Sorry guy, ik bedoelde wel degelijk dat keuze 2 minder zoom heeft. Als je idd ook veel sport zal doen, is het beter om een lens te nemen die tot 300 gaat, dit samen met een 18-105 lijkt mij een sterke beginnerscombo. Keuze 2 dus + iets tot 300. Ik denk dat de 70-300 het beste is. Nikon of Tamron, beide krijgen goede reviews.
                  Die keuze was er niet (waarschijnlijk door het budget?), dus dan wordt het keuze 3. Een iets goedkopere body, om wel die lens te hebben die erbij zit, en de zoom tot 300mm.
                  Bij die iets goedkopere body heb je geen kantelbaar scherm, en vast nog wel enkele dingetjes waar ik niet zo op de hoogte van ben. Maar het is een goede beginnersset.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wie helpt mij bij de keuzen van aankoop reflexcamera

                    Dan zal ik mij eerst moeten toespitsen op de D5100 met lens 18-105 want tenzij ik mij vergis verkopen ze nergens een (voordeel)pakket D5100 met lens 18-105 en 70-300.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wie helpt mij bij de keuzen van aankoop reflexcamera

                      Dat is er helaas niet bij mijn weten. Probeer eerst eens wat de 18-105 geeft, dan kan je later nog steeds de 70-300 erbij aanschaffen. Want in het begin laat het tekort aan materiaal je net creatief zijn! Volgens mij de belangrijkste fase!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wie helpt mij bij de keuzen van aankoop reflexcamera

                        Ok, zal ik doen.
                        Heb via de webshop van mediamarkt.nl mijn gewenst materiaal gevonden, alléén jammer dat je u niet kan registreren met een Belgisch adres en er geen leveringen buiten Nederland plaatsvinden :

                        Via webshop mediamarkt.nl

                        639,00 €
                        NIKON D5100 + AF-S DX Nikkor 18-105mm


                        349,00 €
                        TAMRON 70-300 VC NIKON USD F/4-5.6 SP DI


                        Je bedoelde toch deze Tamron lens hé. Volgens de commentaren ideaal voor sportfotografie.
                        Maar als je ze toch afzonderlijk moet kopen kan je zowel eerst zien hoe ver je komt met de 18-105 lens.

                        Een webshop in België hebben ze nog niet bij Mediamarkt, men is er blijkbaar mee bezig.
                        Heb zo'n vermoeden dat de prijzen in de winkel duurder zullen zijn dan die van webshop.
                        Ik denk dat ik er eindelijk uit ben.
                        Nogmaals dank aan iedereen voor jullie advies.

                        Groeten,

                        Guy

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wie helpt mij bij de keuze van aankoop reflexcamera

                          Guy, moest ik u zijn, zou ik hem kopen bij art en craft. Het is 60 euro duurder, maar je hebt wel 2 jaar garantie in België! Als er iets gebeurt met je camera zou je anders ook naar nl hem moeten binnenbrengen de gem mediamarktverkoper kan je ook niet helpen met je probleem, wat ze bij a&c wel kunnen! 60€ voor een jaar zekere garantie: ik zou niet twijfelen. En de service is ook zeer mooi meegenomen. Ga eens langs. Ik heb ook een hele tijd mijn spullen in nl gekocht, maar was dikwels teleurgesteld in service. Voor 70-200 naar a&c gegaan en ondertussen wat klein materiaal laten fixen voordat ze wisten wat ik ging kopen, prima service en eerlijke prijs!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wie helpt mij bij de keuzen van aankoop reflexcamera

                            Oorspronkelijk geplaatst door Guy69 Bekijk bericht
                            Ok, zal ik doen.
                            Heb via de webshop van mediamarkt.nl mijn gewenst materiaal gevonden, alléén jammer dat je u niet kan registreren met een Belgisch adres en er geen leveringen buiten Nederland plaatsvinden :

                            Via webshop mediamarkt.nl

                            639,00 €
                            NIKON D5100 + AF-S DX Nikkor 18-105mm


                            349,00 €
                            TAMRON 70-300 VC NIKON USD F/4-5.6 SP DI


                            Je bedoelde toch deze Tamron lens hé. Volgens de commentaren ideaal voor sportfotografie.
                            Maar als je ze toch afzonderlijk moet kopen kan je zowel eerst zien hoe ver je komt met de 18-105 lens.

                            Een webshop in België hebben ze nog niet bij Mediamarkt, men is er blijkbaar mee bezig.
                            Heb zo'n vermoeden dat de prijzen in de winkel duurder zullen zijn dan die van webshop.
                            Ik denk dat ik er eindelijk uit ben.
                            Nogmaals dank aan iedereen voor jullie advies.

                            Groeten,

                            Guy
                            Kijk eens bij cameranu.nl
                            Totaalsom voor wat je wil zelfde dan bij mediamarkt en zéér betrouwbare zaak en snelle levering.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wie helpt mij bij de keuze van aankoop reflexcamera

                              Bedankt voor de tip. Bestellen via mediamarkt.nl is zowiezo niet mogelijk.
                              Pixmania 670 euro, digicamshop 669 euro en bol.com 647 euro geven ook 2 jaar garantie en zijn goedkoper dan Art & Craft 699 euro. Over de naservice enkel ervaring met pixmania en deze was bij mij ok.

                              Comment

                              Working...
                              X