Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

't Zeetje + passerende jogger

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 't Zeetje + passerende jogger

    Waarschijnlijk de beste week van het jaar aan zee vakantie genoten. Tijdens het fotograferen van de ondergaande zon een passerende jogger gesnapt. Man (of jongen) stond eerst beleefd te wachten tot ik mijn shot genomen zou hebben, maar een ingeving van mij () deed hem teken om verder te rennen.
    Met dit als resultaat. Graag jullie feedback aub.


    Shuttertime: 1/500
    Apperture: f13
    ISO: 800


    En deze?
    Shuttertime: 1/320
    Apperture: f9
    ISO 640
    Last edited by Runnerken; 31 juli 2012, 19:21.
    Running is a way of living..

  • #2
    Re: 't Zeetje + passerende jogger

    Ik weet het niet goed, mij lijkt hij te donker en wat veel ruis er op. kan je de EXIF er bij plaatsen dat helpt de kenners om gericht opmerkingen te geven.

    Comment


    • #3
      Re: 't Zeetje + passerende jogger

      Foto 1 Ruis , Halo rond de zon, maar is het aan mij om het uw moment en sfeer van het maken van de foto te verpesten.

      Foto 2 als dat de loper geweest was van in de eerste foto dan was hij nooit die berg opgekund. Kijk eens naar de horizon
      Voor de rest een stijl waar je een liefhebber moet voor zijn.
      Robby BB
      Minder tijd achter de computer
      Is meer tijd achter de camera

      Comment


      • #4
        Re: 't Zeetje + passerende jogger

        Wellicht het beste om de vuilbak maar open te zetten. Zelfs met intensieve
        nabewerking is hiervan niets fatsoenlijk meer te maken.
        Van waardering geniet ik.
        Van kritiek leer ik.

        Comment


        • #5
          In mijn ogen is de beginnershoek een plaats om te leren. Advies krijgen en ervaringen delen. Opmerkingen als in de vuilbak kieperen dragen daar naar mijn bescheiden mening niet toe bij.
          Last edited by johanbicke; 1 augustus 2012, 08:19.

          Comment


          • #6
            Re: 't Zeetje + passerende jogger

            Oorspronkelijk geplaatst door johanbicke Bekijk bericht
            In mijn ogen is de beginnershoek een plaats om te leren. Advies krijgen en ervaringen delen. Opmerkingen als in de vuilbak kieperen dragen daar naar mijn bescheiden mening niet toe bij.
            Ook de vuilbak behoort wel eens tot de goede adviezen.
            Waarom trekken aan een dood paard ?
            Van waardering geniet ik.
            Van kritiek leer ik.

            Comment


            • #7
              Re: 't Zeetje + passerende jogger

              Foto goed of slecht, in mijn geval (ben nog maar 3 maand bezig met fotografie) trek ik mij dat niet zo persoonlijk aan. Was wel van oordeel dat de tweede foto wel iets had ook al is hij overbelicht (zeg ik dat goed?). Het licht was niet super (het tegenlicht wel dacht ik), maar kon die paarden toch niet zo maar laten voorbij gaan hé. Had mss beter paar stops onderbelicht?
              Kortom hier is extra moed nodig om foto's te durven posten als beginner. Ook al is de kritiek hard, je leert zo wel het meeste bij, me dunkt. Wat ik wel mis is de extra feedback op sommige foto's (zoals bv de tweede) wat er beter kan. Foto met paarden is echt wel snap shot geweest. Had exact 10 seconden te tijd om alles in te stellen.

              Ik post gewoon verder en zie wel waar mijn grenzen liggen
              Running is a way of living..

              Comment


              • #8
                Re: 't Zeetje + passerende jogger

                Oorspronkelijk geplaatst door johanbicke Bekijk bericht
                In mijn ogen is de beginnershoek een plaats om te leren. Advies krijgen en ervaringen delen. Opmerkingen als in de vuilbak kieperen dragen daar naar mijn bescheiden mening niet toe bij.
                Soms is het nodig om over de vuilbak te spreken. Opend de mensen de ogen. Wij zijn hier niet om een volledige cursus fotografie te geven, wel om foto's bij te stellen. Het doel in beginnershoek is om de foto zo goed mogelijk uit uw toestel te krijgen, anders kan je beter een cursus fotoshoppen gaan volgen.
                Comments zijn individuele uitingen van smaak. Plaatwerker vindt deze voor de vuilbak, terwijl ik dat absoluut niet vind. Ieder houd met andere zaken rekening.
                Als ik het gevoel heb dat een foto goed is voor de vuilbak dan zeg ik dat ook. Ik kan ook een ellelange uitleg geven over een foto met als eindresultaat dat je ze beter in de vuilbak kunt kieperen. Maar dat gaat ten koste van tijd die ik dan aan een andere foto had kunnen geven.
                Zolang je op een beleefde en niet kwetsende manier zegt dat een foto goed is voor de vuilbak en waarom, dan is er geen vuiltje aan de lucht en dat is wat
                hier gebeurd is.
                Mvrgr
                Minder tijd achter de computer
                Is meer tijd achter de camera

                Comment


                • #9
                  Re: 't Zeetje + passerende jogger

                  Over de belichting laat ik me niet uit, maar ik vind de thema's wel goed.

                  De jogger toont wel vrij groot in vergelijking met de zon, wat wel raar doet.

                  De 2e foto zou wel mooi kunnen zijn als hij niet overbelicht was.
                  Canon-man. Concerten en natuur.
                  Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                  Comment


                  • #10
                    Re: 't Zeetje + passerende jogger

                    Oorspronkelijk geplaatst door Runnerken Bekijk bericht
                    Foto goed of slecht, in mijn geval (ben nog maar 3 maand bezig met fotografie) trek ik mij dat niet zo persoonlijk aan. Was wel van oordeel dat de tweede foto wel iets had ook al is hij overbelicht (zeg ik dat goed?). Het licht was niet super (het tegenlicht wel dacht ik), maar kon die paarden toch niet zo maar laten voorbij gaan hé. Had mss beter paar stops onderbelicht?
                    Kortom hier is extra moed nodig om foto's te durven posten als beginner. Ook al is de kritiek hard, je leert zo wel het meeste bij, me dunkt. Wat ik wel mis is de extra feedback op sommige foto's (zoals bv de tweede) wat er beter kan. Foto met paarden is echt wel snap shot geweest. Had exact 10 seconden te tijd om alles in te stellen.

                    Ik post gewoon verder en zie wel waar mijn grenzen liggen
                    Soms moet je verder lezen dan een zin. Dikwijls zit er meer in een zin dan dat de woorden betekenen.
                    bv mijn comment
                    1 "Halo rond de zon, maar is het aan mij om het uw moment en sfeer van het maken van de foto te verpesten."
                    Wat wil zeggen dat er fouten in zitten volgens het boekje, maar dat de sfeer van het moment meer gewicht in de schaal werpt en dat ik daarom de foto niet zo slecht vindt. Samengevat het moet niet altijd volgens het boekje zijn.

                    2 "Voor de rest een stijl waar je een liefhebber moet voor zijn."
                    Weer hetzelfde als hierboven. Weer extreme elementen die niet volgens het boekje zijn, maar dat heb je zelf aangegeven, maar dat hier ook weer liefhebbers en tegenstanders voor zijn, getuige mijn

                    Probeer wel altijd, hier in beginnershoek, de foto zo goed mogelijk uit je toestel te krijgen. Zelf al wil je een extreme foto maken zoals foto 2, maar geef dat dan wel aan in je uitleg bij de foto. Het is ook niet de bedoeling dat je hier een mislukte foto plaatst en dan doet uitschijnen dat dit de bedoeling was.
                    Als je dan toch een mislukte foto wil plaatsen , geef dan hier ook aan waarom je deze plaatst. Hoe meer uitleg dat je geeft bij een foto hoe gemakkelijker en intressanter het voor de beoordelaars wordt.
                    Het is ook
                    Minder tijd achter de computer
                    Is meer tijd achter de camera

                    Comment


                    • #11
                      Re: 't Zeetje + passerende jogger

                      Oorspronkelijk geplaatst door Runnerken Bekijk bericht
                      Foto goed of slecht...
                      Had mss beter paar stops onderbelicht?
                      Rayms Fotosite. Urbex, Natuurfotografie, landschappen, macrofotografie.

                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: 't Zeetje + passerende jogger

                        Laat je niet ontmoedigen door de sommige harde en directe commentaren. Ik ben ook maar een goed half jaar met fotografie bezig en ik vind dat tegenlicht zowat het moeilijkste licht is om mee te werken. ik zal proberen om gericht commentaar te geven. Aan je EXifs te zien lijkt het mij dat je op auto of op P fotografeert waardoor je de instellingen en ook de iso niet in de hand hebt. Ik zou zeker de automatische iso afzetten en die zelf gaan instellen. In de eerste foto heb je een sluitertijd van 1/500 die kan je uit de hand zeker naar 1/125 en ook je diafragma kan naar 10 en dan kan de iso ook naar 100 of 200 waardoor de ruis verminderd. op vlak van compositie had misschien de horizon daar ook iets lager gemogen en de zon niet in het midden van het beeld in de 2de foto kan ook weer de iso naar beneden waardoor de foto minder overbelicht zou zijn en de paarden silhouetten zouden worden, de compositie vind ik daar beter.
                        hier heb ik in het begin veel info gevonden.

                        Comment


                        • #13
                          Re: 't Zeetje + passerende jogger

                          Kawaracer, ben vroeger ook nog fervent motard geweest. Maar heb dat hoofdstuk afgesloten. Heb nu andere hobby's alhoewel het virus er nog niet volledig uit is.

                          Bedankt voor je commentaar. Ik fotografeer altijd op stand A (apperture) en heel soms om M (als ik de tijd heb om de instelling te maken, echter voor sportfoto's is dit bijna niet te doen toch?)
                          Ik worstel nog een beetje (veel eigenlijk) met de verhoudingen sluitertijd en bijhorende ISO waarde.
                          Ik dacht dat je bij valavond een hogere ISO waarde kan gebruiken om de sluitertijd sneller te laten gaan. Bij een ondergaande zon om 21;30h en een kleiner diafragma wetende dat je in stand A aan het trekken bent (alhoewel de jogger en paardjes in stand M getrokken zijn) zou het me logisch zijn dat je dus een hogere ISO waarde instelt?

                          Ik foefel nog wat verder ondertussen
                          Running is a way of living..

                          Comment


                          • #14
                            Re: 't Zeetje + passerende jogger

                            Neem de commentaren mee in je volgende foto's en je zal zien dat je foto's stukken beter worden. In het begin waren mijn foto's ook niet wat ze moesten zijn, maar als je veel naar andere foto's kijkt en de commentaren goed leest, en die commentaren toepast in je eigen werk komt alles wel goed. Dus de moed zeker niet opgeven

                            grt. Ria

                            amai zoveel foto's in mijn zinnen

                            Comment


                            • #15
                              Re: 't Zeetje + passerende jogger

                              dank je Bouk.
                              Running is a way of living..

                              Comment

                              Working...
                              X