Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuw lid

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nieuw lid

    Yo de manne, ik ben nieuw op dit forum en zou het aprecieren van jullie wat te kunnen bijleren, mijn kennis is nog redelijk beperkt maar ben zeer leergierig.

    Ik heb een Sony nex 5n waar ik nog niet 100% mee om kan en soms frustreerd me dat hoewel ik denk dat het niet verkrijgen wat ik wil op de foto meer aan mijn gebrek aan kennis ligt dan aan het toestel (heeft er iemand ervaring mee?).

    Ik ben aan het overwegen OF een nieuw toestel te kopen OF een nieuwe lens, raad is welkom (ik heb de standaard 18-55mm).

  • #2
    Re: nieuw lid

    Deze vraag hoort thuis bij Overige Forums -> Algemeen.

    Hier laat men foto's zien.
    Van waardering geniet ik.
    Van kritiek leer ik.

    Comment


    • #3
      Re: nieuw lid

      my bad

      Comment


      • #4
        Re: nieuw lid

        Moderator Note: Ik heb deze even voor jou verplaatst

        Comment


        • #5
          Re: nieuw lid

          Je koop de duurste pannenset, de beste messen enz.. Gaat een slechte kok dan beter koken? Nee en zo werkt het bij fotografie ook. Pas als je aan kan geven waar het mis loopt door je materiaal en met welk het beter zou kunnen.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: nieuw lid

            Is een goed toestel om mee te beginnen. Vermoedelijk ken je niet zo veel van diafragma, sluitertijd, iso enz... Het is raadzaam om daar mee te beginnen om het onder de knie te krijgen. Klik hier al maar eens: http://www.prosults.nl/index.php/ken...sdriehoek.html
            Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
            flickr

            Comment


            • #7
              Re: nieuw lid

              Al eens gedacht om een cursus te volgen. Avondschool of zo. Begint zowat
              overal weer in september. Fijn omdat je er veel kunt leren. Bovendien zijn
              er mensen met dezelfde interesse en mooi om gedachten uit te wisselen in
              plaats van lens en body nu al te gaan... wisselen. Juist.

              Comment


              • #8
                Re: nieuw lid

                Oorspronkelijk geplaatst door Taz187 Bekijk bericht
                Yo de manne, ik ben nieuw op dit forum en zou het aprecieren van jullie wat te kunnen bijleren, mijn kennis is nog redelijk beperkt maar ben zeer leergierig.

                Ik heb een Sony nex 5n waar ik nog niet 100% mee om kan en soms frustreerd me dat hoewel ik denk dat het niet verkrijgen wat ik wil op de foto meer aan mijn gebrek aan kennis ligt dan aan het toestel (heeft er iemand ervaring mee?).

                Ik ben aan het overwegen OF een nieuw toestel te kopen OF een nieuwe lens, raad is welkom (ik heb de standaard 18-55mm).
                Het is nu nog veel te vroeg om een ander toestel of lens te kopen. Leer
                eerst een goede foto's maken met het bestaande materiaal. Laat ze maar
                zien in Beginnershoek en laat de bui aan kritiek maar over je komen. Leer
                daarvan. En dan, pas heel veel later, als je weet wat je voornamelijk wil
                fotograferen, dan pas gaan denken aan andere lenzen en body's.

                De fotograaf maakt de foto's, niet de camera.
                Van waardering geniet ik.
                Van kritiek leer ik.

                Comment

                Working...
                X