Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Als ik toch nog steeds fan ben van m'n D80....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Als ik toch nog steeds fan ben van m'n D80....

    Gezelschap,

    Zelf ben ik al wat jaartjes bezitter van een Nikon D90. Na een jaartje de kitlens vervangen door de combinatie Tamron 17-50 en Nikor 70-300VR. Een goed polarisatiefiltertje erop.
    And that's it. Daar ben ik, niet zo'n gadget-man, nog steeds tevreden mee.

    Echter, jaja mijn moederlief heeft beslist zich nu ook echt id refelxwereld te storten en het brave mens verjaart.

    Alleen...ik was "mee" tot de D90 en dan heb ik niet meer gevolgd :-) (jaja bulderlach maar)

    Dus nu zit ik wat te staren op wat ik haar kopen zou en zie ik D3100 en de recente opvolger D3200, D5100 en, nog steeds de D90.
    Nu weet ik het dus niet erg goed meer... Heb ik het nu goed begrepen dat die nieuwste dingen geen autofocus motor meer hebben en dat lensjes à la m'n Tamron daar dus niet op draaien?

    En gewoon, in 't algemeen, waarom zou ik een D5100 moeten kiezen boven een 3100? En is die nieuwe versie, D3200 werkelijk een stap beter dan de 3100?
    Oooofffffffffffff blijft de D90 toch nog zo'n kanjer dat ik die moet verkiezen??

    Nou, ben het effe kwijt :-)

    Thx

  • #2
    Re: Als ik toch nog steeds fan ben van m'n D80....

    Koop een D7000.
    Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

    Comment


    • #3
      Re: Als ik toch nog steeds fan ben van m'n D80....

      Ze zal toch haar eigen lenzen moeten hebben, dus of je Tamron af heeft is njet zo relevant. De d3100 is voor een beginner een uitstekend toestel.
      Last edited by Spanjaart; 1 augustus 2012, 22:27.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #4
        Re: Als ik toch nog steeds fan ben van m'n D80....

        De D7000 à 900€ voor de body vind ik er wat over voor haar.
        Idd of mijn Tamron AF of niet is idd niet relevant. Maar wel: op de 3100 past enkel de AF... Dat verkleint de mogelijkheid om, tegen interessant prijs (was een goeie 200 dacht ik), een niet-AF Tamron op de kop te tikken. En een nieuwe AF / VC Tamron 18-50 kost een dikke 400€. Dat vind ik dan, voor te beginnen, weer wat overdreven. Maar ik wil geen 3100 kopen met een kitlensje, want daar gaat ze toch te rap de limieten van zien...
        Ben nu een D90 met Tamron 17-50 ah bekijken. Tweedehands voor 575€.
        Ik zou dat precies wel durven doen, als ie in goeie staat is (is allesinds nog onder garantie 't schijnt...).
        Dan heb je toch een verdomd goeie combinatie me dunkt niet??? Toch een stuk beter dan een 3100 met kitlensje niet???

        Comment


        • #5
          Re: Als ik toch nog steeds fan ben van m'n D80....

          Dat is idd een goede combo, je kan ook voor jezelf een D7000 kopen en haar je D90 geven met je kitlens. Dan weet je zeker in welke staat het materiaal is.

          Comment


          • #6
            Re: Als ik toch nog steeds fan ben van m'n D80....

            Ik ben eigenlijk een Canon-man, maar dit terzijde. ik heb al eens een Nikon D3100 in mijn handen gehad en in mijn ogen is dit een basistoestel : het kan zeker alles, maar je zal wat verder in het menu moeten zoeken om alles in te stellen. Van de D90 hoor ik echter zeer goede commentaren in de avondschool. Als ik moest kiezen bij Nikon zou het een D7000 of een D90 zijn om mee te starten. Die 2e hands D90 die je daar noemt, lijkt me heel schappelijk qua prijs.
            Fotografie is leren kijken.
            http://johanluyckx.weebly.com

            Comment


            • #7
              Re: Als ik toch nog steeds fan ben van m'n D80....

              Oorspronkelijk geplaatst door henri108 Bekijk bericht
              Dat is idd een goede combo, je kan ook voor jezelf een D7000 kopen en haar je D90 geven met je kitlens. Dan weet je zeker in welke staat het materiaal is.
              Idd, zou ik ook doen, voor haar is een D90 zeker goed genoeg en je weet zeker dat er niet mee gebeuld is. En voor jezelf is het ook weer een flinke stap vooruit.

              Wat de Tamron 17-50 betreft, die is er sinds 2008 mét electronische AF voor de instapreflexen van Nikon , en dan recenter zowel mét als zonder VC
              D800 en een goed glasservies

              Comment


              • #8
                Re: Als ik toch nog steeds fan ben van m'n D80....

                Als ze een beginner is zou ik persoonlijk voor de D3100 gaan. Met 14 megapixel kan je al groot printen en het verschil tegenover de D3200 kan je in lenzen steken. Hogere modellen zijn inderdaad heel aantrekkelijk, maar daar zullen vooral de meer geavanceerde gebruikers iets aan hebben: de foto's zijn niet beter.

                C.

                Comment


                • #9
                  Re: Als ik toch nog steeds fan ben van m'n D80....

                  Welke je ook koopt, je moeder zal een gelukkig mens zijn met zo'n zoon. Proficiat.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Als ik toch nog steeds fan ben van m'n D80....

                    ik zou alleszins zorgen dat mijn lenzen ook compatibel zijn met haar toestel. Zo kan ze ook al eens een lens van je proberen en zien wat ze interessant vindt. Altijd handig als je een aantal dingen die je beide weinig gebruikt samen kan gebruiken.
                    Albums
                    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Als ik toch nog steeds fan ben van m'n D80....

                      Ik zou ook haar de d90 geven. Die is mij ook vaak aangeraden maar had ik op dat moment de centen niet voor. Is een goed toestel als ik de verhalen moet geloven (incl de jouwe). Maar dan heeft zij in ieder geval een goed toestel en kun je zelf even kijken naar een stapje hoger aangezien je zo fanatiek bent. Een d7000 lijkt me een erg slimme keus, een vriend van me die fotograaf in opleiding is gebruikt m ook icm wat nikkor en tamron glas +sb700. Ik hoor m alleen maar positief erover .
                      Nikon D3100 || Nikon 18-55mm f/3.5-5.6G AF-S VR DX NIKKOR || Nikon AF-S DX NIKKOR
                      35mm f/1.8G

                      Comment


                      • #12
                        Re: Als ik toch nog steeds fan ben van m'n D80....

                        ik ben geen nikon-kenner maar ik ken wel zeer goed de D90.
                        persoonlijk vind ik dat een echte topper, zeker voor zijn prijs, maar .... hij is ook toch iets aan de complexe kant in gebruik voor "moedertje" die waarschijnlijk geen kaas gegeten (en ook geen boodschap) heeft van sluiter/diafagma etc ... die bij de d90 juist zo toegankelijk zijn.

                        voor moedertje zou ik bij canon --welke ik beter ken-- gewoon een 550D of zo aanraden, redelijk simpel in gebruik en niet te veel toeters en bellen

                        Comment


                        • #13
                          Re: Als ik toch nog steeds fan ben van m'n D80....

                          Het is wel beter dat ze ook lenzen uit kunnen wisselen hé, en de D90 heeft ook een auto stand hoor.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Als ik toch nog steeds fan ben van m'n D80....

                            ik heb een jaartje de D3100 gehad
                            mijn eerste reflex veel van kunnen leren en helemaal verliefd
                            nu ik ben vooral bezig met hondenfotografie en is toch wel gebleken dat de D3100 echt niet tegen stof en zand kan!
                            ok ik nam en neem men toestel overal mee maar afhangende wat ze wilt gaan doen zou ik daar toch achter informeren
                            uiteindelijk koste men 2de hands D80 evenveel als de herstelling van de D3100 ((rond de 400)
                            van de D3100 overstappen naar de D80 was wel geen probleem...(ben nu echt verknocht aan het ding dat het ook aan het opgeven is dus aan het nadenken over aankoop D90 deze keer nieuw)

                            Comment

                            Working...
                            X