Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vietnam - Ho Chi Minh

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vietnam - Ho Chi Minh

    Wat vinden jullie?



    Groeten Joep
    Canon 5D II; Canon 17-40mm F4.0 L; Canon 100mm F2.8 L; Pentacon 29mm F2.8; Konica c35 ; Chinon CEII; Yashica YK

  • #2
    Re: Vietnam - Ho Chi Minh

    Ik begrijp wat je bedoelt, tenminste, dat denk ik. Met de ogen half dichtgeknepen is dit een fraai geometrisch abstract. Ik zou dan ook een stap verder zetten en het beeld zo bewerken dat je oog niet langer wordt afgeleid door anecdotische details die je deze foto doen bekijken als een fragment van architectuur dat weinig boeiend is.

    Walter
    D850

    Comment


    • #3
      Re: Vietnam - Ho Chi Minh

      Vind je deze nu zelf showcase waardig?
      Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

      Comment


      • #4
        Re: Vietnam - Ho Chi Minh

        Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
        Vind je deze nu zelf showcase waardig?
        Anders had ik hem hier niet geplaatst, wel? Ik vind dit persoonlijk een vrij sterke foto, maar ik kan me vergissen natuurlijk. Als je dit zo slecht vind, vertel me dat aub waarom, dan kan ik er uit leren. Want aan zo'n reactie heb niet zo veel toch?
        Canon 5D II; Canon 17-40mm F4.0 L; Canon 100mm F2.8 L; Pentacon 29mm F2.8; Konica c35 ; Chinon CEII; Yashica YK

        Comment


        • #5
          Re: Vietnam - Ho Chi Minh

          Oorspronkelijk geplaatst door joeperrr Bekijk bericht
          Anders had ik hem hier niet geplaatst, wel? Ik vind dit persoonlijk een vrij sterke foto, maar ik kan me vergissen natuurlijk. Als je dit zo slecht vind, vertel me dat aub waarom, dan kan ik er uit leren. Want aan zo'n reactie heb niet zo veel toch?
          Ik heb een vraag gesteld en geen beoordeling gegeven. Daar heb je inderdaad niet veel aan. Anderzijds moet je mijn woorden niet verdraaien. Heb voor zover ik Nederlands versta nergens gezegd dat ik deze " zo slecht " vind. Dus geen verklaring. Maar als jij deze showcase waardig vindt, voor mij OK.
          Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

          Comment


          • #6
            Re: Vietnam - Ho Chi Minh

            Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
            Ik heb een vraag gesteld en geen beoordeling gegeven. Daar heb je inderdaad niet veel aan. Anderzijds moet je mijn woorden niet verdraaien. Heb voor zover ik Nederlands versta nergens gezegd dat ik deze " zo slecht " vind. Dus geen verklaring. Maar als jij deze showcase waardig vindt, voor mij OK.
            Bedankt voor de verduidelijking
            Canon 5D II; Canon 17-40mm F4.0 L; Canon 100mm F2.8 L; Pentacon 29mm F2.8; Konica c35 ; Chinon CEII; Yashica YK

            Comment


            • #7
              Re: Vietnam - Ho Chi Minh

              Ik volg Phorohacos. De kleuren spreken mij wel aan, maar ik zou op zijn minst die draden wegclonen en zoveel mogelijk roest. Misschien ook die roostertjes bovenaan.

              Comment


              • #8
                Re: Vietnam - Ho Chi Minh

                Bedankt voor de reacties, ik heb er zelf ook aan gedacht om de foto helemaal te bewerken dat het écht abstract werd. Maar ik heb uiteindelijk de foto toch realistisch te laten, ''eerlijk'' te laten als dit ergens op slaat Misschien dus toch de foute keuze gemaakt?
                Canon 5D II; Canon 17-40mm F4.0 L; Canon 100mm F2.8 L; Pentacon 29mm F2.8; Konica c35 ; Chinon CEII; Yashica YK

                Comment


                • #9
                  Re: Vietnam - Ho Chi Minh

                  Zeker geen slechte foto, de keuze het origineel te houden vind ik ook een goede keuze, toch de kabels zou ik toh overwegen.
                  Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                  MIJN WEBSITE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vietnam - Ho Chi Minh

                    Mij spreekt de foto ook niet echt aan en als ze van mezelf zou zijn , zou ik ze zelfs niet posten denk ik ... Sorry maar smaken verschillen gelukkig . Laat je zeken niet ontmoedigen en blijf gemotiveerd omzet posten ...
                    Groetjes
                    Luc
                    Nikon D700 & D4 met redelijk wat glaswerk in de tas + Panasonic Lumix FZ 150

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vietnam - Ho Chi Minh

                      Waarom zou deze foto niet thuishoren in showcase? Tenslotte is het de fotograaf die dit bepaalt.

                      Waarschijnlijk verwacht men hier in het architectuurforum de zoveelste wolk-in-raam-reflectie. Geschrokken natuurlijk dat gekleurde muurtjes met een elektriciteitskabel net zo goed interessante foto's kunnen opleveren.

                      Mooie, goede foto. Vooral je eigen zin blijven volgen. Dat je in Ho Chi Minh City geweest bent en toch oog gehad hebt voor zoiets eenvoudig, bewijst dat je fotografisch kunt kijken.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vietnam - Ho Chi Minh

                        Sorry voor mij ook geen goede foto
                        waarom ?
                        spreekt me niet aan
                        kan overal getrokken zijn
                        slordige compositie
                        Volgens mij kan je daar veel betere en mooiere foto's nemen dan deze.
                        Mocht het een foto van mezelf zijn, zou ik:
                        1 deze zeker niet hier plaatsen
                        2 deze direct de prullenbak in zwieren
                        Groetjes Rudy
                        Canon EOS 5DMKII / EF 28-300mm f/3.5-5.6 L IS USM

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vietnam - Ho Chi Minh

                          Ik ben er ondertussen wel achtergekomen dat ik hier beter de typische foto's kan plaatsen dan iets nieuws te proberen met kans dat mensen het niet mooi vinden... En al mijn creatieve/andere/foute foto's meteen in de prullenbak te zwieren.
                          Canon 5D II; Canon 17-40mm F4.0 L; Canon 100mm F2.8 L; Pentacon 29mm F2.8; Konica c35 ; Chinon CEII; Yashica YK

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vietnam - Ho Chi Minh

                            Oorspronkelijk geplaatst door Rudy_VDS Bekijk bericht
                            Volgens mij kan je daar veel betere en mooiere foto's nemen dan deze.
                            U bent volgens mij nog nooit op deze plaats geweest, maar ik had me misschien beter om kunnen draaien en een foto gemaakt van de kerktoren die elke dag gefotografeerd wordt door honderden mensen
                            Canon 5D II; Canon 17-40mm F4.0 L; Canon 100mm F2.8 L; Pentacon 29mm F2.8; Konica c35 ; Chinon CEII; Yashica YK

                            Comment


                            • #15
                              Re: Vietnam - Ho Chi Minh

                              Oorspronkelijk geplaatst door joeperrr Bekijk bericht
                              U bent volgens mij nog nooit op deze plaats geweest, maar ik had me misschien beter om kunnen draaien en een foto gemaakt van de kerktoren die elke dag gefotografeerd wordt door honderden mensen
                              Wij zijn met een grote waarschijnlijkheid nog nooit op deze plaats geweest.
                              Maar zoals je laat uitschijnen is dit wel een bijzondere plaats. Dat kan helaas uit deze foto niet worden opgemaakt.
                              Kan zoals Rudy zegt eventueel ook in Doel genomen zijn.
                              Misschien heb je er nog andere die dit, waarschijnlijk armoedig gebied, beter in de verf zetten.
                              Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

                              Comment

                              Working...
                              X