Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Blue eyes (2)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Blue eyes (2)

    Last edited by !Bart; 31 juli 2012, 18:52. Reden: foto gecentreerd ;)
    vriendelijke groeten, Sien

    Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

  • #2
    Re: Blue eyes (2)

    Bommasien,
    Eigenlijk zou hij beter als titel krijgen : " Blauwe jas " of zoiets ...
    Volgens mij ligt de scherpte op de kap van de badjas en niet op de blauwe ogen van dit kind.
    Mocht het de bedoeling geweest zijn om de kap van de jas scherpt te krijgen en de rest onscherp, dan zou ik met nog ietske beperktere scherptediepte gewerkt hebben, zodat het gezicht zelf ook nog onscherper werd.
    Indien je de aandacht wilde leggen op de blauwe ogen, is dit hier iets minder gelukt, aangezien geen enkel van de ogen scherp is. Daarvoor had je wellicht op een andere punt moeten scherptstellen of dan kiezen voor iets meer scherptediepte.
    groeten,
    deka
    There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

    Comment


    • #3
      Re: Blue eyes (2)

      Ik heb geprobeerd om op alle mogelijke manieren de foto te bekijken, maar het lukt mij niet om een goed beeld te krijgen. Volg daarom mijn voorganger.
      Dit had een heeel mooie kunnen zijn
      Ga de theorie van de DOF nog eens door, om dit soort van teleurstellingen te voorkomen. Laat u helpen door volgende link DOFMASTER
      Robby BB
      Last edited by robbydorine; 31 juli 2012, 09:16.
      Minder tijd achter de computer
      Is meer tijd achter de camera

      Comment


      • #4
        Re: Blue eyes (2)

        Oorspronkelijk geplaatst door deka Bekijk bericht
        Bommasien,
        Eigenlijk zou hij beter als titel krijgen : " Blauwe jas " of zoiets ...
        Volgens mij ligt de scherpte op de kap van de badjas en niet op de blauwe ogen van dit kind.
        Mocht het de bedoeling geweest zijn om de kap van de jas scherpt te krijgen en de rest onscherp, dan zou ik met nog ietske beperktere scherptediepte gewerkt hebben, zodat het gezicht zelf ook nog onscherper werd.
        Indien je de aandacht wilde leggen op de blauwe ogen, is dit hier iets minder gelukt, aangezien geen enkel van de ogen scherp is. Daarvoor had je wellicht op een andere punt moeten scherptstellen of dan kiezen voor iets meer scherptediepte.
        groeten,
        deka
        Bedankt voor de interessante/leerrijke reactie

        Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
        Ik heb geprobeerd om op alle mogelijke manieren de foto te bekijken, maar het lukt mij niet om een goed beeld te krijgen. Volg daarom mijn voorganger.
        Dit had een heeel mooie kunnen zijn
        Ga de theorie van de DOF nog eens door, om dit soort van teleurstellingen te voorkomen. Laat u helpen door volgende link DOMASTER
        Robby BB
        Reuze bedankt voor de reactie en link!
        vriendelijke groeten, Sien

        Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

        Comment


        • #5
          Re: Blue eyes (2)

          sien Iaat jij de camera zeIf de scherpsteIpunten kiezen of steI je deze handmatig in???
          ik denk dat jou probIeem eerder daar Iigt, waardoor de camera nu op de kap gefocussed heeft.
          je kan je scherpsteIpunten bij de 550D zef insteIIen door op het knopje rechtsboven achteraan je camera te drukken, dat met de 4 vierkantjes.

          grtz david

          Comment

          Working...
          X