Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stabilisator in les nodig bij eos 550D?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Stabilisator in les nodig bij eos 550D?

    Beste

    Ik wil een dezer dagen/weken een nieuwe telezoom erbij kopen, ik had de tamron 70/300 of de sigma 70/300 telezoomlens in het oog. Echter raadde een kennis me aan ene lens te nemen met beeldstabilisator erin..deze hebben dat niet. Ik vraag me af of dit wel nodig is?! Ik heb juist de eos 550D gekocht omwille van zijn ingebouwde stabilisator, anders had ik de 1100D gekocht wat een hoop geld scheelde. De verkoper zij ook dat met een ingebouwde stabilisator, ik er geen in de lens nodig had?!

    Mvg sven

  • #2
    Re: Stabilisator in les nodig bij eos 550D?

    ALLE toestellen van canon hebben GEEN ingebouwde stabilisator.

    op de 550D in combinatie van een 300 tele kan ik je wel een stabilisator aanbevelen of je zou een zeer vaste hand moeten hebben.
    probleem is dat de 550 een cropsensor is dus je 300 word eigenlijk een 450 lens en die kan je niet meer uit de hand mee fotograferen.

    een goeie telelens is de 70-300 4-5,6 IS USM van canon voor +- 450 euro en die heeft een stabilisator ingebouwd

    Comment


    • #3
      Re: Stabilisator in les nodig bij eos 550D?

      Bij de 1100D wordt gewoonlijk een kitlens zonder IS geleverd, en bij de 550D zit meestal wel een 18-55 IS.
      Dat is waarschijnlijk ook wat de verkoper heeft gezegd.

      Zeker voor een tele is beeldstabilisatie vrij belangrijk, het percentage scherpe foto's zal daarmee heel wat hoger worden.

      Als je een betaalbare tele zoekt voor een 550D, dan moet je ook eens naar de EF-S 55-250 IS kijken (als je de zoekfunctie van het forum gebruikt dan vind je daarover alle mogelijke info, er is zelfs ergens een heel groot topic over die lens).
      De goedkope Tamron zonder beeldstabilisatie is optisch niet zo goed, die zal ik zeker niet aanraden (ik heb er ooit een paar foto's mee gemaakt, en daarop was duidelijk te zien dat die niet goed presteert).
      De nieuwere Tamron 70-300 VC zou wel heel goed zijn, maar die is ook heel wat duurder geworden.

      Bij Canon vermijd je best de 75-300 varianten (en de 100-300), want die zijn veel minder goed dan de EF-S 55-250 IS en de 70-300 IS (van de 70-300 zijn er 3 verschillende, waarvan de "L" versie de duurste is, maar ook duidelijk de beste).
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Stabilisator in les nodig bij eos 550D?

        Waarom heb ik dan zoveel geld meer neergeteld voor de 550D ? had ik beter af geweest met de 1100D dus.. pff

        Comment


        • #5
          Re: Stabilisator in les nodig bij eos 550D?

          Oorspronkelijk geplaatst door sven311 Bekijk bericht
          Waarom heb ik dan zoveel geld meer neergeteld voor de 550D ? had ik beter af geweest met de 1100D dus.. pff
          Welke verkoper heeft jou wijsgemaakt dat er beeldstabilisatie in de camerabody van de 550D zit?
          Waarschijnlijk heeft die gezegd dat er bij de 550D een lens met beeldstabilisatie geleverd wordt als kitlens, en heb jij hem (of haar) verkeerd begrepen.
          Als die verkoper echt heeft gezegd dat er beeldstabilisatie in die camerabody zit, dan kent die er echt niet veel van...

          Een 550D is wel een betere camera dan de 1100D, én er zit een iets duurdere kitlens op, dat maakt dus het prijsverschil.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Stabilisator in les nodig bij eos 550D?

            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Welke verkoper heeft jou wijsgemaakt dat er beeldstabilisatie in de camerabody van de 550D zit?
            Waarschijnlijk heeft die gezegd dat er bij de 550D een lens met beeldstabilisatie geleverd wordt als kitlens, en heb jij hem (of haar) verkeerd begrepen.
            Als die verkoper echt heeft gezegd dat er beeldstabilisatie in die camerabody zit, dan kent die er echt niet veel van...

            Een 550D is wel een betere camera dan de 1100D, én er zit een iets duurdere kitlens op, dat maakt dus het prijsverschil.
            Ja toch zij hij dat het prijsverschil in de body zat, dat daar en stabilisator etc in zat.
            Scheelt wel een hoop geld voor een jonge persoon !
            Nuja, een miskoop zal ik het uiteraard niet noemen, want ben erg tevreden van het toestel ..het is enkel jammer dat ik zoveel honderd eur meer heb uitgegeven nu..kon ik beter een 1100D kopen met een veel beter lens erop lijkt me.. Nuja,camera zal zichzelf wel doorheen de jaren bewijzen he.

            Comment


            • #7
              Re: Stabilisator in les nodig bij eos 550D?

              Het prijsverschil zit inderdaad in de body, en dus ook in de kitlens die dus wel een stabilisator heeft, maar ook optisch beter is dan de kitlens zonder stabilisatie van de 1100D.
              Bekocht hoef je je echt niet te voelen...
              Ik zou je ook aanraden om die Canon EF-S 55-250 IS ook te overwegen : heeft dus wel beeldstabilisatie (in de lens), en is voor zijn prijs dik in orde.
              Of je zonder stabilisator met zo'n telelens kan fotograferen hangt ook sterk af van de hoeveelheid licht, en dus de belichtingstijd. Maar het is zeker duidelijk dat beeldstabilisatie voornamelijk nuttig is bij deze langere brandpuntsafstanden.
              Groeten,

              Polleke

              Comment


              • #8
                Re: Stabilisator in les nodig bij eos 550D?

                Tweedehands Canon 70-300 IS http://forum.belgiumdigital.com/f11/...5b-427115.html
                Dat is ook een goede keuze.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Stabilisator in les nodig bij eos 550D?

                  De body van de 550d is ook wel een stuk beter hoor. Vergelijk de prestaties qua hogere ISO's bijvoorbeeld maar eens. Sony is volgens mij ongeveer de enige die stabilisators in de body heeft.
                  Nikon D3100 || Nikon 18-55mm f/3.5-5.6G AF-S VR DX NIKKOR || Nikon AF-S DX NIKKOR
                  35mm f/1.8G

                  Comment

                  Working...
                  X