Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fotosafari Afrika

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • fotosafari Afrika

    Ben op zoek naar fotografen die op fotosafari naar Afrika gaan of willen gaan
    Daar ik er nooit ben geweest heb ik dus ook geen voorkeur
    Moest er interesse zijn
    Laat wat weten viapersoonlijk bericht
    de gustibus non est disputandum

  • #2
    Re: fotosafari Afrika

    Afrika is groot heb je al een idee waar je precies naartoe wilt?

    Mijn voorkeur:
    Tanzania & Kenia.

    Maar natuurlijk is Zuid-Afrika Namibie & Botswana ook de moeite.

    mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

    Comment


    • #3
      Re: fotosafari Afrika

      Wanda,

      Lijkt me toch best om je eerst wat te informeren, en min of meer te bepalen wat je wil. Oost- of zuidelijk Afrika? Self-drive of met lodges? Weinig of veel budget? Nadruk op natuur of cultuur? Enz...

      Mvg,

      J.
      http://www.theafricabug.com

      Comment


      • #4
        Re: fotosafari Afrika

        ben gewoon op zoek naar mensen die mee willen naar Aftrica.

        Groetjes Wanda.

        ps; sorry dat het bericht lijkt te komen van chrit, maar dat komt omdat ik op de computer van chrit dit bericht verstuurd heb
        Last edited by Chrit; 7 augustus 2012, 13:22. Reden: foutje
        Grootse dingen zijn vaak gegrondvest op een stevige onderlaag van mislukking.

        Comment


        • #5
          Re: fotosafari Afrika

          Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
          Wanda,

          Lijkt me toch best om je eerst wat te informeren, en min of meer te bepalen wat je wil. Oost- of zuidelijk Afrika? Self-drive of met lodges? Weinig of veel budget? Nadruk op natuur of cultuur? Enz...

          Mvg,

          J.
          ik pas me aan
          de gustibus non est disputandum

          Comment


          • #6
            Re: fotosafari Afrika

            Oorspronkelijk geplaatst door wanda Bekijk bericht
            Ben op zoek naar fotografen die op fotosafari naar Afrika gaan of willen gaan
            Daar ik er nooit ben geweest heb ik dus ook geen voorkeur
            Moest er interesse zijn
            Laat wat weten viapersoonlijk bericht

            Raar vraag, Afrika is een continent. daar ga je niet eventjes naar toe zonder een deftige voorbereiding
            BD0497BE : Nikon body + glas
            www.RudyVerrijt.info

            Comment


            • #7
              Re: fotosafari Afrika

              Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
              Raar vraag, Afrika is een continent. daar ga je niet eventjes naar toe zonder een deftige voorbereiding

              Ongebruikelijk misschien maar daarom geen rare vraag.
              Ik denk dat Wanda eventueel gewoon wilt "aansluiten" bij een gezelschap die hun traject uitgestippeld hebben en een extra mede-reiziger kunnen gebruiken !?
              ( ondermeer kostenbesparend voor beide partijen ).
              Je kan dikwijls ook veel meer meepikken als je op sleeptouw kunt gaan met mensen die ervaring hebben en teneinde haar mogelijkheden niet te beperken, laat ze de keuze momenteel nog open !?

              Africa is groot en divers maar daarom is vrijwel elke bestemming de moeite waard maar ook moelijk kiezen.

              Goed mogelijk dat zodra de bestemming vast ligt, Wanda zich zal verdiepen en degelijk voorbereiden !!?

              Misschien Rwanda, Wanda ? :-)

              Comment


              • #8
                Re: fotosafari Afrika

                Ga anders hier "http://www.squiver.com/?reload" eens kijken onder "Photo trips", "Namibia Untamed". Hij moet naar het schijnt een zeer goed fotograaf zijn en de reizen zeer leerrijk.
                Ik ga pas in oktober mee naar Spanje dus ik heb nog geen praktijkervaring maar een collega heeft wel al een seminarie meegemaakt en heeft veel opgestoken.
                mvg
                Bert

                Comment


                • #9
                  Re: fotosafari Afrika

                  Ik denk niet dat Wanda fotografische begeleiding zoekt, Bert.
                  Mijns inziens is het eerder proberen kosten te besparen ipv ze toevoegen.

                  Nu, kosten besparen op een safari is niet simpel. Vele safari reizen zijn met minubus-transferts tussen de lodges, en met evt lokale vluchtjes. Dan heb je geen gemeenschappelijke kost waarvan je de "impact" kan delen. Safaris waarbij het wél kan zijn self-drives en pseudo-self-drives (waarbij een gids je voertuig bestuurt).
                  Maar dan is nog maar de vraag; wie deelt graag zijn voertuig (en dus zijn vakantie) met een wildvreemde? Niet fout opnemen hee Wanda. Je mag nog de bovenste-beste persoon zijn, ik vertaal gewoon hoe de meesten denken.

                  En daar komt dan nog bij dat de persoon die zijn wagen wil delen, moet nagaan of er nog een extra kamer beschikbaar is op alle plaatsen waar er wordt geslapen. En in dit geval gaat het op iemand die alleen reist, wat het nog iets moeilijker maakt. Vele eigenaars (zeker van lodges met een beperkt aantal kamers) zijn niet happig op alleenreizende mensen. Daarom rekenen ze een "single supplement" aan. En de winst die je maakte door een voertuig te delen smelt weg als sneeuw voor de zon door deze "single supplements".

                  Naar mijn mening is er méér te besparen door te zoeken naar lodges die geen single supplements aanrekenen.
                  Als ik de lodges van onze laatste safari bekijk;
                  - Africa On Foot; geen toeslag. Zie: http://www.africaonfoot.com/rates/
                  - nThambo; geen toeslag. Zie: http://www.umkumbe.co.za/rates-and-reservations/
                  - Umkumbe Lodge; geen toeslag dit jaar. Vanaf volgend jaar 30%. Zie: http://www.umkumbe.co.za/rates-and-reservations/
                  - Shindzela; toeslag van 550 Rand op een normale prijs van 1700 Rand. Zie; http://www.shindzela.co.za/rates/rates/

                  Je ziet; even "window shoppen" kan serieus wat winst opleveren.
                  http://www.theafricabug.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: fotosafari Afrika

                    Tja, als er wat meer info in de vraag had gestaan had ik misschien zo geen dom antwoord gegeven.
                    De goedkoopste manier om te reizen is nog altijd in groep te reizen en zaken te delen, zoals reeds gezegd, maar dan heb je ook het risico dat je medereizigers minder geintresseerd zijn in bepaalde onderwerpen. En dan moet je er natuurlijk ook zeker voor zorgen dat je collega's ook op fotografie-safari zijn en niet gewoon naar de dieren willen kijken. Ik heb in 2010 een safari gedaan in Kenia en Tanzania (via Koning Aap met een Zuid-Afrikaans agentschap) en de het was meestal een evenwicht zoeken tussen de fotografen en de niet-fotografen over hoe lang we ergens naar de dieren konden blijven staan kijken...
                    Een belangrijk ding dat ik daar geleerd heb is trouwens dat ik nooit meer via een europees reisagentschap boek voor een internationale reis ginds. Die kosten alleen maar extra geld en weten er exact evenveel van als mezelf. Alle mensen in de groep uit België waren het daar roerend over eens!

                    Maar een goeie tip voor lokaal verblijf buiten de parken: er zijn natuurlijk ook wel opties zoals couchsurfing.org en jeugdherbergen om de prijs te drukken.
                    :-)
                    mvg
                    Bert

                    Comment


                    • #11
                      Re: fotosafari Afrika

                      Oorspronkelijk geplaatst door muylaerb Bekijk bericht
                      Ga anders hier "http://www.squiver.com/?reload" eens kijken onder "Photo trips", "Namibia Untamed". Hij moet naar het schijnt een zeer goed fotograaf zijn en de reizen zeer leerrijk.
                      Ik ga pas in oktober mee naar Spanje dus ik heb nog geen praktijkervaring maar een collega heeft wel al een seminarie meegemaakt en heeft veel opgestoken.
                      hierbij ga je inderdaad heel mooie dingen doen of kunnen doen.

                      is hier ook aanwezig hoor.

                      marcel van oosten
                      Last edited by david_ve; 12 augustus 2012, 10:57.
                      nikon stuff

                      Comment


                      • #12
                        Re: fotosafari Afrika

                        @david_ve; Squiver is Marcel z'n site.

                        Oorspronkelijk geplaatst door muylaerb Bekijk bericht
                        Ik heb in 2010 een safari gedaan in Kenia en Tanzania (via Koning Aap met een Zuid-Afrikaans agentschap) en de het was meestal een evenwicht zoeken tussen de fotografen en de niet-fotografen over hoe lang we ergens naar de dieren konden blijven staan kijken...
                        Typisch. BD'ers (aka mensen met fotografie als hobby) zorgen er beter voor om tussen gelijkgezinden terecht te komen, denk ik.

                        Oorspronkelijk geplaatst door muylaerb Bekijk bericht
                        Een belangrijk ding dat ik daar geleerd heb is trouwens dat ik nooit meer via een europees reisagentschap boek voor een internationale reis ginds. Die kosten alleen maar extra geld en weten er exact evenveel van als mezelf. Alle mensen in de groep uit België waren het daar roerend over eens!
                        Inderdaad!

                        Een Belgisch/Nederlands reisagentschap voegt tot 30% uplift toe aan een reis die in essentie is samengesteld/geboekt door ... een reisagent in Afrika. Waarom dan niet meteen bij die reisagent boeken, en jezelf 20-30% besparen? Zolang je ervoor zorgt dat dat agentschap gekend en gewaardeerd is, natuurlijk. De internet fora zoals fodors.com en safaritalk.net kunnen je helpen daarmee.
                        http://www.theafricabug.com

                        Comment

                        Working...
                        X