Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

diagonaal 3

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • diagonaal 3



    Update:

    Last edited by aftertoucher; 31 juli 2012, 10:34.
    “The Earth is Art, The Photographer is only a Witness ”

  • #2
    Re: diagonaal 3

    Vliegje staat er scherp op, compo is ook mooi, maar er klopt iets niet naar mijn gevoel. Kan niet echt zeggen waar het aan ligt. Miscchien is het de dikte van die stengel?
    D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
    Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
    Flickr - JAlbum

    Comment


    • #3
      Re: diagonaal 3

      Klein vliegje staat er anders wel mooi op

      Comment


      • #4
        Re: diagonaal 3

        bedankt voor de reacties
        “The Earth is Art, The Photographer is only a Witness ”

        Comment


        • #5
          Re: diagonaal 3

          Oorspronkelijk geplaatst door ericvanhout Bekijk bericht
          Vliegje staat er scherp op, compo is ook mooi, maar er klopt iets niet naar mijn gevoel. Kan niet echt zeggen waar het aan ligt. Miscchien is het de dikte van die stengel?
          Vliegje staat er idd goed op: scherpte op de juiste plaats met een mooie rand rond het oog
          Plaats van de vlieg in het beeld niet echt optimaal vind ik en vooral de oof verdikking op de stengel doet afbreuk aan het totaalbeeld voor mij. En hier kan je ook al wat minder van een echte diagonaal spreken.

          Grtz,
          Kurt

          Comment


          • #6
            Re: diagonaal 3

            1ste was minder 2de beste en deze weer minder ,ik moet de vorige commentaren volgen ,stengel oogt veel te zwaar in het geheel ,vliegje staat er wel scherp op ,maar komt er niet echt uit

            Comment


            • #7
              Re: diagonaal 3

              Oorspronkelijk geplaatst door ericvanhout Bekijk bericht
              Vliegje staat er scherp op, compo is ook mooi, maar er klopt iets niet naar mijn gevoel. Kan niet echt zeggen waar het aan ligt. Miscchien is het de dikte van die stengel?
              Voor mij klopt er iets niet met wat er scherp is, en wat onscherp is. Ik verklaar me nader : het komt eigenaardig over dat er op een diagonale stengel een voor de stengel "horizontale" strook scherp is en daarboven en daaronder onscherpte. Je verwacht dat scherpte een vlakke zone is die begint op een bepaalde afstand van je eigen standpunt en eindigt een beetje verder. En hier is dat om een mij onduidelijke oorzaak anders. Daarenboven is de vlieg zelf scherp, maar de stengel eronder wordt op die plaats al onscherp ... Ik moet eerlijk bekennen dat ik mij niet kan voorschellen wat het kamerastandpunt t.o.v. het onderwerp was.
              Helemaal in de war dus.

              Maar voor de rest stoor ik mij niet zozeer aan die stengel noch aan zijn dikte.
              Master the craft, and the art will follow.
              Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
              http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

              Comment


              • #8
                Re: diagonaal 3

                Oorspronkelijk geplaatst door DominiekC Bekijk bericht
                Voor mij klopt er iets niet met wat er scherp is, en wat onscherp is. Ik verklaar me nader : het komt eigenaardig over dat er op een diagonale stengel een voor de stengel "horizontale" strook scherp is en daarboven en daaronder onscherpte. Je verwacht dat scherpte een vlakke zone is die begint op een bepaalde afstand van je eigen standpunt en eindigt een beetje verder. En hier is dat om een mij onduidelijke oorzaak anders. Daarenboven is de vlieg zelf scherp, maar de stengel eronder wordt op die plaats al onscherp ... Ik moet eerlijk bekennen dat ik mij niet kan voorschellen wat het kamerastandpunt t.o.v. het onderwerp was.
                Helemaal in de war dus.

                Maar voor de rest stoor ik mij niet zozeer aan die stengel noch aan zijn dikte.
                Misschien in portretstand genomen en gekanteld? Dan is de DoF lijn al logischer.

                Comment


                • #9
                  Re: diagonaal 3

                  desalniettemin toch wel schitterend plaatje.

                  Comment


                  • #10
                    Re: diagonaal 3

                    in volg het bovenstaande commentaar
                    de dikte van de stengel stoort mij niet zo heel erg
                    wat me wel stoort en met de aandacht lopen gaat, is de driehoek onder aan de stengel waar nog een vlieg achter verscholen zit
                    moet dit weg gewerkt zijn is je foto al een heel stuk beter
                    Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                    Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

                    Comment

                    Working...
                    X