Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

finepix s7000--olympus c765

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • finepix s7000--olympus c765

    sorry als ik soms wat rare overwegingen weg zet maar er is ook zo onzettend veel keus.

    kijk ik wou eigenlijk een camera met minimaal 4mp, veel zoom,400-max500€ en een beetje compackt.

    als ik zo rond kijk dan kwam ik uit bij de c765 waarom veel instelmogelijkheden,
    voldoet aan mijn eisen en de c770 heeft geen boeiende optische waar ik 160 euro meer voor zou betalen, want een hotshoe gebruik ik niet en 3 of 4x digitale zoom ja digitale zoom is toch niet super dus ok.

    dan ben ik zon 410€ kwijt voor die c765 maar ik wil er nog wel geheugen bij en het liefst wel 512mb met nog een kleine kaart.
    want op vakantie is het niet echt prettig als ie vol is.

    alleen de c765 werkt met xd kaarten die zijn toch zeker 2x zo duur als compackt flash kaarten een 512mb kaart kost minimaal 200€

    dus 410€ + 200= 610 eurotjes

    ik zoek zo eens rond en de fujifilm finipix s7000 blijft maar zakken in prijs.

    kost starks zon 510€ alleen werkt met compackt flash dus scheelt de helft.

    510+ 100 voor een 512 flash kaart=610 eurotjes

    dus als ik even wacht dan zou ik voor het zelfde geld die s7000
    kunnen kopen. hij is weer een slag groter maar kwaliteit is natuurlijk al weer een stuk beter.

    dus ja wat is slim.

    ik dacht even cameratje kopen je wordt er echt gek van zo groot is deze markt

    dus de vraag wat is slim?
    FZ10 35-420mm leica lens met IS en een f2.8 all the way
    Canon EOS600d

  • #2
    ook al valt ie wat duurder uit ik koop liever 1 x wat ik echt jaren plezier van heb dan dat ik na een jaar weer wat anders wil

    FZ10 35-420mm leica lens met IS en een f2.8 all the way
    Canon EOS600d

    Comment


    • #3
      Originally posted by r.marijnissen
      ook al valt ie wat duurder uit ik koop liever 1 x wat ik echt jaren plezier van heb dan dat ik na een jaar weer wat anders wil


      In het algemeen ga ik met u mee, maar bij digitale camera's heeft de praktijk geleerd dat met al heel snel weer wat anders/beters wil omdat er in een razend tempo nieuwere en betere op de markt komen.
      Ik ben nu aan mijn 3e bezig en de gebruikstijd is plm. anderhalf a 2 jaar.

      Mijn idee: koop een niet zo dure met de nodige mogelijkheden om te expirimenteren..........

      Comment


      • #4
        ja je blijft goed en weer beter houden

        maar een echt goede camera tja dan koop ik niet snel weer wat nieuws.

        alleen als ie niet meer doet wat ik wil.

        ik wil zoiezo geen reflex camera maar wel mooie fotos.

        2 jaar verder brengen ze b.v een 9mp met 9x zoom uit zoiets doet me niks want dan zou je hem meer kopen voor de heb.

        kijk stel je koopt een 3 mp camera en je wilt een wat grotere uitvergroting dan hang je meteen maar met zon camera kun je jaren mee toch.

        die extra voor de heb doet me niet veel

        FZ10 35-420mm leica lens met IS en een f2.8 all the way
        Canon EOS600d

        Comment


        • #5
          Puur op mijn gevoel (en natuurlijk gesteund door mijn S602Z ) zou ik bij deze keuze gaan voor de S7000. Goede body, goede lens, ligt goed in de hand, en biedt alle mogelijkheden om creatief te fotograferen. Voor het prijsverschil zou ik het niet laten...
          Canon 10D, glass, flashes & extra's
          Fuji S602Z & extra's
          www.CooMa.be BD0176BE

          Comment


          • #6
            Originally posted by CooMa
            Puur op mijn gevoel (en natuurlijk gesteund door mijn S602Z ) zou ik bij deze keuze gaan voor de S7000. Goede body, goede lens, ligt goed in de hand, en biedt alle mogelijkheden om creatief te fotograferen. Voor het prijsverschil zou ik het niet laten...
            I'll second that.
            De foto's van de S7000 zien er goed uit - heb full size samples bekeken van een kennis.
            Pieter
            --
            Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

            Comment


            • #7
              ik ben morgen vrij.

              dan zal ik eens een paar cameras in de hand houden
              in een winkel.

              mischien vallen er zo al af die ik eerst nog aardig vond
              FZ10 35-420mm leica lens met IS en een f2.8 all the way
              Canon EOS600d

              Comment


              • #8
                weet iemand eigenlijk hoe dat zit want de s7000

                'daar kunnen xd kaarten in maar ok flash

                FZ10 35-420mm leica lens met IS en een f2.8 all the way
                Canon EOS600d

                Comment

                Working...
                X