Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon D7000 probleem bediening zoeker < > monitor

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nikon D7000 probleem bediening zoeker < > monitor

    hey, na wat jaren aanmodderen (met een compactje of geleend toestel (systeemcamera) vh werk), heb ik na veel wikken en wegen de stap gezet naar de aankoop van een eigen toestel. Aangezien de interesse al veel langer leeft en ik in september eindelijk met een avondcursus start, heb ik geen instapmodel gekozen zodat ik met dit toestel langere tijd overbrug... (tot zover de achtergrondinfo).
    Het probleem is het volgende : ik kan de camera nog bedienen (scherpstellen en foto maken) via de monitor maar niet (meer) via de zoekeropening. Indien ik de lifeview uitschakel en wil scherpstellen om aldus een foto te maken via de zoeker dan kan ik de ontspanknop niet doordrukken. Ik heb waarschijnlijk (onbewust) toch ergens aan instellingen geprutst maar wanneer ik via het menu de instellingen raadpleeg dan zie ik niet wat er mis is. De instellingen resetten door de 2 knoppen tegelijkertijd in te duwen, helpt me ook niet verder.

    Kan iemand helpen om het probleem te duiden ? Hopelijk biedt dit voldoende info, zo niet hoor ik het graag. Alvast bedankt voor de reply ! Anne

    PS : de instellingen op het objectief zijn de volgende : MA/A - aan / VR aan - activestand aan.
    http://www.flickr.com/photos/cbr_lady/

  • #2
    Re: nikon D7000 probleem bediening zoeker &lt; &gt; monitor

    Hoe ver sta je van je onderwerp?
    Normaal blokeert liveview de viewfinder, als deze uitgeschakeld is (rond het rode knopje) kan je normaal fotograferen, met focus. Ik snap je probleem niet echt:S.

    Comment


    • #3
      Re: nikon D7000 probleem bediening zoeker &lt; &gt; monitor

      bvb. toestel staat op auto - ik kijk via zoeker (idd liveview is uitgeschakeld), stelt scherp en toch kan ik niet 'doorduwen' - ik verander niets aan instellingen maar schakel de monitor in - krijg het groene kadertje en klik - foto gemaakt ...
      http://www.flickr.com/photos/cbr_lady/

      Comment


      • #4
        Re: nikon D7000 probleem bediening zoeker &lt; &gt; monitor

        D7000 ken ik niet echt, maar heb je in het menu niet gekozen voor AF bediening via de AF-on knop ipv. de ontspanknop,
        als je toestel in dat geval op AF-C staat ipv. AF-S zal je in veel gevallen niet kunnen afdrukken.
        dat kan je bij de D700 kiezen onder potloodje AF...Autofocus...AF-activering.

        Comment


        • #5
          Re: nikon D7000 probleem bediening zoeker &lt; &gt; monitor

          idd - bij dit toestel kan / moet je de AF ook regelen onder het potlood - zowel AF-S / als AF-C staan op ontspanknop (dwz sluiter kan ontspannen zelfs al is er niet scherpgesteld) bij liveview staat AF als AF-S + veldstand norm

          batterij eruitgenomen / gereset / objectief af en terug aangekoppeld ... op auto / via 'zoeker' kan ik de ontspanknop niet doorduwen - verander ik niets enkel ga ik naar liveview dan kan ik wel de ontspanknop indrukken ...

          ik geraak er niet wijs uit
          http://www.flickr.com/photos/cbr_lady/

          Comment


          • #6
            Re: nikon D7000 probleem bediening zoeker &lt; &gt; monitor

            Onder u instelwiel links is er nog een ring. Als die op afstandsbediening staat kan je ook niet afdrukken. Het is maar een idee want ik weet niet wat je al gedaan hebt met je toestel maar controleer dit eens, wie weet !

            Comment


            • #7
              Re: nikon D7000 probleem bediening zoeker &lt; &gt; monitor

              Je kan niet afdrukken, maar stelt de camera wel scherp?
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: nikon D7000 probleem bediening zoeker &lt; &gt; monitor

                Misschien stomme opmerking, maar is je kaart niet vol?
                Al doende leert men...

                Flickr

                Comment


                • #9
                  Re: nikon D7000 probleem bediening zoeker &lt; &gt; monitor

                  hey, alvast bedankt voor de reacties !

                  a) instelwiel staat ok - niet op afstandsbediening !
                  b) scherpstelling vnl enkel via liveview - via auto hielp het extra letten op die af-S (want hij verspringt zelf naar AF-A) - kan dan al doorduwen maar de foto's zijn op de koop toe nog overbelicht

                  ik geef het op - via nikoncenter het advies via reset (2 knoppen) ook nog opnamemenu resetten - maar ook dat biedt jammer genoeg geen oplossing - ik ga contact opnemen met de dealer en zo niet gaat hij binnen - slik - heb hem pas ..... - laat julllie nog wel weten of er iets uit de bus komt ....

                  grtz anne
                  http://www.flickr.com/photos/cbr_lady/

                  Comment


                  • #10
                    Re: nikon D7000 probleem bediening zoeker &lt; &gt; monitor

                    Anne,
                    Heb je hem nieuw gekocht?
                    Kunnen ze niet helpen in de winkel dan,waarschijnlijk is het maar een instelling die je per ongeluk aangepast hebt,
                    Zeker de batterij er ook eens uithalen terwijl hij aan staat,zo is het geheugen ook gereset,

                    Comment


                    • #11
                      Re: nikon D7000 probleem bediening zoeker &lt; &gt; monitor

                      Hi,
                      ik heb ook een D7000, en heb ook wel eens zitten graven in de instellingen,
                      waarna de camera plots anders reageerde.
                      Sinds wanneer heb je last van het door jou geschetste gedrag?
                      Greetz, Peter
                      Nikon D7000+MB-D11|Nikon SB900|Nikkor 16-85 f/3.5-5.6|Nikkor 24-70 f/2.8|Nikkor 35 f/1.8|Nikkor 70-300 f/4.5-5.6|Nikkor 105 f/2.8

                      Comment


                      • #12
                        Re: nikon D7000 probleem bediening zoeker &lt; &gt; monitor

                        hey,
                        heb de camera sinds vorige week donderdag en hij begon zondag te flippen. Eerste dacht ik 'ok' een instelling die'k fout doe/zet, omdat ik nog veel moet leren alsook het toestel moet leren kennen, maar het spijtige is dat het er niet op betert .... ik heb de indruk dat er nu ook iets is met diafragma want als ik al een foto in auto-stand kan maken dan is'tie overbelicht... een vriendin die meer vertrouwd is met fotografie en met nikon heeft hem ook eens bekeken maar zij zag ook geen oplossing
                        er zit niets anders op om terug naar de winkel te gaan, jammer genoeg - ik wou hem naar het nikoncenter brengen maar dan is hij niet in orde voor de garantie dus zit er niets anders op om toch een eind te rijden naar turnhout
                        http://www.flickr.com/photos/cbr_lady/

                        Comment


                        • #13
                          Re: nikon D7000 probleem bediening zoeker &lt; &gt; monitor

                          Oorspronkelijk geplaatst door cbr_lady Bekijk bericht
                          ik wou hem naar het nikoncenter brengen maar dan is hij niet in orde voor de garantie
                          Wat bedoel je hier precies mee. Je kunt bij een normale garantie toch ten alle tijden jou toestel opsturen of brengen naar het NIkoncenter.
                          "Dat ik fotografeer wil niet zeggen dat ik een fotograaf ben"

                          Comment


                          • #14
                            Re: nikon D7000 probleem bediening zoeker &lt; &gt; monitor

                            hey,
                            het zal je dus maar overkomen hè .... een toestel aankopen, dat na slechts enkele dagen zijn eigen ding doet ... - maar zoals elke technologie kan het ding wel eens 'foert' zeggen
                            ik ben dus terug naar de winkel gegaan (in overleg met de verdeler dus niet rechtstreeks naar het servicecenter). Daar kon men ook niet onmiddellijk vaststellen wat het probleem was, maar het toestel is wel probleemloos omgeruild (dank je mr konijn).
                            Dus hopelijk gaat het dan nu wel goed .... en kan ik jullie binnen enkele maanden wat shoots laten zien... dat de cursus nu maar vlug start

                            @ zwarte :
                            tja - was zoals reeds gezegd in overleg met de verdeler (uit gesprek id winkel bleek dat zij werken met nikon nl)
                            nikon garantie had zeer waarschijnlijk wel in orde geweest maar mss ook wel meer rompslomp ? (toestel opsturen - diagnose - wanneer toestel terug ?)
                            soit het is dan wel een verre rit maar waarschijnlijk wel de snelste oplossing ...

                            grtz anne
                            http://www.flickr.com/photos/cbr_lady/

                            Comment


                            • #15
                              Re: nikon D7000 probleem bediening zoeker &lt; &gt; monitor

                              Super voor je !
                              Al doende leert men...

                              Flickr

                              Comment

                              Working...
                              X