Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe schadelijk is het vaak verwisselen van objectief voor lens en body?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoe schadelijk is het vaak verwisselen van objectief voor lens en body?

    Beste

    Ik heb gisteren een EOS 550D Reflex camera aangeschaft, samen met de kit lens (18/55 IS). Ik heb hier ook nog een oudere lens van mijn ouders canon liggen (vanuit het analoge tijdperk). Heb deze lens er al op gepast en kan hiermee ook mooie foto's nemen, deze zoomt net iets verder in dan mijn kitlens dus wil ik deze ook vaak gaan gebruiken, ook ga ik volgende week nog een telezoomlens bijkopen. Nu is mijn vraag.. hoe schadelijk is dat, het vaak verwisselen van objectief? Voor zowel lens als body? Op lange termijn moet er toch iets van verslijten?

    Mvg Sven

  • #2
    Re: Hoe schadelijk is het vaak verwisselen van objectief voor lens en body?

    Ik heb alles bij elkaar al heel wat lenzen gewisseld, en er is daarbij nog nooit iets stuk gegaan.

    Een camera waarbij je lenzen kan wisselen is zo gemaakt dat het geen kwaad kan om lenzen te wisselen, het zou maar erg zijn als de camera daardoor stuk zou gaan...
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Hoe schadelijk is het vaak verwisselen van objectief voor lens en body?

      Dat is uiteraard een feit, voor dit bedrag verwacht ik dat ook niet maar toch..
      Het is mijn eerste Reflex camera, dus is het idee van 'even de lens verwisselen" nog wat nieuw voor me, en dus ook de mate waarin het verwisselen slijtage met zich meebrengt..

      Comment


      • #4
        Re: Hoe schadelijk is het vaak verwisselen van objectief voor lens en body?

        Dubbelpost

        Comment


        • #5
          Re: Hoe schadelijk is het vaak verwisselen van objectief voor lens en body?

          Wissel vrijwel dagelijks van lens, soms meerdere keren na mekaar, het kan helemaal geen kwaad,
          tenminste als je wisselt zoals het hoort, met de nodige omzichtigheid.
          Nikon D7000, en wat glas.
          http://blog.seniorennet.be/pacha/

          Comment


          • #6
            Re: Hoe schadelijk is het vaak verwisselen van objectief voor lens en body?

            een reflex is net om lenzen te kunnen wisselen , maar ik begrijp je 'angst'. Elke beginner met reflex heeft die wel, vermoed ik. Maar eens je dat wisselen in je vingers hebt, loopt alles wel gesmeerd.
            Als je maar vermijdt om te wisselen bij veel wind, of bij zand, e.d., denk ik dat er niet veel kan gebeuren, tenzij wat stofjes of vuiltjes op je sensor.
            Al doende leert men...

            Flickr

            Comment


            • #7
              Re: Hoe schadelijk is het vaak verwisselen van objectief voor lens en body?

              Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
              Als je maar vermijdt om te wisselen bij veel wind, of bij zand, e.d., denk ik dat er niet veel kan gebeuren, tenzij wat stofjes of vuiltjes op je sensor.
              Gewoon met je rug in de wind gaan staan en dan kan het ook nog met windkracht 8 op strand.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment

              Working...
              X