Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

roze lijnen op foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • roze lijnen op foto's

    Allen

    Ik heb een probleem met sommige foto's en denk dat dit aan het foto bewerking programma light room ligt.
    Ik gebruik versie 4.1 van lightroom (meer versie info onderaan deze post).

    Er verschijnen soms roze strepen in mijn foto's. Het lijkt gelijkaardig op volgende foto:



    Op verschillende fora vermoeden ze dat het te maken heeft met opslag media die corrupt is. Daarom vandaag bij een export naar web volgende stappen gevolgd:

    1) export lokaal op schijf van ongeveer 200 afbeeldingen. Geen problemen
    2) export naar SlickPick (online gallery) van dezelfde afbeeldingen. enkele foto's met issues.
    3) de export uit stap 1 herhaald voor bepaalde foto die in stap 2 problemen vertoonde. Zelfde issue met roze lijnen.

    Het ligt niet aan de publish plugin van SlickPick want ik heb het zelfde probleem ook al met Flickr gehad.

    Heeft iemand ooit deze problemen gehad? Kan het te maken hebben met het feit dat mijn afbeeldingen op een netwerk locatie staan? (catalog is wel lokaal zoals adobe zegt dat het hoort)
    Graag jullie input/inzicht.

    Lightroom-versie: 4.1 [829322]
    Besturingssysteem: Windows Vista Service Pack 2 (Build 6002)
    Versie: 6.0 [6002]
    Toepassingsarchitectuur: x64
    Systeemarchitectuur: x64

  • #2
    Re: roze lijnen op foto's

    Kaart, een kaart is verdeeld in clusters,als er daar van corrupt zijn, ga je op die plaats altijd problemen krijgen, zover dat de kaart niet meer zal werken, lezen of maar een klein gedeelte ? Want hier op BD komen nogal eens foto's uit corrupte kaartjes, aan het raster patroon in het verkleurde deel denk ik aan de sensor.Maar dan zou hij al stuk moeten zijn,want de pixels zijn zo klein, een lijn op de foto is soms maar 1 pixel dik. Een klein stofje op de sensor word al enorm vergroot.Heb je al nieuwe foto's gemaakt met een ander of nieuw kaartje ?
    Er zal hier nog wel reactie op komen van de techneuten,dus voor er paniek uitbreekt de zaak nog even bekijken, grt
    Last edited by guido.g; 28 juli 2012, 22:13.
    https://ggpics.be/

    Comment


    • #3
      Re: roze lijnen op foto's

      Hallo,

      Ik heb dit ook af en toe eens voor. Maar dit kan op verschillende pc's voorkomen, ook op verschillende kaartjes. Dus hardware sluit ik uit. De sensor al helemaal, want anders zou dit meer voorkomen.

      Zowel in lightroom als in DPP, lijkt de foto ok, maar wanneer je dan details opvraagt lijkt het helemaal mis te gaan.
      Iemand een idee of daar oplossingen voor bestaan. (oh ja, soms fotografeer in in RAW + JPG, en de JPG is dan ok)

      Comment

      Working...
      X