Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

externe flash op digital compact (canon sx40hs )

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • externe flash op digital compact (canon sx40hs )

    Ik hoop dat ik na twee pogingen hier op de juiste plaats ben voor wat info over een externe flash op een canon sx40hs, ik vond dat het een "bridge"-camera heet. ik wil de flash gebruiken om dichtbij de schaduwen op te lichten met een diffusor (ik weet nog niet welke) Dat is ook nog een zoektochtje.Een opblaasbare? Het zou compact moeten blijven zodat het in Canon mijn fototas kan.

    Ik vond niks over flash met compact camera's (mijn fout misschien omdat ik te weinig van de gelijkenissen en de verschillen tussen camera's afweet) Sorry daarvoor.

    Hier is de flash Canon 270 EX II die ik op het oog heb, iets te duur voor mij, maar blijkbaar kan die op zichzelf als "slave" werken en dan overweeg ik het wel. Voor gebruiksgemak moet je betalen.

    Is the Canon Speedlite 270EX II Flash right for you? Learn all you need to know in The-Digital-Picture.com's review!


    Eerlijk gezegd : ik snap niet eens wat die flash kan. Maar ze is blijkbaar op de achterzijde als "slave in te stellen. Met draadje of zonder?

    Bedankt alvast om die review een beetje voor een leek te vertalen.
    Canon sx40hs

  • #2
    Re: externe flash op digital compact (canon sx40hs )

    Ontdek de Canon Speedlite 270EX II-cameraflitser, een lichtgewicht kop voor indirect flitsen met draadloze ontvangerfunctie voor flitslicht los van de camera

    Oorspronkelijk geplaatst door canon >specificaties
    Draadloze slave-functie voor off-camera flitsen

    Oorspronkelijk geplaatst door canon >specificaties
    FLITSER
    Handmatige aanpassing vermogen;
    3 niveaus met interne flitser (tot 19 niveaus met externe EX Speedlites 270EX, 270EX II, 320EX en 430EX II. 22 niveaus met 580EX II¹)
    Verder kan ik je niet helpen, maar de handleiding van hun site(of ergens) zelf downloaden en lezen dat kan jij wel doen.

    Voor canon is de SX40 HS een Digitale Compact Camera

    denk dat je wel veel info hebt nu
    Never resist temptation or it could go away...
    Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel :rolleyes:

    Comment


    • #3
      Re: externe flash op digital compact (canon sx40hs )

      Bedankt.
      De handleiding van de flits begint met te vertellen dat het voor EOS-camera's bedoeld is.
      Dus niet voor de digitale compacts.
      Er moeten blijkbaar ook bepaalde settings op de camera zijn om met deze flitser te kunnen werken (blz 19)die heb ik niet gevonden op in de handleiding van de camera.
      Ik ga het vergeten.Ik zet de iso-waarde wat hoger en dat lukt ook wel.
      Bedankt om mee te denken.
      Een mooie vakantie gewenst en mooie foto's ook natuurlijk.
      Canon sx40hs

      Comment


      • #4
        Re: externe flash op digital compact (canon sx40hs )

        Oorspronkelijk geplaatst door vem Bekijk bericht
        Ik hoop dat ik na twee pogingen hier op de juiste plaats ben voor wat info over een externe flash op een canon sx40hs, ik vond dat het een "bridge"-camera heet. ik wil de flash gebruiken om dichtbij de schaduwen op te lichten met een diffusor (ik weet nog niet welke) Dat is ook nog een zoektochtje.Een opblaasbare? Het zou compact moeten blijven zodat het in Canon mijn fototas kan.

        Ik vond niks over flash met compact camera's (mijn fout misschien omdat ik te weinig van de gelijkenissen en de verschillen tussen camera's afweet) Sorry daarvoor.

        Hier is de flash Canon 270 EX II die ik op het oog heb, iets te duur voor mij, maar blijkbaar kan die op zichzelf als "slave" werken en dan overweeg ik het wel. Voor gebruiksgemak moet je betalen.

        Is the Canon Speedlite 270EX II Flash right for you? Learn all you need to know in The-Digital-Picture.com's review!


        Eerlijk gezegd : ik snap niet eens wat die flash kan. Maar ze is blijkbaar op de achterzijde als "slave in te stellen. Met draadje of zonder?
        Dat slave knopje op de 270EX dient om die flitser in slave mode te zetten, zodat je hem kan triggeren met een andere flitser (die master speelt) of met een speedlite commander (ingebouwd in de recentere Canon DSLR's). Dat is dus zonder draadje.

        Die SX40 heeft blijkbaar een normale flitsvoet, je kan er dus in principe elke Canon EX Speedlite op gebruiken. Ik zou dan eerder opteren voor een EX430 speedlite, die biedt veel meer mogelijkheden dan de 270, die nogal erg beperkt is.
        David Leemans
        Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

        Comment


        • #5
          Re: externe flash op digital compact (canon sx40hs )

          De Canon EX 430 speedlite is zo groot als mijn camera en weegt 330 gram (camera 600 gram)
          Het was echt bedoeld om iets kleins mee op reis te nemen om wat gezichten op te lichten.
          Zou een led-zaklamp niet ongeveer hetzelfde effect hebben? of een klein plooibaar reflectorscherm? Bestaat dat?
          Een reflectorscherm, misschien is dat wat ik zoek. Simpeler en goedkoper.
          Canon sx40hs

          Comment


          • #6
            Re: externe flash op digital compact (canon sx40hs )

            Oorspronkelijk geplaatst door vem Bekijk bericht
            Bedankt.
            Er moeten blijkbaar ook bepaalde settings op de camera zijn om met deze flitser te kunnen werken (blz 19)die heb ik niet gevonden op in de handleiding van de camera.
            Ik weet niet welke handleiding jij hebt maar die ik heb ingekeken wordt er vanaf pagina 182 tot 185 over "Een externe flitser gebruiken(afzonderlijk verkrijgbaar)" gesproken.
            Er staat het volgende(copy/past);
            Inhoudsopgave >11 Nuttige informatie >Een externe flitser gebruiken(afzonderlijk verkrijgbaar) ..................... 182
            Speedlite 580EX II/430EX II/320EX/270EX II/270EX
            Met deze flitsers kunt u heldere opnamen maken van composities en beschikt
            u over meer mogelijkheden voor flitsfotografie die geschikt zijn voor uw
            doeleinden.
            Stel de externe flitser in.
            Druk op de knop (x) om [Flitsbesturing] te selecteren op het tabblad 4.
            Druk vervolgens op de knop (x).
            De opties die u op de flitser hebt ingesteld, verschijnen op het scherm.
            Druk op de knoppen op of draai de knop (x) om een item te selecteren.
            Druk vervolgens op de knoppen (x) om de instelling aan te passen.
            De beschikbare instellingen zijn afhankelijk van de opnamemodus en de gebruikte flitser (p. 185)
            Never resist temptation or it could go away...
            Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel :rolleyes:

            Comment


            • #7
              Re: externe flash op digital compact (canon sx40hs )

              Ik heb die bladzijden gelezen maar zijn heel onduidelijk voor mij.<5 instellingen en dan nog afhankelijk van de opnamemodus.(zo ben ik trouwens op die 270EXII gekomen)
              Bij Saturn waren ze ook niet zeker dat het draadloos zou kunnen: er zouden strepen op de foto kunnen komen.
              Iets te ingewikkeld
              Ik geef het op.
              Bedankt om mee te zoeken.
              Misschien probeer ik dit nog:
              I've read and seen photographers using video lights as fill lights for a while. I have purchased a Lowel ID light for sometime, I like it be...

              Een zaklamp begrijpen behoort waarschijnlijk nog tot de mogelijkheden.
              Canon sx40hs

              Comment

              Working...
              X