Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Onderweg op het Pralongia Plateau 2.157M

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Onderweg op het Pralongia Plateau 2.157M



    nr de Kappel



    Last edited by IngridVD; 27 juli 2012, 21:19.
    groetjes Ingrid


  • #2
    Re: Onderweg op het Pralongia Plateau 2.157M

    Schitterende opname van een al even schitterend landschap. Hele goeie compo
    vriendelijke groeten, Kurt
    Mijn foto's
    Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

    Comment


    • #3
      Re: Onderweg op het Pralongia Plateau 2.157M

      Hele mooie compositie, knappe foto in zijn geheel.
      Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
      MIJN WEBSITE

      Comment


      • #4
        Re: Onderweg op het Pralongia Plateau 2.157M

        heel goeie compo, knappe wolkenformatie, mooi licht, enkel nog wat meer verscherpen
        groeten, Kristof
        Canon EOS 5D mkII

        Comment


        • #5
          Re: Onderweg op het Pralongia Plateau 2.157M

          Over de compositie, daar kunnen we het over eens zijn: die zit er bal op.

          Maar vind wel jammer dat de scherpte en het licht niet dadde zijn. Scherpte is niet wat het moet zijn, en het licht zit niet optimaal. Toch als ik naar de foto kijk zit het vol nuances. Ik zou daar toch nog eens naar kijken.
          www.brunodyserinck.be
          https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

          Comment


          • #6
            Re: Onderweg op het Pralongia Plateau 2.157M

            Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
            Over de compositie, daar kunnen we het over eens zijn: die zit er bal op.

            Maar vind wel jammer dat de scherpte en het licht niet dadde zijn. Scherpte is niet wat het moet zijn, en het licht zit niet optimaal. Toch als ik naar de foto kijk zit het vol nuances. Ik zou daar toch nog eens naar kijken.
            hey Bruno,

            wat stel je dan voor ivm het licht ?
            groetjes Ingrid

            Comment


            • #7
              Re: Onderweg op het Pralongia Plateau 2.157M

              Nice !
              Mijn YouTube kanaal || Fotografische uitstapjes in België? Een overzicht per provincie vind je hier.

              Comment


              • #8
                Re: Onderweg op het Pralongia Plateau 2.157M

                Oorspronkelijk geplaatst door MG-TF Bekijk bericht
                hey Bruno,

                wat stel je dan voor ivm het licht ?
                Wel, ik heb de foto even binnengehaald en een paar kleine correcties op uitgevoerd.

                1)De voorgrond kun je een stuk oplichten, want er zitten zeer mooie kleuren in. Bijvoorbeeld het paars, dat komt er nu niet uit, maar als je het wat oplicht, dan krijg je zeer mooie nuances! (Dat heb ik gedaan door een aanpassingslaag "levels" aan toe te voegen en door de achtergrond dan te maskeren zodat het effekt niet op de rest van de foto toegepast wordt)
                2) Dan heb ik een soort van dodge&burn laag aangemaakt daarboven om extra diepte te creëren in het gebergte en wolkendek. (Indien interesse stuur ik je een how-to via pm). Ik heb ook een laagmasker toegepast en er met 50% grijs de voorgrond verzacht. Omdat het D&B effekt te heftig is op de voorgrond.
                3) Daarboven heb ik een colorbalance laag aangemaakt omdat de kleuren van het gebergte te blauw waren (dus in de midtones de schuiver van blauw meer naar geel toe getrokken, en de schuiver meer naar rood toe getrokken). Opnieuw een laagmasker toegepast zodat het effekt enkel op het gebergte zou toegepast worden.
                4) Als laatste een tweede "levels" laag gemaakt, waarbij ik de witte en de zwarte schuiver ietske (niet veel) naar binnen heb getrokken, zodat er wat meer contrast is, zonder dat de midtones veranderen.

                Zoals steeds: er zijn vele manier om iets te bereiken, ik claim niet de beste manier gehanteerd te hebben, maar dit is wat voor mij het best en gemakkelijkst werkt zonder de waarheid pijn te doen.
                www.brunodyserinck.be
                https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                Comment


                • #9
                  Re: Onderweg op het Pralongia Plateau 2.157M

                  Ben al een paar keer komen terugkijken...

                  De compo is heel goed, maar twijfel wat over de lucht. De afgelijnde wolk bovenaan neemt toch wel de overhand... Misschien toch beter zo laten.

                  Mooi lichtspel op de bergen achteraan.

                  Kan misschien toch wat meer crisp gebruiken, een tikkeltje meer contrast misschien.
                  www.damafoto.be
                  Facebook Damafoto

                  Comment


                  • #10
                    Re: Onderweg op het Pralongia Plateau 2.157M

                    Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
                    .....


                    Kan misschien toch wat meer crisp gebruiken, een tikkeltje meer contrast misschien.
                    mee eens.
                    ......
                    je hebt een f16 genomen met de max van je lens (55mm)
                    misschien voor zo,n beeld niet de max gebruiken en een wat minder hoog (in getal) diafragma.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: Onderweg op het Pralongia Plateau 2.157M

                      Euh ??

                      Pre-PMA 2006: Canon has today announced an interesting new constant aperture 'digital' (EF-S) lens. The new EF-S 17 - 55 mm F2.8 IS is designed specifically for the dimensions of a 'cropped sensor' (1.6x crop) and hence can be made smaller than a 35 mm equivelant lens. It features a maximum aperture of F2.8 throughout the zoom range which means it's a faster alternative to other EF-S lenses. On an EOS 30D this lens would provide a 27.2 - 88 mm equivelant field of view. This lens should be available in May for approx. $1150.


                      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      ...je hebt een f16 genomen met de max van je lens (55mm)
                      misschien voor zo,n beeld niet de max gebruiken en een wat minder hoog (in getal) diafragma.
                      grt,bouk.
                      www.damafoto.be
                      Facebook Damafoto

                      Comment


                      • #12
                        Re: Onderweg op het Pralongia Plateau 2.157M

                        Vind hem heel mooi maar benieuwd naar de bewerking van Bruno.
                        Flickr

                        Comment


                        • #13
                          Re: Onderweg op het Pralongia Plateau 2.157M

                          Oorspronkelijk geplaatst door saintlambert Bekijk bericht
                          Vind hem heel mooi maar benieuwd naar de bewerking van Bruno.
                          Ik heb een tut-vid van mijn bewerking opgestuurd naar Ingrid. Het is aan haar om daar iets mee te doen of niet en om een update te plaatsen met haar impressie als zij dat nodig vindt
                          www.brunodyserinck.be
                          https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                          Comment


                          • #14
                            Re: Onderweg op het Pralongia Plateau 2.157M

                            yep...een geweldige lens hoor.
                            als ik de 17-40mmL niet had, had ik deze.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #15
                              Re: Onderweg op het Pralongia Plateau 2.157M

                              ik bedoel jouw uitleg over f16 en het kleinste diafragma...

                              Iets verder bij de specs staat f22. f16 lijkt mij dus een heel goede keuze toch ??
                              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              yep...een geweldige lens hoor.
                              als ik de 17-40mmL niet had, had ik deze.
                              grt,bouk.
                              www.damafoto.be
                              Facebook Damafoto

                              Comment

                              Working...
                              X