Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

YN RF602 en GSM masten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • YN RF602 en GSM masten

    Heeft er iemand al ooit problemen gehad met de RF602 in de buurt van een GSM mast ?

    Vandaag een shoot gehad, 3 flitsen opgesteld elk met hun eigen ontvanger en gewoon een dikke 70% mis fires. Er was er bijna altijd wel eentje die niet wou... Ontvangers geswapt (heb er 5) nieuwe batterijen... niets hielp... Wat opviel was dat de flits die het verst verwijderd was het meeste faalde (15 meter)

    Het is de eerste maal dat ik zoveel problemen had met de anders perfect werkende RF 602's. In het wegrijden zag ik een GSM mast op het dak staan, zou het er iets mee te maken hebben ???
    Rudy,

    Hier vind je meer Astrofotografie werk.

  • #2
    Re: YN RF602 en GSM masten

    zou me eerlijk gezegd verbazen, GSM masten werken op een frequentie van 4-22Mhz en je RF602's werken op 2.4Ghz. Nu ben ook geen fysicus ofzo dus best nog even afwachten op reactie van deskundigen. Boeit me wel dit onderwerp
    UnicornPictures on Facebook & Flickr

    Comment


    • #3
      Re: YN RF602 en GSM masten

      Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
      zou me eerlijk gezegd verbazen, GSM masten werken op een frequentie van 4-22Mhz en je RF602's werken op 2.4Ghz. Nu ben ook geen fysicus ofzo dus best nog even afwachten op reactie van deskundigen. Boeit me wel dit onderwerp

      Het zou me niet verbazen dat de GSM mast der iets mee te zien heeft, waar je de frequentie van 4 tot 22 Mhz vandaan haalt is me een raadsel, je beseft toch wel dat 4 tot 22 Mhz nog decametrische banden zijn, en ik heb nog geen enkele GSM weten werken op decametrische frequenties ! Bekijk de antennes van de masten !


      MVG, Jeff C.
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Re: YN RF602 en GSM masten

        Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
        Het zou me niet verbazen dat de GSM mast der iets mee te zien heeft, waar je de frequentie van 4 tot 22 Mhz vandaan haalt is me een raadsel, je beseft toch wel dat 4 tot 22 Mhz nog decametrische banden zijn, en ik heb nog geen enkele GSM weten werken op decametrische frequenties ! Bekijk de antennes van de masten !


        MVG, Jeff C.
        tof!
        UnicornPictures on Facebook & Flickr

        Comment


        • #5
          Re: YN RF602 en GSM masten

          gsm frequentie


          Never resist temptation or it could go away...
          Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel :rolleyes:

          Comment

          Working...
          X