Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mening gevraagd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mening gevraagd

    Ik droom al lang van een spiegelreflexcamera, heb tot nu toe altijd een compactcamera gehad.
    Omdat ik het voornamelijk voor hobby wil gebruiken en mijn budget beperkt is dacht ik aan een CANON EOS 1100D waarbij de lens EF-S 18-55mm IS II zit.
    Momenteel ben ik masterstudent interieurarchitectuur, dus ik zou het ook wel eventueel voor projecten kunnen gebruiken, maar dat is eerder beperkt.

    Wat ik vooral graag fotografeer is mijn hondje, natuur, personen, vakantie, en interieurs.
    Wat ik belangrijk vind is dat de foto's een mooie heldere kleur hebben en een mooie kleur en scherpte behouden bij weinig licht. Ik vind het ook heel mooi als je de voorgrond of een object scherp kan zetten en de achtergrond vaag. Ook scherpte bij beweging is een pluspunt.

    Omdat ik er niet veel van ken had ik graag jullie mening of de CANON 1100D daar goed genoeg voor is. Indien ik het later voor mijn werk ofzo nodig heb kan ik nog steeds een betere lens kopen.
    Ik was ook aan het twijfelen tussen de NIKON D3100 (met AF-S G 18-55 VR).

    Alvast bedankt!
    Grtj, Anouk

  • #2
    Re: Mening gevraagd

    De 1100D is een verouderd toestel. Voor niet veel meer geld heb je een 550D. Of n tweedehands 500D.

    Bovendien zal je de 1100D rap beu zijn als je wat verder bent.

    'Scherpte bij weinig licht' kan je met de 18-55 niet halen, want dat is een niet-lichtsterke lens. Een 50 mm f1.8 kost echter niet veel.

    Voor n hond in beweging (buiten) zal je wel n telezoomlens nodig hebben.
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

    Comment


    • #3
      Re: Mening gevraagd

      Ik zou je aanraden om een 550d te kopen. Deze biedt wat meer opties en een betere beeldkwaliteit (vooral in slecht licht). De 18-55 lens is prima om mee te beginnen. Ik ben hier zelf ook mee begonnen en je komt dan vanzelf wel te weten wat je mist.
      70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

      Comment


      • #4
        Re: Mening gevraagd

        Geen idee wat je budget is, maar de Nikon 3200 is toppertje. Eventueel samen met de 18-105 lens heb je een goeie set.
        Voor je fotograferen met weinig licht kies je best voor een prime. 35 of 50mm zou moeten volstaan

        Bekijk ook eens de high end compacts en zaken zoals De Nikon J1, samen met de 10mm lens voor een zeer mooi prijsje bij art en craft (299€)
        Fuji X-E1 - 18-55mm
        facebook

        Comment


        • #5
          Re: Mening gevraagd

          Ik zou lekker een 18-50 lens nemen ipv een vaste 50mm of 35mm. Je bent hier vrij beperkt mee terwijl een 18-50 een lekkere alrounder is. Zeker als beginner is dit wel fijn. Voor welk merk je gaat laat ik aan jou over.
          Groeten Remco.

          Comment


          • #6
            Re: Mening gevraagd

            Nikon J1 is nu idd zeer scherp geprijsd voor zo'n fantastisch toestel. Ik twijfelde zelf ook even als ik deze zou kopen voor wat telewerk, J1 +70-200= 189-550 .
            Dan maar niet gedaan aangezien ik nog maar net de 70-200 2.8 heb. (zoveel verdient mijn vakantiejob nu ook weer niet )
            Vooral de video uit de J1 onderscheid hem echt tussen de andere compactere toestellen. Beeldkwaliteit vindt ik ook meer dan OK!

            Comment


            • #7
              Re: Mening gevraagd

              Al dat gezever Canon vs Nikon!

              TS,
              Ik zou proberen een camera van iemand te lenen, liefst met wat lenzen erbij. Dan kan jij ervaren bij welke brandpuntsafstand jij graag werkt gegeven de onderwerpen die jij fotografeert. Dan kom je er meteen achter of een nepaald merk wat betreft menu en handligging voor jou handig werkt. Jij bent de enige die dat kan ervaren.

              Wat is je budget?
              Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

              Comment


              • #8
                Re: Mening gevraagd

                Nou Annoh er is hier nergens een strijd bezig hoor.
                En @Anoukje, toen ik voor t eerst ging kijken om een slr aan te schaffen keek ik ook naar de 1100d, ik kwam al snel tot de conclusie dat dat geen al te best model was. Doet wat ie moet doen maar met de d3100 heb je toch wat meer mogelijkheden en het prijsverschil is slechts 50 euro ongeveer. Ik heb hem icm de 18-55 VR gekocht en ga binnenkort de 35mm f/1.8 en de Tamron 70-300 VC f/4.0-5.6 halen. De 35mm kost ongeveer 170 euro en dan heb je een goeie lichtsterke lens waar ook een zonnekap en opbergzak bij zit. Ik ben dolgelukkig met mijn d3100 en hij presteert bijzonder goed. Al merk je wel dat het een instap model is. Maar hé, wat wil je voor 400 euro.
                Nikon D3100 || Nikon 18-55mm f/3.5-5.6G AF-S VR DX NIKKOR || Nikon AF-S DX NIKKOR
                35mm f/1.8G

                Comment


                • #9
                  Re: Mening gevraagd

                  Oorspronkelijk geplaatst door Anoukje Bekijk bericht
                  Ik droom al lang van een spiegelreflexcamera..........
                  Wat ik belangrijk vind is dat de foto's een mooie heldere kleur hebben en een mooie kleur en scherpte behouden bij weinig licht. Ik vind het ook heel mooi als je de voorgrond of een object scherp kan zetten en de achtergrond vaag. Ook scherpte bij beweging is een pluspunt.
                  dat heeft eerder met het kunnen fotograferen te maken en juiste camerainstelling dan met de camera of lens die je gebruikt.
                  lees eens een boek over fotografie en de/je meeste vragen zijn opgelost.
                  wat je nu voorlegt willen we allemaal Anouk.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mening gevraagd

                    Bij de instapmodellen zit Nikon op dit ogenblik beter dan Canon.
                    Daardoor zijn er op dit ogenblik volgens mij meer die de keuze maken om te beginnen met een Nikon.
                    Eens iemand met een bepaald merk begint, dan stapt die niet zo snel meer over naar een ander merk, toch niet als er al geld uitgegeven is voor accessoires (lenzen, flitser...).
                    Er zijn natuurljk altijd wel uitzonderingen die geregeld veranderen van merk, omdat er van de concurrentie weer een nieuw model op de markt gekomen is dat net iets beter is...

                    Mijn eerste DSLR was de Canon 300D, de goedkoopste DSLR van de concurrentie was toen een pak duurder, en die had zeker geen betere beeldkwaliteit.
                    Maar als ik nu moest beginnen, dan zou het toch niet met een 1100D zijn.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mening gevraagd

                      Ik heb tot voor kort een 1100D gehad en was al vrij vlug ontevreden over dit toestel. Als je de iso ook maar iets verhoogde had je vrij snel ruis.
                      Dus als instap camera zou ik toch voor de 550d gaan of voor een vergelijkbare Nikon.
                      In ieder geval ik raad je de 1100D af.
                      Canon 60D / EF 70-200mm f/4.0 L USM/ EF 50mm f/1.8 II / EF-S 18-55mm F3.5-5.6 DC II

                      Comment


                      • #12
                        Re: Mening gevraagd

                        Ik gebruik de 500D nog altijd naast mijn 1DIII en 1DsIII, dus het is zeker geen slecht toestel.

                        Maar Nikon hebben natuurlijk ook vergelijkbare toestellen...

                        Kitlenzen zijn meestal niet zo goed (scherp). En zoomlenzen, zijn meestal minder lichtsterk.
                        Canon-man. Concerten en natuur.
                        Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Mening gevraagd

                          Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                          Ik gebruik de 500D nog altijd naast mijn 1DIII en 1DsIII, dus het is zeker geen slecht toestel.

                          Maar Nikon hebben natuurlijk ook vergelijkbare toestellen...

                          Kitlenzen zijn meestal niet zo goed (scherp). En zoomlenzen, zijn meestal minder lichtsterk.
                          Dat ben ik toch niet helemaal met je eens Johan, als je gaat beginnen met fotografie en je koopt een instaptoestel, dan hoef je daar niet direct een L-lens voor te kopen, (Of je moet geld zat hebben ofzo) mijn ervaring is dat je goed met kitlenzen kunt werken om te leren fotograferen. Persoonlijk heb ik de 55-250 IS nog van Canon en ik heb niet zoveel geld, dus is dat toch mijn beste tele-lens voorlopig nog. En de 18-55 IS is ook wel redelijk om mee te beginnen.

                          Paul

                          Comment


                          • #14
                            Re: Mening gevraagd

                            de TS vraagt duidelijk meer dan een kitlens aankan....
                            redelijk scherpe foto's buiten in zonlicht : ja, koop de kit en gebruik hem op F8 of hoger...

                            maar de TS wou binnen scherpe foto's EN foto's met een beperkte dieptescherpte.... en dat kan NIET met een kitlens...

                            zoek een 35mm F1.8
                            voor je interieurshots... de samyang 8 of 10.5 (beide f2.8 als ik nie mis ben...) manuele lenzen (maar voor ultrawide maakt dat niets uit)

                            deze twee kosten je rond de 100 a 200 euro elk en geven je de mogelijkheden die je zoekt.... of je die er uit haalt zal liggen aan hoeveel je oefent en bijleert....

                            je kitlensje is goed voor buiten en snapshots....
                            als je wil bereiken waar je om vraagt in je originele post..... steek er iets meer geld in en bespaar je je frustratie.....

                            welke body je koopt maakt in spe weinig of niets uit... de nikon D3200 zal alles doen wat je hem vraagt in de eerste maanden of jaren (afhankelijk van hoe snel je evolueert...) en eens je die beu wordt, zal je weten wat je echt wil en die kopen.
                            www.aeri-photography.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Mening gevraagd

                              Oorspronkelijk geplaatst door Aeri Bekijk bericht
                              ....
                              als je wil bereiken waar je om vraagt in je originele post..... steek er iets meer geld in en bespaar je je frustratie.....
                              helpt niet, als je niet weet hoe het werkt.
                              de fout die de meeste maken....
                              ik koop duur spul dus ik krijg goede opnamen............B.SH.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment

                              Working...
                              X