Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Veld vol gerst + update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Veld vol gerst + update

    In welk biertje gaan deze ooit zitten.
    Niet meest originele foto, al 100X gedaan maar ja.
    Stack van 2 opnames om maximale scherpte vooraan te hebben.

    Update:


    Origineel:
    Last edited by jos82; 3 augustus 2012, 00:50.
    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
    MIJN WEBSITE

  • #2
    Re: Veld vol gerst

    Mooi scherp, da's goed gelukt, maar ik heb het gevoel dat je het mooiste licht gemist hebt. Een kwartiertje eerder had je misschien een mooiere lichtinval op de gerst bezorgd ?
    www.damafoto.be
    Facebook Damafoto

    Comment


    • #3
      Re: Veld vol gerst

      Ja, dat heb je inderdaad goed gezien. Was die avond onderweg naar een strandje aan de rivier, daar lag dus een bootje, snel terug gewandeld, waar ik de foto van de balsemienen nog heb genomen. Had al wel op de heenweg dit veld gezien, dacht pakken we die maar, was dus net iets te laat.

      Moet wel zeggen dat het laatste kwartier de zon heel waterig rood was, en er eigenlijk ook geen lichtkracht meer vanaf kwam. Denk dus dat als ik wel op tijd was geweest het weinig effect had gegeven.
      Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
      MIJN WEBSITE

      Comment


      • #4
        Re: Veld vol gerst

        Mij oogt deze wel wat somber en flets ...
        staat wel mooi braaf in beeld
        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

        Comment


        • #5
          Re: Veld vol gerst

          vind de compo met die diagonaal in het graan wel mooi, maar de kleuren idd wat grauw. Maar denk door de kleurbalans en de saturatie wat te veranderen dit toch wel wat te corrigeren moet zijn?
          facebook

          500px

          Comment


          • #6
            Re: Veld vol gerst

            Bedankt voor de reacties al.

            Oorspronkelijk geplaatst door Cytochrome Bekijk bericht
            vind de compo met die diagonaal in het graan wel mooi, maar de kleuren idd wat grauw. Maar denk door de kleurbalans en de saturatie wat te veranderen dit toch wel wat te corrigeren moet zijn?
            Had in de raw converter al aardig wat verzadiging toegepast, recht uit de camera was die helemaal flauw. Heb er nu in PS nog een flinke schep op gedaan nu, op het gerst ook wat meer rood ingebracht.
            Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
            MIJN WEBSITE

            Comment


            • #7
              Re: Veld vol gerst

              Ik verkies je update, veel realistischer.
              Mvg,
              Eddy
              Smaken verschillen

              Comment


              • #8
                Re: Veld vol gerst

                Je update vind ik ook beter: warmer én het gerst is al wat rijper

                Comment


                • #9
                  Re: Veld vol gerst

                  update vind ik ook beter! De warmere kleuren passen beter bij de setting vind ik...
                  facebook

                  500px

                  Comment


                  • #10
                    Re: Veld vol gerst

                    Zeker de up!
                    D750 / D7000 - Nikon 16-35 f4 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Nikon 105 f2.8 Macro
                    500px FaceBook

                    Comment


                    • #11
                      Re: Veld vol gerst

                      ik ga ook voor de update, heel mooi hoor!
                      groeten, Kristof
                      Canon EOS 5D mkII

                      Comment


                      • #12
                        Re: Veld vol gerst

                        Iedereen bedankt voor het kijken en reageren.
                        Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                        MIJN WEBSITE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Veld vol gerst

                          De vraag: waarom een focusstack bij dit type landschapsbeeld? Let op: dit is geen verwijt, dit is een vraag naar jouw denkwijze.
                          Persoonlijk denk ik bij een landschaps focusstack dat een focusstack pas interessant is je onderwerp voorafgegaan is door een relatief lange lead-in, waarbij je voorgrond en onderwerpzone echt scherp wil hebben.
                          Voor mij is het bij een landschapsfoto als deze net mooi dat je een geleidelijk afnemend scherpteverloop hebt.

                          Deze foto mist wel wat mooi licht.
                          www.brunodyserinck.be
                          https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                          Comment


                          • #14
                            Re: Veld vol gerst

                            Bruno,

                            De reden dat ik hier een stack gedaan heb, is dat mijn lens misschien 10-15 cm van de voorste halmen vandaan stond. Mijn mening is dan of een vol open diafragma dat je echt een mooie onscherpte vooraan krijgt, of volledige scherpte. Met geheel dicht diafragma krijg ik dan zo`n beeld van net wel net niet scherp is vooraan of heel scherp in de voorgrond met echt serieus scherpte verlies naar achteren.
                            Ik zie dan een landschapfoto wel graag scherp van voor naar helemaal achter, dat is ook smaak natuurlijk.
                            Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                            MIJN WEBSITE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Veld vol gerst

                              Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk bericht
                              Bruno,

                              De reden dat ik hier een stack gedaan heb, is dat mijn lens misschien 10-15 cm van de voorste halmen vandaan stond. Mijn mening is dan of een vol open diafragma dat je echt een mooie onscherpte vooraan krijgt, of volledige scherpte. Met geheel dicht diafragma krijg ik dan zo`n beeld van net wel net niet scherp is vooraan of heel scherp in de voorgrond met echt serieus scherpte verlies naar achteren.
                              Ik zie dan een landschapfoto wel graag scherp van voor naar helemaal achter, dat is ook smaak natuurlijk.
                              M'n EXIF-viewer (add on) werkt blijkbaar niet goed meer.
                              Ik begrijp je punt! Merci om te laten weten!
                              www.brunodyserinck.be
                              https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                              Comment

                              Working...
                              X