Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

verlaten zwembad.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • verlaten zwembad.

    Zwembadje ergens ten velde dat reeds lang behoort tot de vergane glorie van een natie...

    http://500px.com/RonnyJanss

  • #2
    Re: verlaten zwembad.

    112 keer bekeken/0 reactie... ik ben duideljk niet goed bezig.
    Misschien de vragen van "he, waar is dit, kan je mij dit adres eens sturenl" dan ook ergens anders posten.

    bedankt voor uw aandacht in alle geval.
    http://500px.com/RonnyJanss

    Comment


    • #3
      Re: verlaten zwembad.

      Coole locatie, al eerder gezien maar weet niet meer waar! Ik vind 'm wel goed hoor!
      Webstek in opbouw

      Comment


      • #4
        Re: verlaten zwembad.

        Ik merk bij mezelf dat ik moeite heb met de rode scheidingssnoer die nogal aanwezig is in beeld.

        Comment


        • #5
          Re: verlaten zwembad.

          Oorspronkelijk geplaatst door roja Bekijk bericht
          112 keer bekeken/0 reactie... ik ben duideljk niet goed bezig.
          Misschien de vragen van "he, waar is dit, kan je mij dit adres eens sturenl" dan ook ergens anders posten.

          bedankt voor uw aandacht in alle geval.
          Als het die is waarvan ik denk dat ik hem ken vind ik hem wel heel origineel (betreft Urbex is dat -zeker uit mijn mond- een heel compliment).
          Je houdt dus net als ik van symmetrie zie ik, jammer van die "touw" rechts, ik zou ze wegklonen; aan de rest is er niks te doen, dat hoort er nu gewoon bij.
          Het rode snoer stoort me helemaal niet, dat maakt het gewoon zo origineel.
          En wat ik ook sympathiek vind is dat er hier niet de zoveelste HDR-overdreven foto staat, het goed om te merken dat er nog iemand tevreden is met de kwaliteit van het gewone licht. In het IJslands betekent fotograferen letterlijk "schilderen met licht", maar velen nemen dat hier wel erg letterlijk, dat levert HOF foto's op, dat wel, maar de werkelijkheid is dan dikwijls heel ver zoek.

          Ik heb me een tijd meer met landschappen bezig gehouden en minder met Urbex, vandaar mijn late reactie. Maar besluiten dat je niet goed bezig bent lijkt me er toch ver over....

          Heb je deze al eens in het zwartwit gezet ?

          En nee hoor, ik ga niet vragen naar het adres , mijn eigen to-do lijst is nog goed voor minstens twee jaar.

          Comment


          • #6
            Re: verlaten zwembad.

            @PaulM

            beste,

            kijkt u gerust eens op mijn flickr of 500px pagina... het woord HDR komt zelden in positieve zin over mijn lippen... Ik vind jammer maar helaas dat veel mensen in deze tak van de fotografie vinden dat het standaard samen gaat met HDR, al dan niet met een vrij kleurengamma tot gevolg.. ik zeg niet dat ik nooit gebruik maak van technieken om licht te manipuleren... maar zelfden vind ik het nodig om HDR opnames te maken, misschien uit luiheid :-), het kost me immers meer tijd om verschillende opnames te maken...

            DAnk u voor de feedback!
            het rode snoer stoort... dat kan ik snappen, aan de andere kant, als het weg had geweest had het veel voor de hand liggender geweest...net daarom vind ik zelf dat het daar goed hangt.

            mvg,

            Ronny
            http://500px.com/RonnyJanss

            Comment


            • #7
              Re: verlaten zwembad.

              Mooie urbexplaat met een "eigenzinnige" compo, maar wel mooi en apart in beeld gebracht.

              (wat Paul al schrijft, HDR-toepassingen worden zeker bij urbanfoto's ook in mijn ogen teveel en verkeerd gebruikt helaas.)
              Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
              Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

              Comment


              • #8
                Re: verlaten zwembad.

                Oorspronkelijk geplaatst door roja Bekijk bericht
                het rode snoer stoort... dat kan ik snappen, aan de andere kant, als het weg had geweest had het veel voor de hand liggender geweest...net daarom vind ik zelf dat het daar goed hangt.

                mvg,

                Ronny
                Neenee, het stoort helemaal niet. Het is letterlijk de rode draad in de foto. Zonder dat was het maar doodgewoon.
                En wat je zei over HDR kan ik alleen maar onderschrijven.

                PaulM (die vandaag na een absoluut rotjaar eindelijk terug de Urbexdraad heeft opgenomen, het voelde aan als vanouds )

                Comment


                • #9
                  Re: verlaten zwembad.

                  Ik ben ook niet zot van dat HDR gedoe dus de belichting zit wel goed.
                  Maar de compo spreekt mij niet aan.
                  I put the sexy in dyslexia

                  Comment


                  • #10
                    Re: verlaten zwembad.

                    Voorbij. Dat rode koord herinnert aan betere tijden. De dagen dat er hier lustig
                    gejoeld en geplonsd werd, dat mensen op een elegante manier door het water
                    van de ene naar de andere kant bewogen. Droevig.

                    Comment


                    • #11
                      Re: verlaten zwembad.

                      Oorspronkelijk geplaatst door roja Bekijk bericht
                      112 keer bekeken/0 reactie... ik ben duideljk niet goed bezig.
                      Misschien de vragen van "he, waar is dit, kan je mij dit adres eens sturenl" dan ook ergens anders posten.

                      bedankt voor uw aandacht in alle geval.
                      om een reactie vragen is al even erg als .......

                      Comment


                      • #12
                        Re: verlaten zwembad.

                        Als je om commentaar vraagt... smaken kunnen verschillen is maar goed ook.. Maar als je zo zoals hier één opname maakt, dan loop je het risico dat je foto niet overal correct belicht is. Daarom zijn de ramen (vooral links boven) overbelicht en zijn er partijen die best nog wel wat meer belicht mochten worden(achter het zwembad en de bodem van het bad achteraan). Dus sorry neen ik vind het niet zo'n goede foto wat de technische uitvoering betreft! Over de compo kan je langer bezig blijven, maar ik had hem boven de rode scheidingsnoer genomen.Je had ook mogen opletten dat beie kanten van de foto egaal verdeeld waren, nu heb je aan het raam links een cm en aan de rechter kant een smal streepje.. Idem op de muur langs de rand, links bijna een cm na de boog en rechts een streepje.. In PS makkelijk te regelen hoor! Maar als ik lees dat je zelf beweerd dat je "uit luiheid" geen HDR opnames maakt... Bracketing heet dat, kan je naargelang je toestel automatisch van drie tot zeven of nog meer, opnames maken. Nadien kan je bewerken, zo hard of soft als je wil.. Soms moet je moeite doen voor een goede foto te maken en zeker als je hem in Show Case wil posten.
                        Just my two cents

                        Comment

                        Working...
                        X