Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

avond en nacht foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • avond en nacht foto's

    hallo,

    ik maak graag eens wat foto's bij avond of nacht maar daar heb ik problemen mee. als ik b.v.b een foto wil nemen van een boot die wat verder in het water licht zet ik mijn camera op de stand voor nacht. als ik dan inzoom en ik probeer scherp te zetten lukt dit bijna nooit hij blijft telkens zoemen om scherp te zetten.
    ik heb ook al eens geprobeerd op de stand av en tv maar dan heb ik een ander probleem, dan lukt het wel om een foto te nemen maar dan duurt het toch ongeveer 10 sec eer de foto is genomen, dus moet ik zolang de camera stil proberen houden zonder statief heeft dit te maken met de sluitertijd of iso?

    kan iemand mij wat tips geven? alvast bedankt

    grtz
    Canon eos 550d + kitlens EF-S 18-55mm IS II + EF 50mm f 1.8 II + EF 85mm f 1.8 USM. 2x 430EX II

  • #2
    Re: avond en nacht foto's

    Voor vragen, opmerkingen, commentaar, suggesties... in kader van het tijdschrift Shoot

    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: avond en nacht foto's

      sorry dat het hier verkeerd staat maar ik vindt nergens een algemeen help gedeelte dat zou wel handig zijn
      een moderator zal het wel verplaatsen denk ik
      Canon eos 550d + kitlens EF-S 18-55mm IS II + EF 50mm f 1.8 II + EF 85mm f 1.8 USM. 2x 430EX II

      Comment


      • #4
        Re: avond en nacht foto's

        Bij tips en trics
        Rechtsboven even nachtfotografie intypen of even googlen.



        Mijn toestel staat niet op AF want heeft geen enkele zin.
        Statief is nodig en sluitertijd soms op een halve minuut iso 200
        Canon EOS 90D EFS 18-135

        Comment


        • #5
          Re: avond en nacht foto's

          alvast bedankt voor de tip, ik wacht wel tot een mod deze topic verplaatst, anders maak ik deze topic 2x aan en dit is denk ik ook niet de bedoeling.
          als ik b.v.b een foto wil nemen van de sterrenhemel is dit ook niet mogelijk mits mijn toestel niet scherp stelt hoe los ik dit op?
          Canon eos 550d + kitlens EF-S 18-55mm IS II + EF 50mm f 1.8 II + EF 85mm f 1.8 USM. 2x 430EX II

          Comment


          • #6
            Re: avond en nacht foto's

            Moderator Note: Verplaatst van " Discussie" naar "Tips en truc's", een geschikter forum voor zulke vragen.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: avond en nacht foto's

              Canon EOS 90D EFS 18-135

              Comment


              • #8
                Re: avond en nacht foto's

                Dan is er nog het probleem van de golfjes, je hebt scherpgesteld en goed(lang) belicht en dan is de boot nog niet scherp omdat die bewoog op de golfjes.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment

                Working...
                X