Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opvolging S5000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Opvolging S5000

    Heeft iemand enig idee wanneer de S5000 van Fujifilm aan vervanging toe is? Ik hoor dat het toestel bijna een jaar oud is, en de prijzen blijven gewoon dalen.
    Daarom twijfel ik nog om er een te kopen, misschien komt er binnenkort een opvolger van op de markt.
    Nikon D80
    18-200 VR
    www.circuitfotografie.be

  • #2
    Originally posted by Skitch

    Nog een goede raad : in de digitale fotocamera's kijk je best over de grenzen van de merken heen. Andere constructeurs kunnen je misschien meer voldoening geven....
    En welke merken bedoel je dan? Voor deze prijs en met deze mogelijkheden vind je bijna niets. Iets wat misschien nog in de buurt komt is de Canon S1 IS of de Kodak 6490 of de Z2 van Minolta. Maar deze zijn ook een stuk duurder.

    De S2 pro en S20 pro zijn ongeveer dubbel zo duur als de S5000 (dus das niet echt een optie voor mij )
    Nikon D80
    18-200 VR
    www.circuitfotografie.be

    Comment


    • #3
      Skitch,

      Tis niets hoor, ik ken de beperkingen van het budget als geen ander! De fujifilm is de enige digi die kan wat ik ervan verwacht (als ik de kritieken mag geloven toch) en die tevens een beetje betaalbaar is voor mij.

      Ik kan mijn verwachtingen ook een stuk lager leggen, en goedkoper gaan, maar ik vrees dat ik er dan spijt van zal krijgen. Langs de andere kant ben ik nu nog maar een n00b op gebied van fotografie en ik wil ik me een miskoop besparen. Vandaar dat ik vroeg achter de opvolger (die misschien voor dezelfde prijs meer mogelijkheden in huis heeft).

      Het gaat er dus eigenlijk om of ik deze camera zou kopen, kleiner gaan, of helemaal niets aanschaffen. Ik ben tevens maar student en ga binnen dit en een jaar afstuderen. Maar een jaar is nog lang, en ik ben heel gedreven om ermee te beginnen!

      grtz
      Nikon D80
      18-200 VR
      www.circuitfotografie.be

      Comment


      • #4
        Nog een extra vraagje:

        Hoe zit het met de reactietijd van deze camera? Wordt op het ogenblik dat je op de knop drukt de foto dadelijk genomen? Een vriendin van me heeft een Nikon 775, en daar duurt het een dikke seconde voor de foto effectief genomen wordt. Daaraan erger ik me aan dat toestel

        Er staat op de website van fuji dat hij beschikt over een manual focus, maar tegelijk kan je niet aan de lens draaien om scherp te stellen. Hoe gaat dat dan in zijn werk?

        Sorry voor de vele vragen, maar beter voorkomen dan genezen he
        Nikon D80
        18-200 VR
        www.circuitfotografie.be

        Comment


        • #5
          heb zelf de s602, maar ik neem aan dat er niet zo heel veel verschil zit qua reactietijd.

          Om snel te kunnen schieten gebruik ik de MF stand. Scherpstellen doe je idd door aan de lensring te draaien. Als er voldoende licht is gaat in er in je evf zelfs een aanduiding verschijnen die aangeeft in welke richting je moet draaien om je onderwerp scherp te krijgen. Eens je focus hebt, is er bijna geen wachttijd ('lag') meer tussen afdrukken en opname (uiteraard de obligate tijd om het beeld dan ook effectief te registreren, altijd een paar ms, maar je verliest geen tijd meer met scherpstellen)

          In jouw geval vraag ik me zelfs af of je niet beter voor een s602 of s7000 in occasie gaat. Met de 300d en D70 zakken de prijzen zienderogen, zeker op de zgn. prosumer markt. Voor 400-500 EUR moet je toch zo'n toestel in goede staat te pakken mkunnen krijgen...

          Comment


          • #6
            Dat is inderdaad een afweging die ik al gemaakt heb. Die S7000 kan weer een hoop meer als de S5000. Heeft toevallig iemand goede url's waar veel aangeboden wordt? (buiten Ebay, want daar heb ik een hekel aan).
            Dan kan ik misschien ook een pakket vinden waar reeds Xd kaarten en batterijen bij zijn
            Nikon D80
            18-200 VR
            www.circuitfotografie.be

            Comment


            • #7
              http://www.top-foto.de/

              http://www.d95.nl/

              Heb je er nog meer nodig?
              Canon 10D, glass, flashes & extra's
              Fuji S602Z & extra's
              www.CooMa.be BD0176BE

              Comment


              • #8
                Als dat zou kunnen, en als je er Belgische hebt tussenzitten ...

                Ik kijk dagelijks op foto.2dehands.be maar daar verandert eigenlijk nooit veel. Ook Kapaza is niet wat het zijn moet...
                Nikon D80
                18-200 VR
                www.circuitfotografie.be

                Comment


                • #9
                  http://www.sdcard.be/Nederlands/Begin.htm

                  Is op dit moment blijkbaar wat moeilijker, maar je kunt eens proberen . Mijn cam heb ik ook daar gehaald...
                  Canon 10D, glass, flashes & extra's
                  Fuji S602Z & extra's
                  www.CooMa.be BD0176BE

                  Comment

                  Working...
                  X