Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

iemand al ervaring met de D3200 ? En welke lens...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • iemand al ervaring met de D3200 ? En welke lens...

    Ik ben van plan om een reflex camera van nikon te kopen, namelijk de D3200.
    Heeft daar al iemand ervaring mee ? graag uw mening dan
    Ik zou deze kopen in set, Nikon D3200 + AF-S DX 18-55 VR (normaal body 599€ - lens 99€)
    En dan zou ik er optioneel een lens willen bij nemen met bereik tot 300MM
    ik twijfel tussen deze
    -Nikon AF-S 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR DX 299€
    DX-formaat objectief
    VR II-technologie
    ED-elementen
    HRI-elementen
    Silent Wave Motor

    -Nikon AF-S 70-300mm f/4.5-5.6G ED IF VR 509€
    VR Vibratie Reductie techniek
    ED (Extra Low Dispersion) glas
    Afkomstig van Nikon Nederland

    Heb al het een en ander gelezen over dat de 70-300 beter zou zijn...
    Ook dat deze normaal maar 70€ duurder zou zijn maar vind ze altijd met een 200€ verschil in prijs ( mss prijsverhoging of verlaging )

    alvast bedankt
    Tom

  • #2
    Re: iemand al ervaring met de D3200 ? En welke lens...

    ik heb hem net een weekje in huis,heb hem gekocht met de 18-105 lens,zal je er wel niet veel over kunnen vertellen,want ben nog een in fotografie,volop aan het leren,heb net een paar fotootjes geplaatst.

    Comment


    • #3
      Re: iemand al ervaring met de D3200 ? En welke lens...

      http://forum.belgiumdigital.com/f9/z...00-417760.html

      Comment


      • #4
        Re: iemand al ervaring met de D3200 ? En welke lens...

        Ze hebben die D3200 al helemaal getest, het verslag kan je hier lezen http://www.dpreview.com/reviews/nikon-d3200

        Het ziet er allemaal heel netjes uit, alleen vind ik dat de jpeg bestanden er erg soft uitzien (daardoor word je eigenlijk verplicht om in RAW te werken, ik ben gewoon dat er goede jpeg's uit mijn camera's komen).
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: iemand al ervaring met de D3200 ? En welke lens...

          Hi,

          met de D3200 heb ik geen ervaring, maar wel met de Nikon AF-S 70-300mm.
          Was in mijn geval verkeerd geprijsd, en kon die meenemen voor €399,-.
          Daar hoefde ik dus niet zo heel lang over na te denken .
          Ik vind het een prima aanvulling op m'n 16-85.

          Greetz, Peter
          Nikon D7000+MB-D11|Nikon SB900|Nikkor 16-85 f/3.5-5.6|Nikkor 24-70 f/2.8|Nikkor 35 f/1.8|Nikkor 70-300 f/4.5-5.6|Nikkor 105 f/2.8

          Comment


          • #6
            Re: iemand al ervaring met de D3200 ? En welke lens...

            Kijk eens naar de Tamron 70-300 USD VC volgens de testen beter als de Nikkor. Ik ben zeer tevreden over de lens, maar ik heb nog nooit een Nikkor 70-300 gehad.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: iemand al ervaring met de D3200 ? En welke lens...

              Kwestie objectief, ik heb hem gekocht met de 18-105VR en ik ben er zeer tevreden over. De 18-55 vind ik te kort.
              Voor zoom, volgens ik gelezen heb, is de 55-300VR zeker niet slecht. Of als je zo weinig mogelijk overlap wil, dan moet je voor een Sigma 100-300 kijken, of een Nikon 80-400. Maar dan zit je wel in een totaal andere prijsklasse.

              Het enige negatieve dat ik tot nu tegen kom met de D3200 is dat hij snel overbelicht met m'n 2 Voigtlander objectieven (MF, 40mm f/2 & 58mm f/1.4).

              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              alleen vind ik dat de jpeg bestanden er erg soft uitzien (daardoor word je eigenlijk verplicht om in RAW te werken, ik ben gewoon dat er goede jpeg's uit mijn camera's komen).
              Ja, ze zijn een beetje soft, maar om nu te zeggen dat je verplicht bent om in RAW te trekken.... ben ik maar half mee akkoord.
              Ik heb de D3200 nu zo'n goeie maand en heb bemerkt dat je de profielen (zoals 'standaard' en 'vivid') kunt aanpassen naar je eigen smaak, inclusief de verscherping.
              Zelfs op m'n vorig toestel, de D200, vond ik de jpgs er soft uit zien, maar daarin kon je (dacht ik?) de verscherping niet aanpassen. (andere params wel denk ik)

              Comment

              Working...
              X