Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Springbalsemienen + update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Springbalsemienen + update

    Eentje van deze avond gewoon in Nederland aan het Hollandsch Diep.
    Wilde eigenlijk de zonsondergang aan de rivier pakken bij een strandje, daar lag echter een vissersbootje.
    Dan maar een stukje terug gelopen, waar ik de zon zo op de balsemienen zag schijnen.

    Update:


    Origineel:


    Origineel met vignet
    Last edited by jos82; 3 augustus 2012, 10:18.
    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
    MIJN WEBSITE

  • #2
    Re: Springbalsemienen

    Bedankt iedereen voor het kijken.
    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
    MIJN WEBSITE

    Comment


    • #3
      Re: Springbalsemienen

      had 'em al gezien hoor maar wist niet goed er op te zeggen. Vind 'em zeker niet slecht, maar nu ook niet echt spannend qua compo bv...je hebt hier wel mooi licht op die bloemen en technisch is de foto zeker OK, maar 'k mis iets...kan het niet goed onder woorden brengen...denk vooral een echt eyecatcher...
      facebook

      500px

      Comment


      • #4
        Idem hier, ik kom dan een paar keer terug kijken, en geef dan na die paar keren wel een commentaar.

        Ik zal die nu al proberen formuleren...

        Compo zit wel goed, maar het is vooral het evenwicht in de belichting dat wat zoek is.

        Voorzijde toont te veel detail van opgehelderde schaduwen, die de sfeer teniet doet. Ook vind ik de kleurtemperatuur tussen het warme licht en de koude voorgrond te veel verschillen.
        Last edited by Dama; 24 juli 2012, 07:03.
        www.damafoto.be
        Facebook Damafoto

        Comment


        • #5
          Re: Springbalsemienen

          Bedankt voor de reacties , liever kritiek waar ik wat mee kan, als helemaal geen reacties.

          Zal de blend nog eens helemaal opnieuw gaan doen, en zal de schaduwdelen donkerder en warmer maken. Moet erbij zeggen dat ik hier de schaduw delen achteraf helemaal niks heb opgehelderd. Vind het zelf wel redelijk goed zitten de balans tussen de donkere en lichtere delen, de echt donkere delen zitten zelfs tegen dichtlopen aan.
          Last edited by jos82; 24 juli 2012, 10:58.
          Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
          MIJN WEBSITE

          Comment


          • #6
            Re: Springbalsemienen

            Mooi licht gevangen
            Mijn YouTube kanaal || Fotografische uitstapjes in België? Een overzicht per provincie vind je hier.

            Comment


            • #7
              Re: Springbalsemienen

              Ik begrijp niet dat de zon vanachter staat, terwijl de roze bloempjes toch van voor belicht zijn. Flash gebruikt ?
              Canon-man. Concerten en natuur.
              Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

              Comment


              • #8
                Re: Springbalsemienen

                Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                Ik begrijp niet dat de zon vanachter staat, terwijl de roze bloempjes toch van voor belicht zijn. Flash gebruikt ?
                Geen flash gebruikt hoor, denk doorschijnen van het licht door de blaadjes.

                Update geplaatst, nu beide versies er staan, zie ik pas dat de schaduwdelen te koel waren, vind hem wel gelijk een stuk meer sfeer hebben nu.
                Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                MIJN WEBSITE

                Comment


                • #9
                  Re: Springbalsemienen

                  Knappe foto met mooi licht
                  Jammer dat de gehele lucht bedekt is met kruin.
                  Groeten!

                  500px / Facebook

                  Comment


                  • #10
                    Re: Springbalsemienen

                    Mooi met goede (betere) sfeer in de update. De kracht van de foto zit hem in het links beneden kwadrant (van de zon naar de transparant belichte bloemen). Dat deel mocht voor mij wat meer van het geheel ingepalmd hebben.
                    D750 / D7000 - Nikon 16-35 f4 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Nikon 105 f2.8 Macro
                    500px FaceBook

                    Comment


                    • #11
                      Re: Springbalsemienen

                      Ik vind het origineel mooier.
                      vriendelijke groeten, Helen
                      Updated WWW.HELENICA.NL
                      ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

                      Comment


                      • #12
                        Re: Springbalsemienen

                        Bedankt iedereen voor het reageren en de goede tips.
                        Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                        MIJN WEBSITE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Springbalsemienen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Helen Bekijk bericht
                          Ik vind het origineel mooier.
                          Ik persoonlijk ook. De orginele komt nog relatief naturel over. Bij de update krijg ik het gevoel dat eraan gesleuteld is. (allez ja, misschien beetje gek om zo te stellen, maar ik denk wel dat je het begrijpt)
                          In deze zou ik er niet vies van zien om een licht vignet toe te passen, zou hier heel goed staan
                          www.brunodyserinck.be
                          https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                          Comment


                          • #14
                            Re: Springbalsemienen

                            mooi gedaan
                            maar vind de bovenkant 't minst mooie in de foto
                            Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                            Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                            Comment


                            • #15
                              Re: Springbalsemienen + update

                              Bedankt nog voor de reacties.

                              Gebruik eigenlijk nooit een vignet simpelweg omdat ik er niet zo`n fan van ben, nu heb ik het toch geprobeerd en ik moet zeggen dat het bij deze inderdaad wel past. De focus komt wat meer op de mooie gedeeltes van de foto te liggen.
                              Goede tip Bruno.

                              Heb als link in de openingspost gezet.
                              Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                              MIJN WEBSITE

                              Comment

                              Working...
                              X