Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

toegewezen handelingen photoshop for mac

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • toegewezen handelingen photoshop for mac

    HELP! heb een set van handelingen gemaakt in photoshop cs6 voor de mac.
    bijvoorbeeld: handeling opgenomen voor zwak verscherpen en daar een functie toets aan toegewezen, zijnde shift F7.
    Als ik die functie toets wil gebruiken, gebeurt er niks
    als ik hem laat afspelen in mijn handelingen menu, lukt het wel.

    wie heeft dit ook voor gehad en weet de oplossing!

  • #2
    Re: toegewezen handelingen photoshop for mac

    en als ik in mijn toetsenbord instellingen kijk; krijg ik volgende boodschap
    U kunt geen toestcombinaties toevoegen voor Photoshop CS5

    dit moet toch op te lossen zijn?

    Comment


    • #3
      Re: toegewezen handelingen photoshop for mac

      niemand?

      Comment


      • #4
        Re: toegewezen handelingen photoshop for mac

        Rustig aan, Eddie, op een zondag zijn we niet allemaal zo fazt als jij, hoor.
        CS6 engelstalig voor Macintosh (10.6.8)
        Heb eventje een simpele actie aangemaakt. Bij het kiezen van New Action, krijg ik al een dialoogvenster dat me vraagt welk functietoets ik wil toekennen. Ik kies gewoon F1, geen shift of cmd erbij. Ik weet wel dat ik straks ook de fn-toets moet indrukken. Ik neem m'n actie op (verklein mijn beeld tot 900x600px) en stop recording. Ik sluit m'n afbeelding zonder te bewaren, open die opnieuw en kies fn+F1 en mijn beeld wordt verkleind naar 900x600px.
        Ik moet zeggen dat ik niet vaak gebruik maak van (zelfgemaakte) acties, al hebben we in de cursus wel geleerd hoe je dat moet doen.
        Maar het gaat zonder problemen.

        Oh ja, ik heb een wired extended keyboard. De F1-toets (normaal bestemd voor het minder helder maken van het scherm) bevindt zich op de bovenste rij, onmiddellijk rechts van de Esc-key; de fn-toets bevindt zich in het middenste blokje (tussen de alfabetische toetsen en het numeriek blokje) op de tweede rij, onmiddellijk onder de F13-toets en boven de "Delete forward"-toets.

        Ik vraag me af of jij ook de fn-toets niet bij moet indrukken bij je zelfgekozen F7+Shift?
        Last edited by LesC; 22 juli 2012, 14:15.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: toegewezen handelingen photoshop for mac

          Rustig aan, Eddie, op een zondag zijn we niet allemaal zo fazt als jij, hoor
          :-)

          inderdaad, moet de Fn knop indrukken.
          ben nog aan't afkicken van PC naar Mac
          daar was PC toch makkelijker in
          Last edited by LesC; 22 juli 2012, 15:25. Reden: Quote verbeterd

          Comment

          Working...
          X