Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D800 vraagje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D800 vraagje

    Na het lezen van heel wat reviews en forums heb ik beslist om binnenkort een Nikon D800 te kopen.
    Ik zit wel nog met het probleem dat ik niet weet als ik de beelden vlot zal kunnen bewerken op mijn PC.
    Daarom ben ik op zoek naar 20 RAW beelden van de D800 die rechtstreeks uit de camera komen.
    Weet iemand waar ik zo'n files kan downloaden?
    Of beter nog. Bij wie mag ik eens langs gaan om 20 foto's met zijn/haar D800 te nemen?
    Ik ben zelf van Roeselare.

  • #2
    Re: Nikon D800 vraagje

    Hier mag je shots komen maken, ik woon wel in Scherpenheuvel...

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D800 vraagje

      De raw bestanden zijn zwaar. Ik denk dat je computer niet veel ouder als 2 jaar moet zijn om ze een beetje normaal te kunnen bewerken.
      Groeten Remco.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D800 vraagje

        Oorspronkelijk geplaatst door Danny R. Bekijk bericht
        Weet iemand waar ik zo'n files kan downloaden?
        Bijvoorbeeld hier: http://www.imaging-resource.com/PROD...800GALLERY.HTM
        http://lerrante.be/etoile/

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D800 vraagje

          Dank je wel voor het aanbod Roland, maar Scherpenheuvel is wat veraf.

          Remco, mijn PC is nog maar 1 jaar oud. Maar dat wil niet zeggen dat hij krachtig genoeg is. Alles hangt af van wat er in die PC steekt. Om echt zeker te zijn, moet ik zelf enkele RAW beelden met Lightroom op mijn PC kunnen verwerken.

          Shurik, bedankt voor de link. Ik zal zeker al beginnen met die 7 NEFs eens te downloaden.

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D800 vraagje

            Hier geen probleem op mijn 2 jaar oude Imac. Capture opent hem in een blink of an eye en bij inzoomen heel even verscherpen maar.
            PS 5 kan deze raw niet openen, wordt niet ondersteund.
            Maar ja, ik heb ook geen D800 hé en ook geen toepassing voor de D800.
            Maar wat een grote foto's zijn dat, hoe groot kan je dat afdrukken zeg. Imposant.

            Ruud
            Met de vriendelijke groeten, Ruud.

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D800 vraagje

              Ik heb mijn test nog niet kunnen doen.
              Blijkbaar kan Lightroom 3.6 de RAW afbeeldiongen van de Nikon D800 niet importeren.
              Ik zal eerst de upgrade naar Lightroom 4 moeten kopen.

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D800 vraagje

                Mijn Imac is toch al 2,5 jaar oud, maar bij het bewerken geen problemen. Wel heb ik het ram geheugen verhoogd naar 12gb (kostte ruim 30 euro bij amazon). Verder duurt het inladen van de hele sd kaart met vakantiefoto's best een tijdje en het saven na het bewerken ook. Maar daar hoef je niet bij te blijven zitten
                Sony en Olympus
                Fotoseries

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D800 vraagje

                  Hey Danny, ik woon in Ingelmunster en fotografeer nu al een paar maand met een D800.
                  Kom gerust eens langs om even te testen & wat ervaringen uit te wisselen!
                  Contacteer mij via mail of PM

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D800 vraagje

                    Even rondvragen over prijzen loont. Ook ik zat op apagapen om een D800. Konijn of studio73 blijven echter hangen rond de 2899€. Gisteren onverwacht een Brusselse fotozaak binnengestapt en hem daar voor 2559€ gevonden.(Europese waarborg en alles erop en eraan) Vandaag even uit nieuwsgierigheid bij een ander zaak om de prijs gevraagd en daar : 2699€ Dus Danny, prijsvergelijken loont.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D800 vraagje

                      Mijn indrukken van de D800 staan hier: http://johanronsse.be/2012/07/26/nik...0-impressions/

                      Samenvatting: 3 jaar oude iMac met 3Ghz Intel Core 2 Duo en 8 Gb RAM = te traag om vlot te kunnen bewerken. Het gaat... maar traag.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D800 vraagje

                        Ik heb een aantal foto's op bovenstaande link gedownload. Prachtige beelden , haarscherp.
                        Geen enkel probleem om de RAW foto's op mijn pc te bekijken (2.3GHz, 2Gb ram, Win XP- ViewNX2 )
                        Ook openen in CameraRAW PSH - CS5 geen enkel probleem.
                        Is er een verschil in bestandsgrootte tussen D800 en D800E ? , verwacht ik wel door de hogere definitie.
                        Valt mij op dat de bestanden maar +/-40-50Mb zijn terwijl +/-100 Mb was voorspeld, hangt natuur lijk af van de foto.
                        Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D800 vraagje

                          Oorspronkelijk geplaatst door Danny R. Bekijk bericht
                          Na het lezen van heel wat reviews en forums heb ik beslist om binnenkort een Nikon D800 te kopen.
                          Ik zit wel nog met het probleem dat ik niet weet als ik de beelden vlot zal kunnen bewerken op mijn PC.
                          Daarom ben ik op zoek naar 20 RAW beelden van de D800 die rechtstreeks uit de camera komen.
                          Weet iemand waar ik zo'n files kan downloaden?
                          Of beter nog. Bij wie mag ik eens langs gaan om 20 foto's met zijn/haar D800 te nemen?
                          Ik ben zelf van Roeselare.
                          Vragen aan Peter berghman hé Danny, ik heb zijn tel. nummer.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon D800 vraagje

                            Dat ligt aan de kwaliteit van de raws. Op 14 bit zijn ze rond de 72mb bij mij. Ik heb zelf een pentium dualcore van 2,66 GHz met 6 GB en draai op windows 7 64 bit en moet zeggen dat de bestanden eigenlijk wel iets te zwaar zijn. Het gaat wel maar het duurt allemaal net iets te lang met laden. Onderschat de bestanden niet. Zeker als je er al verschillende foto's mee gedaan hebt krijg je computer het heel zwaar!
                            Groeten Remco.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon D800 vraagje

                              Mijn comp kan de beelden makkelijk aan en is toch al zo'n 2 jaar oud (xps i9). Had wel problemen met de raw plug-in in cs 5, dus heb ik naar cs6 geupgrade. Belangrijker dan je computer zijn de lenzen die je hebt. Heb je niet de pro zooms 14-24 / 24-70 / 70-200 of de pro primes 14 /20 / 24 / 35 /50 /85 enz....koop dan geen d800 want je gaat geen enkele scherpe foto hebben op een 100% crop
                              My Website : http://www.ineedair.org
                              Music / Painting / Motion Graphics / Image
                              Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

                              Comment

                              Working...
                              X