Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[Probleem Opgelost :) ] Zoeker G5

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Probleem Opgelost :) ] Zoeker G5

    Hallo,

    Ik zit met een heel irritant probleem, zeker zo vlak voor de vakantie stuur iik de camera liever niet op naar canon, dus ik hoop dat jullie kunnen helpen.

    Als ik door de zoeker kijk dan zie ik heel onscherp, het lcd scherm is daarentegen wel weer heel scherp en de gemaakte foto's ook! Maar door de zoeker zie ik alles heel wazig, bijna alsof er allemaal vet zit op de zoeker.

    Het enigste wat ik heb geprobeerd (en ook het enigste waar ik opkwam) is de zoeker schoonmaken met brillendoekjes. Kunnen er nog andere oorzaken zijn voor dit probleem?

    Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp,

    Patrick (Myth)
    "Canon Powershot G5 + 1Gig Microdrive"

  • #2
    normaal moet er een regelaartje zijn voor je zoeker...zoals bijvoorbeeld bij een verrekijker....kijk eens goed op je body....

    Stef

    Comment


    • #3
      Links van het zoekervenster zit er een heel klein zwart tandwieltje. Draai daar eens aan ....
      http://www.vannecke.be
      Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
      Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

      Comment


      • #4
        Naast de zoeker zit een schuifje of wieltje die je veranderen kan
        Deze is voor de oogcorrectie. neem een ver afgelegen object in de zoeker en draai of schuif net zolang tot de zoeker scherp is.
        Heeft je oog een grotere afwijking dan de instelling van het oculair
        Dan zit er niks anders op dan een bril erbij te gebruiken.
        Is het vet dan reinigen met een brillendoekje.
        Kan ook nog zijn dat het condens aanslag aan de binnenzijde van de zoeker is, dan zal de camera naar de hersteller moeten.

        mvg, drh
        Mvg, drh

        "Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

        Comment


        • #5
          Bedankt voor jullie tips, ik heb even in de handleiding gekeken en kwam idd tot de conclusie dat het draaiwieltje links van de zoeker niet goed stond!

          Bedankt!
          "Canon Powershot G5 + 1Gig Microdrive"

          Comment

          Working...
          X