Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe eos M

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nieuwe eos M

    Nieuwe canon eos M
    Op een Japanse webwinkel is een foto van dan Canon EOS M opgedoken. Deze systeemcamera heeft een lensvatting (lens mount) die als EF-M door het leven ga...

  • #2
    Re: nieuwe eos M

    Het was waarschijnlijk van moeten.

    Comment


    • #3
      Re: nieuwe eos M

      Heb ook wat zitten te meten op de (echte) foto van het toestel zonder lens:
      -1.6 crop sensor
      -full-size EF bajonet ... dus alleen een tussenring met contacten nodig voor EF en EF-S lenzen

      Comment


      • #4
        Re: nieuwe eos M

        als deze gegevens kloppen en hij is betaalbaar en ze leveren een degelijk betaalbaar onderwaterhuis zou mijn olympus voor onderwater wel eens vervangen kunnen worden.
        Albums
        Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

        Comment


        • #5
          Re: nieuwe eos M

          benieuwd maar idd, zou praktisch kunnen worden met een tussenring indien dan ook alles ondersteund blijft

          wel mis ik een ding, en dat is een viewfinder om door te kijken
          Website: http://www.svisimaging.be

          Comment


          • #6
            Re: nieuwe eos M

            Oorspronkelijk geplaatst door SVIS Bekijk bericht
            benieuwd maar idd, zou praktisch kunnen worden met een tussenring indien dan ook alles ondersteund blijft

            wel mis ik een ding, en dat is een viewfinder om door te kijken
            een viewfinder is toch altijd om door te kijken?

            Comment


            • #7
              Re: nieuwe eos M

              Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
              een viewfinder is toch altijd om door te kijken?
              Je zou dit ook kadreren kunnen noemen in plaats van kijken want kijken doe je
              al de hele dag.

              Comment


              • #8
                Re: nieuwe eos M

                Comment


                • #9
                  Re: nieuwe eos M

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
                  een viewfinder is toch altijd om door te kijken?
                  tuurlijk is een viewfinder om door te kijken, maar zie jij dit op het toestel?
                  ik niet hoor, en een scherm kan ik moeilijk doorkijken zenne, mss da gij natuurlijk meer kunt als ik
                  Website: http://www.svisimaging.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: nieuwe eos M

                    Oorspronkelijk geplaatst door SVIS Bekijk bericht
                    benieuwd maar idd, zou praktisch kunnen worden met een tussenring indien dan ook alles ondersteund blijft

                    wel mis ik een ding, en dat is een viewfinder om door te kijken
                    Precies mijn idee... In dat opzicht lijkt de Fujifilm xpro-1 mij toch echt een mooier apparaat. Alleen de kostprijs van dat ding is mij helaas wat al te gek voor erbij. Als ik op deze Canon M al dan niet met een adapterring mijn Canon primes kan gebruiken zou dit al een groot voordeel zijn. Hoewel ik mijn huidige primes eigenlijk nog wel erg groot vind voor zo'n kleine camera.

                    Mijns inziens een beetje hetzelfde idee als met de Nex, een camera kleiner dan een pak sigaretten maar wel met veel te grote toeters er aan vast. 't Blijft toch een trade-off, compactheid vs grotere sensor en daarmee ook grotere lenzen....
                    www.indetailfotografie.nl

                    Comment


                    • #11
                      Re: nieuwe eos M

                      adapter

                      Comment


                      • #12
                        Re: nieuwe eos M

                        Officiele aankondiging

                        Canon has, as expected, announced the EOS M - its first mirrorless interchangeable lens camera. Based around the same 18MP APS-C sensor as the recent EOS 650D/T4i, the EOS M is the first model to use a new, smaller 'EF-M' lens mount. It is launched alongside two EF-M lenses that use STM stepper motors optimized for use with the camera's hybrid AF system. As we've seen before in the mirrorless sector, the EOS M is predominantly aimed at the point-and-shoot upgrader market looking for DSLR quality and makes greater use of a 650D-style touch-screen interface. We've been using the EOS M for a little while and have prepared a preview, looking in more detail at Canon's first mirrorless EOS camera and how it handles.


                        Samen met 2 lenzen :

                        Canon has announced two lenses for the EF-M mount used for the first time by its EOS M mirrorless camera. The first lenses will be a EF-M 22mm F2.0 STM 'pancake' prime and an EF-M 18-55mm F3.5-5.6 IS STM standard zoom lens. Both are built around a STM linear stepping motors to drive focus. The EF-M 22mm F2.0 offers a field-of-view equivalent to a 35mm lens on a 135 film camera, while the 18-55mm offers around 29-88mm equivalent coverage. Both feature metal lens barrels and focus-by-wire manual focus.

                        Comment


                        • #13
                          Re: nieuwe eos M

                          Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                          Precies mijn idee... In dat opzicht lijkt de Fujifilm xpro-1 mij toch echt een mooier apparaat. Alleen de kostprijs van dat ding is mij helaas wat al te gek voor erbij. Als ik op deze Canon M al dan niet met een adapterring mijn Canon primes kan gebruiken zou dit al een groot voordeel zijn. Hoewel ik mijn huidige primes eigenlijk nog wel erg groot vind voor zo'n kleine camera.

                          Mijns inziens een beetje hetzelfde idee als met de Nex, een camera kleiner dan een pak sigaretten maar wel met veel te grote toeters er aan vast. 't Blijft toch een trade-off, compactheid vs grotere sensor en daarmee ook grotere lenzen....
                          Als Canon fan heb ik gemengde gevoelens bij deze EOS M.
                          Geen flitser... geen EVF... Grip 0,0....geen draaiwieltjes.
                          Misschien wel een antwoord op de GF reeks van Pana, maar niet tegenover een Nex 7... die laatste is voor mij nog altijd de meest complete veelzijdige Mirrorless op de markt.
                          Toch eigenlijk teleurgesteld.
                          Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                          Comment


                          • #14
                            Re: nieuwe eos M

                            Ik denk niet dat ik hem ga kopen. Vraag is of alle lenzen (EF en EF-s) wel bruikbaar zijn, zelfs met tussenstuk.

                            En n 70-200 op zo'n toestel is geen zicht.

                            De dslr heeft nog niet afgedaan voor mij. En zoveel groter is n 500D nu ook weer niet.
                            Canon-man. Concerten en natuur.
                            Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                            Comment


                            • #15
                              Re: nieuwe eos M

                              Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                              Ik denk niet dat ik hem ga kopen....
                              Ik denk ook niet dat Canon met dit toestel direct mikt op de doorgedreven
                              DSLR gebruiker, maar meer op de compact en point and shoot fotografen.
                              Dat die de overstap maakt, vanwege de betere kwaliteit, het verwisselbare
                              lensje, de grootte en prijs ten opzichte van een DSLR, enzovoort.

                              Comment

                              Working...
                              X