Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat nemen we mee op reis?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat nemen we mee op reis?

    Nikon D7000
    Nikkor af-s 24-70 2.8
    Sigma 70-200 hsm II 2.8
    Klein reis statiefje.
    Pola filter
    Gopro slingbag 300AW
    Gopro toploader zoom 55AW
    Dat wordt weer een persoonlijke rugzak waar niks meer in kan van de madam

    En jullie?

  • #2
    Re: Wat nemen we mee op reis?

    Canon 50D + 35 1.8 + extra batterij en teensletsen

    Comment


    • #3
      Re: Wat nemen we mee op reis?

      nikon D90
      tamron 17-50 2.8
      nikon 70-200 2.8
      nikon 1.7 TC
      2 reserve baterijen en genoeg geheugen kaartjes !!
      Fujifilm X-T1 , fuji xf 18-55mm F2.8-4 ,fuji xf 18-135mm F3.5-5.6 ,fuji xf 60mmF2.4 Macro , fuji xc 50-230mm.

      Comment


      • #4
        Re: Wat nemen we mee op reis?

        Nikon D5000 -- lens 18-105
        Mecablitz 50 AF-1 digital
        SD kaartjes
        Batterijlader
        Nikon D5000

        Comment


        • #5
          Re: Wat nemen we mee op reis?

          Nex-5N
          16mm + 0.75x
          18-200

          DSC-HX9V

          a700
          8-16
          16-80
          35/1.8
          85/1.4
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #6
            Re: Wat nemen we mee op reis?

            Hangt er van af hoe ik op reis ga. Als je alles op je rug moet dragen is een tent en eten even belangrijk als een camera, zoniet belangrijker.

            Maar een D3 en een 24-70 is, hoewel zwaaaaaar, onmisbaar

            Comment


            • #7
              Re: Wat nemen we mee op reis?

              D700 + 15-30 + 28-70 + 70-300 VC of 70-200 VR of 80-400 VR en eventueel 135 2

              of

              G3 + 14-42 + 17 + 45-200 en misschien een tiltadapter met 24 2.8.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: Wat nemen we mee op reis?

                Canon 7d. 450d, 70-300, 17-70, 50mm,
                statief, sling-shot, rijstezak, afstandsbediening, batterygrip + 2 batterijen en extra batterijen, uvfilter, zonnekappen
                nd-filter, pola, externe flitser

                Een partner die de tas kan dragen

                Verder een laptop en harde schijf, zodat je veel foto's kunt maken, ze alvast kan bekijken/bewerken en meteen een back-up hebt.
                Als je een error 99 krijgt (had ik dus met een kaartje) heb je je foto's nog!

                Comment


                • #9
                  Re: Wat nemen we mee op reis?

                  Hangt er van af:


                  Canon 7D, 17-55, 70-200, 430ex, CF kaartjes, lader, filters, gorillapod in de Dakine Squence

                  of

                  Olympus PEN E-P1, 14-42, SD kaartjes en reserve batterijen

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wat nemen we mee op reis?

                    Een Nikon D4, 17-35, 28-300, 50mm +extra batterij + 90GB aan opslag en netbook PC

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wat nemen we mee op reis?

                      Canon EOS 5D Mark III - 16-35 - 24-105 -70-200 II (standaard set. afhankelijk van locatie extra body en extender)
                      Voor opslag/back-up van de foto's een MacBook Air 13 + externe HDD

                      Statief en CP of ND filters neem ik eigenlijk nooit mee. Gebruik deze eigenlijk nooit. Batterij grip laatste twee reizen niet gebruikt. Wel zo nu en dan even gemist, maar viel eigenlijk toch best mee. Volgende trip blijft die denk ik weer thuis

                      En goede verzekering voor de spulletjes ;-)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wat nemen we mee op reis?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Apple Bekijk bericht
                        Canon EOS 5D Mark III - 16-35 - 24-105 -70-200 II (standaard set. afhankelijk van locatie extra body en extender)
                        Voor opslag/back-up van de foto's een MacBook Air 13 + externe HDD

                        Statief en CP of ND filters neem ik eigenlijk nooit mee. Gebruik deze eigenlijk nooit. Batterij grip laatste twee reizen niet gebruikt. Wel zo nu en dan even gemist, maar viel eigenlijk toch best mee. Volgende trip blijft die denk ik weer thuis

                        En goede verzekering voor de spulletjes ;-)
                        Neem je voortdurend al je fotomateriaal mee ?
                        Zoja, vraag me af waarom je de 24-105 meeneemt/sleurt ? Scheelt toch in gewicht.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wat nemen we mee op reis?

                          Ik neem niet elke dag alles mee. Laptop bijvoorbeeld blijft altijd in het hotel. Deze sleep ik nooit mee...
                          Objectieven bekijk ik per dag. Standaard objectief is de 24-105. Over het algemeen is de 70-200 II (altijd) in de tas te vinden. 16-35 II gaat niet altijd mee.

                          laatste vakantie gedaan met de 16-35 II en 70-200 II en miste de 24-105 toch best vaak.

                          Over het gewicht maak ik mij niet zo druk. Dit is voor mij geen probleem. Ben hier aangewend ;-)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wat nemen we mee op reis?

                            mijn 30D en mijn 17-40mmL.
                            meer heb ik niet.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wat nemen we mee op reis?

                              Neem mee mijn 500D, 15-85 en 70-300. Heb sinds kort een 50mm macrolens en ik twijfel nog of ik die mee ga nemen, flitser blijft sowieso thuis, monopod waarschijnlijk ook. Mezelf kennende gaan alle lenzen mee en bekijk ik dan van dag tot dag welke ik meeneem in de rugzak, de rest blijft in het appartement.

                              Comment

                              Working...
                              X