Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke camera+lens is het beste om in India te fotograferen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke camera+lens is het beste om in India te fotograferen?

    Beste

    Sinds enige tijd ben ik in het bezit van 2 dslrs. Een oude analoge Nikon D50 met de lens 18-55 van nikon en een 55-300 lens van Tamron. Alles is nog manueel. En ik bezit ook een nikon D3000 met 2 lenzen. Een 55-200 VR lens ( zeer mooie lens maar is onmogelijk te gebruiken binnen in het huis, bv: om uw hond van dichtbij te fotograferen of een familielid...) en een 18-55 ( groothoek?) lens die ik helaas NOOIT heb kunnen gebruiken omdat deze gevallen is voor ik ze heb kunnen testen...

    In november ga ik tien dagen naar Mumbai en ik zou graag één van deze twee meenemen om een fotoreportage te maken. Ik wil een niet te grote lens kopen om gebouwen, reisgenoten en plaatselijke dingen te fotograferen maar ik weet helemaal niet welk.

    Als ik de Nikon D50 gebruik krijg ik steeds zeer mooie foto's maar het is vrij onhandig omdat ik deze moet laten maken bij een fotograaf...

    Online heb ik vaak gelezen dat de 18-55 vr van nikon een groothoeklens is, en ideaal is om mensen en dieren te fotograferen van dichtbij. Is deze informatie waar?
    Raden jullie me aan om deze lens opnieuw te kopen? Of hebben jullie een ander ( niet te dure) voorstel?

    Hopelijk kunnen jullie mij helpen

    Alvast bedankt!

    Mvg Sergi

  • #2
    Re: Welke camera+lens is het beste om in India te fotograferen?

    Er bestaat geen oude analoge D50, dat is een F50 en die is net zo automatisch als de D50 of de D3000.
    Waarom zet je de 18-55 van de D50 niet op de D3000, al betwijfel ik of dat die lens is. Volgens mij zijn de 18-55's pas verschenen met de digitale camera's en kunnen ze niet beeldvullend werken op een filmcamera.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Welke camera+lens is het beste om in India te fotograferen?

      De 18-105 kitlens van Nikon. Niet duur en ik heb daar toch goeie resultaten mee.
      En overlapt Uw 55-200 zodat U niet te snel moet wisselen.

      Ruud
      Met de vriendelijke groeten, Ruud.

      Comment


      • #4
        Re: Welke camera+lens is het beste om in India te fotograferen?

        Ik zou ook aanraden om de digitale camera mee te nemen. Je ziet onmiddellijk resultaat van je foto, je wilt toch niet moeten teruggaan omdat een aantal opnames achteraf blijken mislukt te zijn.

        Als lens is de 18-105 van Nikon een goede keuze, tenzij je voor binnenshuis een lichtsterkere lens wil, dan zou ik de Tamron 17-50 f2.8 non-VC aanraden.
        Nikon Df

        Comment


        • #5
          Re: Welke camera+lens is het beste om in India te fotograferen?

          Hey

          Bedankt voor de reacties. Sorry dat ik pas zo laat terug antwoord, maar mijn mbp heeft enkele os updates moeten ondergaan en ik vond deze form dus niet meer...

          Blijkt dat het een Nikon F55 is. Mijn excuses. Er zit wel effectief een 18-55 lens bij, met dezelfde kleur als de camera, dus ik veronderstel dat die standaars was. Ik heb deze camera namelijk gekregen van mijn zus. De lens 55-300 is ook van Nikon, alleen het klepje is van Tamron...

          Na lang zoeken heb ik bij CoolBlue deze lens gevonden: http://www.digicamshop.be/product/60...-6g-vr-dx.html
          Heel goedkoop (aantrekkelijk dus). Hebben jullie ervaring met zo'n lens. Er staat dat het een groothoek lens is. Aanrader? De Nikor 18-105 is al een stuk duurder bij cooblue!

          Waar kan ik een website vinden voor de Tamron 17-50 f2.8 non-VC?

          De twee lenzen van de F55 werken wel op de Nikon D3000 maar zijn geen VR en hebben geen autofocus. Wel een minpuntje om zo eens rap een foto te nemen.

          Nogmaals bedankt voor jullie antwoorden! Ik zal voortaan ervoor zorgen dat ik dagelijks kom kijken, nu de computerissues opgelost zijn !

          Sergi

          Comment


          • #6
            Re: Welke camera+lens is het beste om in India te fotograferen?

            Oorspronkelijk geplaatst door Soft_Dark Bekijk bericht
            Hey

            Bedankt voor de reacties. Sorry dat ik pas zo laat terug antwoord, maar mijn mbp heeft enkele os updates moeten ondergaan en ik vond deze form dus niet meer...

            Blijkt dat het een Nikon F55 is. Mijn excuses. Er zit wel effectief een 18-55 lens bij, met dezelfde kleur als de camera, dus ik veronderstel dat die standaars was. Ik heb deze camera namelijk gekregen van mijn zus. De lens 55-300 is ook van Nikon, alleen het klepje is van Tamron...

            Na lang zoeken heb ik bij CoolBlue deze lens gevonden: http://www.digicamshop.be/product/60...-6g-vr-dx.html
            Heel goedkoop (aantrekkelijk dus). Hebben jullie ervaring met zo'n lens. Er staat dat het een groothoek lens is. Aanrader? De Nikor 18-105 is al een stuk duurder bij cooblue!

            Waar kan ik een website vinden voor de Tamron 17-50 f2.8 non-VC?

            De twee lenzen van de F55 werken wel op de Nikon D3000 maar zijn geen VR en hebben geen autofocus. Wel een minpuntje om zo eens rap een foto te nemen.

            Nogmaals bedankt voor jullie antwoorden! Ik zal voortaan ervoor zorgen dat ik dagelijks kom kijken, nu de computerissues opgelost zijn !

            Sergi

            Het helpt misschien als je even alle tekst die op de lenzen staat hier doorgeeft.
            De F55 is idd een analoog toestel maar een 18-55 is altijd een digitale en autofocus lens, er bestaat gewoon geen 18-55 voor analoge cameras van Nikon.
            Kitlenzen toen waren 28-80 of 35-70 of 35-80 o.i.d.
            Ze kan ook in het grijs zijn , dan is het een van de eerste modellen die bij een D50 zat, die kon je ook in het grijs krijgen.
            Die zou dus moeten werken op je D3000 want dat is een AF-S lens, idem voor je 55-300, bij mijn weten is dat een vrij recente zelfs.
            Een oud type bestaat volgens mij niet maar ik kan fout zijn dus post de tekst die er op staat dan zijn we direct zeker.
            VR kan zijn nut hebben op een 55-200 maar op een 18-55 is het niet zo direct nodig, als je een lens moet kopen neem je beter één die het heeft maar volgens mij moet je eigen 18-55 werken en dan zou ik er géén extra kopen.
            D800 en een goed glasservies

            Comment


            • #7
              Re: Welke camera+lens is het beste om in India te fotograferen?

              Oorspronkelijk geplaatst door Soft_Dark Bekijk bericht
              Hey

              Na lang zoeken heb ik bij CoolBlue deze lens gevonden: http://www.digicamshop.be/product/60...-6g-vr-dx.html
              Heel goedkoop (aantrekkelijk dus). Hebben jullie ervaring met zo'n lens. Er staat dat het een groothoek lens is. Aanrader? De Nikor 18-105 is al een stuk duurder bij cooblue!
              gewoon doen, is een fijne, die kitlens. Kijk zeker eens op een 2dehandssite, dan kan je die soms kopen voor 50 euro!
              Nikon D7000 - Nikon D3100 - Sigma 10-20 F4-5.6 - Nikon 16-85mm - Nikon 50mm F1.8 - Nikon 55-300mm - Tamron 90mm

              Comment


              • #8
                Re: Welke camera+lens is het beste om in India te fotograferen?

                Of een goedkope prime. 35 mm bijvoorbeeld voor op je digitaal toestel. Kan je alle kanten mee uit.

                Comment


                • #9
                  Re: Welke camera+lens is het beste om in India te fotograferen?

                  Wel jammer dat je zo vreselijk slordig bent dat je eigenlijk zelf niet weet wat je vraagt. Ik denk dat de 18-55 en de Nikon 55-300 lens uitstekend combineren met je D3000. De 55-300 heeft ook VR, dus als je alles thuis goed uit test en je probeert je materiaal eerst eens te leren kennen, denk ik dat het prima geschikt is voor je reis.

                  VR is overigens anti-tril en heeft niets te maken met of je wel of niet snel kunt schieten.
                  Sony en Olympus
                  Fotoseries

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke camera+lens is het beste om in India te fotograferen?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                    VR is overigens anti-tril en heeft niets te maken met of je wel of niet snel kunt schieten.
                    Hij zegt: "De twee lenzen van de F55 werken wel op de Nikon D3000 maar zijn geen VR en hebben geen autofocus. Wel een minpuntje om zo eens rap een foto te nemen. "

                    Die "rap" slaat dan wellicht op "geen autofocus"...beetje slordig gelezen/geïnterpreteerd Rob

                    Comment

                    Working...
                    X