Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony 828 of Canon Pro1

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony 828 of Canon Pro1

    .................
    Last edited by Kreeftman; 4 november 2005, 21:51.
    Canon EOS 5R - Leica Q - Leica M262

  • #2
    Ik heb hem nu al anderhalve maand en vind het een fantastisch toestel. Hij werkt zeer snel en erg intuitief. Ik zou die manuele zoom niet meer willen missen. Ik kon niet vergelijken met de Canon omdat deze toen nog niet uit was toen ik hem kocht. De veelbesproken 'purple fringing' vind ik alleen terug bij gebruik van de uiterste groothoek (28mm) en dan nog is het pas zichtbaar als je inzoomt op het scherm. Laat je dus niet afschrikken door de 'pixelpeepers'. Ben je allergisch voor korrel (ruis) bij minder licht, dan is geen enkele van de 8 MP prosumercamera's voor jou geschikt..
    Ik raad je aan om de reviews van deze camera's te lezen op de site van The Luminous Landscape. Het zijn reviews gemaakt dor beroepsfotografen "in the field" en dat was toch uw vraag. De Sony en de Minolta komen daar beter uit dan de Canon.
    Succes bij je keuze.
    BD0252BE

    Comment


    • #3
      Hier staan vergelijkende foto's van de 8 mp camera's en oordeel zelf.

      http://www.steves-digicams.com/cameras_dig5.html

      Bedenk goed de kwaliteit van de foto is wat uiteindelijk het zwaarst weegt.

      Groeten Omega.

      www.digiwaart.nl

      Comment


      • #4
        Originally posted by Onverwagt
        Ik zit de denken om mij een toestel aan te schaffen dat je overal makkelijk mee naartoe kan sleuren o.a. op de motor enz..
        Mijn keuze is zowat gevallen op 2 toestellen nl. de Sony F828 of de Canon Pro1..
        Nu, ik heb de verschillende reviews van de 828 op het net gelezen en ben er eerlijk gezegd niet veel wijzer van geworden,de ene site vermeld hem als "goed maar niet bijzonder" terwijl de andere het toestel beoordeeld als prachtig..
        Wat ik dus zoek is de "echte" ervaring van mensen die zo een toestel hebben..

        Alle raad is welkom,
        FO.


        Frank, als je wil kan je de pro1 van mij eens uitproberen. Prima toestel, beeldkwaliteit zullen ze mekaar niet ontlopen, de lens van de canon zou iets beter moeten zijn, op gebied van ca.
        Ruisen doen ze beide als de pest, iso 50 en 100 is goed, daarboven kan je zonder neatimage of dergelijk niks beginnen mijns inziens.
        Als pocket valt de 828 af, evengroot en zwaar dan een 10d met 28-135.
        Minpunt van de canon tov van de sony is zeker de AF bij lowlight/telestand.
        Ik prefereer de canon kleuren boven de sony.
        Voor de rest hangt het veel af van het gebruik, geen van beide is een actiecamera, hou daar rekening mee.

        Comment


        • #5
          Reeds een tweetal maanden in het bezit van de Pro1, ben tevreden tot zeer tevreden over dit toestel.

          mvg

          Comment


          • #6
            Originally posted by Rudy
            geen van beide is een actiecamera, hou daar rekening mee.
            De Focus van de 828 is razendsnel, en de shutterlag is bijna verwaarloosbaar (in vergelijking met de 707 dan toch)
            En met de 707 heb ik toch best aardige actie foto's genomen, 't is een kwestie van meer schieten en goed anticiperen (maar 't is digitaal dus wat maakt het uit.) kijk hier maar eens foto's van een voetbal toernooi Wel genomen met de 707 Hier vind je een forum met alleen 828 nederlandse gebruikers ga er eens kijken zou ik zeggen.

            Doei
            Leo

            Suc6 met je keuze.
            Doei
            Leo

            Comment


            • #7
              Originally posted by Leo_Bezemer
              Originally posted by Rudy
              geen van beide is een actiecamera, hou daar rekening mee.
              De Focus van de 828 is razendsnel, en de shutterlag is bijna verwaarloosbaar (in vergelijking met de 707 dan toch)
              En met de 707 heb ik toch best aardige actie foto's genomen, 't is een kwestie van meer schieten en goed anticiperen (maar 't is digitaal dus wat maakt het uit.) kijk hier maar eens foto's van een voetbal toernooi Wel genomen met de 707 Hier vind je een forum met alleen 828 nederlandse gebruikers ga er eens kijken zou ik zeggen.

              Doei
              Leo

              Suc6 met je keuze.
              Doei
              Leo
              !!!EERSTE INDRUKKEN!!!
              Heb sinds gisteren een 828 in gebruik, en wat me gelijk opvalt, de snelheid, robusstheid en het algemene gebruiksgemak, af is echt wel snel, ik zou zeggen bijna dslr speed, en daar zul je al een snelle lens op moeten zetten dan. De ruis van de Sony ligt nog iets hoger (slechter dus), dan de bij de Pro1.

              828 is VEEL groter dan de pro1, absoluut niet kompakt meer, zo groot dan een dslr met standaard lens. (de neustas waarin mijn 10d met 24-85 pastte, is mooi gevuld met de 828)

              Comment


              • #8
                ................
                Last edited by Kreeftman; 4 november 2005, 21:51.
                Canon EOS 5R - Leica Q - Leica M262

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Onverwagt
                  Bedankt iedereen voor de reply's..
                  De keuze is gemaakt,ben dus reeds een paar dagen in het bezit van een Sony 828..

                  Tot nu toe bevalt hij heel goed..
                  Zoals Rudy reeds vertelde is het een heel stevige, robuste camera met een handige zoom en een heel snelle focus..
                  De afwerking van deze camera is inderdaad zeer goed..
                  Ruis is voor mij niet echt een probleem, omdat de keren dat ik boven de 100ISO ga te verwaarlozen zijn..
                  Ik heb de macro foto's vergeleken van mijn Fuji S2 + 60mm macro en deze van de sony 828,en je moet al heel goed weten wat van welke camera is om het verschil te zien..

                  Wat ik ook merk is dat ik deze camera makkelijker overal mee naartoe neem in vergelijking met mijn D-SLR + lenzen,dit is mijn ervaring maar dit is voor elke persoon anders natuurlijk..

                  Tot nu valt deze camera heel goed mee, de ideale motorcamera dus..

                  Hey tof Frank,
                  Leuk dat je er dezelfde ervaringen mee hebt, ik vind deze camera een serieus alternatief voor een dslr is!!

                  Comment


                  • #10
                    .................
                    Last edited by Kreeftman; 4 november 2005, 21:51.
                    Canon EOS 5R - Leica Q - Leica M262

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Rudy

                      !!!EERSTE INDRUKKEN!!!
                      Heb sinds gisteren een 828 in gebruik, en wat me gelijk opvalt, de snelheid, robusstheid en het algemene gebruiksgemak, af is echt wel snel, ik zou zeggen bijna dslr speed, en daar zul je al een snelle lens op moeten zetten dan. De ruis van de Sony ligt nog iets hoger (slechter dus), dan de bij de Pro1.

                      828 is VEEL groter dan de pro1, absoluut niet kompakt meer, zo groot dan een dslr met standaard lens. (de neustas waarin mijn 10d met 24-85 pastte, is mooi gevuld met de 828)

                      Hoi,
                      Rudy

                      heb dus uw 'oud' toestel zoals je weet en was dan ook benieuwd naar de andere en uw nieuwe ervaring met de Sony.
                      Ruis viel me al een beetje op bij de foto van Jaja op de startpagina bij BD, daar zie ik het zelfs op ISO64 en dat verbaasde me een beetje. Het is niet storend, ...

                      Ben toch wel heel gelukkig met de Pro1 ook al heb ik hem nog niet veel gebruikt. .

                      AF snelheid is inderdaad slecht in donkere situaties, anders OK (voor een niet SLR).

                      De sony zou bij mij ook wel afvallen door zijn grootte. Compactheid was nu heel belangrijk.

                      In ieder geval veel plezier met jullie Sony (zowel Rudy als Onverwagt )
                      Groetjes,
                      Arvid


                      Reis- en fotowebsite

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by amest
                        Originally posted by Rudy

                        !!!EERSTE INDRUKKEN!!!
                        Heb sinds gisteren een 828 in gebruik, en wat me gelijk opvalt, de snelheid, robusstheid en het algemene gebruiksgemak, af is echt wel snel, ik zou zeggen bijna dslr speed, en daar zul je al een snelle lens op moeten zetten dan. De ruis van de Sony ligt nog iets hoger (slechter dus), dan de bij de Pro1.

                        828 is VEEL groter dan de pro1, absoluut niet kompakt meer, zo groot dan een dslr met standaard lens. (de neustas waarin mijn 10d met 24-85 pastte, is mooi gevuld met de 828)

                        Hoi,
                        Rudy

                        heb dus uw 'oud' toestel zoals je weet en was dan ook benieuwd naar de andere en uw nieuwe ervaring met de Sony.
                        Ruis viel me al een beetje op bij de foto van Jaja op de startpagina bij BD, daar zie ik het zelfs op ISO64 en dat verbaasde me een beetje. Het is niet storend, ...

                        Ben toch wel heel gelukkig met de Pro1 ook al heb ik hem nog niet veel gebruikt. .

                        AF snelheid is inderdaad slecht in donkere situaties, anders OK (voor een niet SLR).

                        De sony zou bij mij ook wel afvallen door zijn grootte. Compactheid was nu heel belangrijk.

                        In ieder geval veel plezier met jullie Sony (zowel Rudy als Onverwagt )
                        Frank:
                        Dat wil ik ook wel eens proberen, ir, keep me posted.

                        Amest:
                        Tof camerake die pro1. Ruis is bij de 828 slechter, zoals je ook al zag.
                        Voor de rest is het wel een prima camera.

                        Comment

                        Working...
                        X