Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

directe concurrenten canon S50

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • directe concurrenten canon S50

    Ben nog steeds aan het overwegen om een compact camera aan te schaffen voor op reis (trektochten).

    Heb al aan volgende gedacht
    canon pro1 : redelijk duut maar zit wel wat in (8mp 28-200mm lens, geode evf?, ...)
    canon G5

    de twee bovenstaande zijn interessant ook in het opzicht dat ik er mijn ex 55O flits op kan zetten.

    Dacht daarnaast ook aan de S50, zeer compact (helft van G5 bv.) redelijk snelle cycle times wat ik toch leuk vind, ...
    Maar aangezien hij toch al een andere batterij (is deze oplaadbaar?) gebruikt en de flits niet kan gebruiken komen in deze categorie eventueel ook andere merken aan bod. Welke zijn zo deze directe concurrenten? (ongeveer zelfde prijs, minstens even goed , even klein en ook 5MP)

    o ja en eentje dat compact flash gebruikt. Bedoeling is later een DSLR te kopen van canon en die gebruiken voorlopig allemaal CF kaartjes.
    Groetjes,
    Arvid


    Reis- en fotowebsite

  • #2
    Voor een trektocht (te voet) zou ik toch eerder een A80 nemen:
    -CF kaarten
    -AA batterijen (opladen met zonnepaneeltje?)
    -Klein en licht

    Comment


    • #3
      Ik zou voor de G5 kiezen, hij is in alle toestanden te gebruiken vind ik. Alles erop en eraan

      Groetjes
      CANON G5: Speedlite 420ex: Manfrotto 390.
      Lenzen: Groothoek - Tele - Macro

      Comment


      • #4
        Pro1, G5, S50 zijn wel dre heel verschillende exemplaren....maar ik begrijp dat je het toch compact wilt houden?

        Mooie tussenweg is idd de G5, beter lens dan de S50, compacter dan de Pro1, toch een aardige zoom, zeeeer goed batterij gebruik, CF kaarten en aardige prestaties.....

        Comment

        Working...
        X