Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Ef 70-200/4.0 L usm voor 10D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon Ef 70-200/4.0 L usm voor 10D

    Mijn Vraag of deze lens Canon Ef 70-200/4.0 L usm geschikt is voor de eos 10D? het is een 'L'versie en dat betekent toch dat die beter is dan de gewone lensen,er zit geen IS op want dat kan ik niet vinden.Het is wel altijd moeilijk om een goeie lens te vinden onder een bepaalt bedrag want 1400 of 1700 euro is mij weer te veel deze zit op 720 Euro gaat dus??.
    William.
    Canon 10D met ef28-135.usm is.

  • #2
    Tuurlijk is deze lens geschikt voor de 10D. Het heeft de nodige vatting dus deze werkt perfect.

    Comment


    • #3
      649 bij topfoto

      Comment


      • #4
        Ja ik zit nog te twijfelen tussen de Canon Ef 75-300/4.0-5.6 usm is 499 Euro en dan de Canon Ef 70-200/4.0 L usm, de tweede zal vast een stuk beter zijn dan de eerste.
        William.
        Canon 10D met ef28-135.usm is.

        Comment


        • #5
          En het is de een objektief met een heel goede prijs kwaliteitsverhouding. Ik heb nog nooit negatieve kritiek op dit objektief gezien. Zeker een aanrader.

          groeten

          Comment


          • #6
            Zonder twijfel een van de scherpste Canon zooms op dit moment. Alleen de "oude" 80-200L is volgens mij scherper wijd open.
            Pieter
            --
            Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

            Comment


            • #7
              Mooi dan weet ik wel wat ik doe he!!!!
              William.
              Canon 10D met ef28-135.usm is.

              Comment


              • #8
                Alleen niet vergeten dat je moet bijbetalen voor de statiefgondel (die ook op de 300mm f4 past).

                Voor de rest: licht en snel. Ik heb de 2.8 verkocht om de 4 te kopen en heb er nog geen spijt van.

                Comment


                • #9
                  €699 bij cameranu.nl
                  "Een mening hebben kan dodelijk zijn"

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by denfille
                    Ik heb de 2.8 verkocht om de 4 te kopen en heb er nog geen spijt van.
                    Hallo denfille,

                    Graag zou ik weten waarom (gewicht?, gebruikte je de f/2.8 toch niet?)....wat voor soort fotografie deed je met de f/2.8 en doe je dat nog steeds met de f/4.0 ?

                    mvg,
                    Z900
                    Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by denfille
                      Alleen niet vergeten dat je moet bijbetalen voor de statiefgondel (die ook op de 300mm f4 past).

                      Voor de rest: licht en snel. Ik heb de 2.8 verkocht om de 4 te kopen en heb er nog geen spijt van.
                      Niet om het een of ander, maar wie verkoopt nou zijn F 2,8 om een F4 terug te kopen??? De enige reden die ik kan bedenken is dat je hem te zwaar vond.

                      Gr Peter
                      Canonvijfdeemarkdrie

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by steldat
                        Niet om het een of ander, maar wie verkoopt nou zijn F 2,8 om een F4 terug te kopen??? De enige reden die ik kan bedenken is dat je hem te zwaar vond.
                        Ik kan er wel in komen. Ik heb ook de f4 gekozen voor het (geringe) gewicht. Als f2.8 niet per se hoeft, is dit een toplens voor een vrij redelijke prijs.
                        Pieter
                        --
                        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                        Comment


                        • #13
                          1) fotografeer voornamelijk in een studio met diafragma 8 of 11 (de 2,8 is op f 8 of f 11 niet beter dan de 4)
                          2) het gewicht ervan is mij te veel : 10D, BGED3, 550EX + zoom.
                          3) fotografeer weing op 200mm en heb primes op 85 en 135mm

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by steldat
                            De enige reden die ik kan bedenken is dat je hem te zwaar vond.
                            De f/4 is (veel) scherper als je analoog schiet dan zijn grote broer.
                            Op digitaal is er geen verschil merkbaar.

                            Comment


                            • #15
                              Ik begrijp heel goed dat als je nog geen lens heb, dat je gezien de meerprijs een goede afweging maakt, of je voor de F2.8 of F4 gaat.

                              Maar wat ik bedoelde was dat als je eenmaal een F2.8 hebt, waarom je die gaat verkopem om een 4.0 terug te kopen. De F 2.8 maakt ook prima foto's op F4, F8 en ook op F11...
                              Wat ik wel kan indenken, en wat je al aangeeft is het gewicht, de F4 is lichter en dus makkelijker in gebruik als de F2.8

                              @Jaded: Kun je mij eens een linkje of een test geven waarop te lezen is dat de F4 (veel) scherper is als de F2.8
                              Canonvijfdeemarkdrie

                              Comment

                              Working...
                              X